Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen tanker rundt denne situasjonen?

Jeg og kjæresten har vært sammen i tre år, og er begge i midten av 30-årene. Han er en flott mann med mange kvaliteter. Likevel noe jeg stusser litt på. Uten å si det direkte, så virker han sjalu på eksen min. Eksen og jeg har et barn sammen (50/50), så selv om han ikke må henge med eksen, så vet kjæresten at eksen min eksisterer. Eksen min er veldig veltrent (han har et yrke som krever god fysikk + lett trent kropp + liker å trene). Kjæresten har en allminnelig kropp, ikke slapp, passe sterk, men ikke veldig trent eller definert. Jeg synes han er kjempefin og eksens kropp er på ingen måte ideal kroppen for meg. Jeg er flink til å gi kjæresten komplimenter for masse, inkludert kroppen. Vi har sex daglig når vi er sammen. Jeg er fantasifull i sengen og viser tydelig at jeg tenner på han. Likevel fremstår han usikker på kroppen sin. Han sier det ikke direkte, men gjennom indirekte kommentarer. F.eks trener han og eksen på samme gym (det er et lite sted vi bor, så ikke flust av gode alternativer). Han kan da filme snapper av eksen i det skjulte og kritisere teknikken f eks. Eller komme med nedsettende bemerkninger om han til meg. Kjæresten sier også ting som at «folk som er så slanke og veltrente som meg» eller «jeg må passe på å få i meg nok mat siden jeg er så tynn». Dette er ikke ironi. Kommentarer som går på at han selv (kjæresten) er tynn, har lav fettprosent, store muskler. På den andre siden, så er han på en måte litt høy på seg selv. Snakker en del om jobb, hvor han forteller at han er best, at han er ettertraktet og gått forbi de som er mer erfarne (jeg er ikke i samme bransje, så aner ikke). Samme ift ting fra barndommen (f eks at han var sprekest i klassen eller beste på laget). Et slags behov for å fremheve seg selv. Usikkerhet i bunnen? Grandiositet? Misunnelse? Hjelp!

Anonymkode: 2dc5e...0e6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han har lav selvfølelse. Ikke greit at han rakker ned på andre. Det er en ekkel kvalitet 

Anonymkode: 6cf16...1e9

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Så typen din filmer folk på treningsstudio for å mobbe?

Sjarmerende fyr.

Hadde en kjæreste av meg sendt meg film av eksen min for å være ekkel, hadde svaret mitt blitt:

Kanskje ta tips av han istedenfor å bare sitte på tlf på "trening". Han vet jo tydeligvis hva han driver med.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
MizzVic skrev (6 minutter siden):

Hadde en kjæreste av meg sendt meg film av eksen min for å være ekkel, hadde svaret mitt blitt:

Kanskje ta tips av han istedenfor å bare sitte på tlf på "trening". Han vet jo tydeligvis hva han driver med.

Dette er årets comeback kommentar på sånt 👌🤣

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg og kjæresten har vært sammen i tre år, og er begge i midten av 30-årene. Han er en flott mann med mange kvaliteter. Likevel noe jeg stusser litt på. Uten å si det direkte, så virker han sjalu på eksen min. Eksen og jeg har et barn sammen (50/50), så selv om han ikke må henge med eksen, så vet kjæresten at eksen min eksisterer. Eksen min er veldig veltrent (han har et yrke som krever god fysikk + lett trent kropp + liker å trene). Kjæresten har en allminnelig kropp, ikke slapp, passe sterk, men ikke veldig trent eller definert. Jeg synes han er kjempefin og eksens kropp er på ingen måte ideal kroppen for meg. Jeg er flink til å gi kjæresten komplimenter for masse, inkludert kroppen. Vi har sex daglig når vi er sammen. Jeg er fantasifull i sengen og viser tydelig at jeg tenner på han. Likevel fremstår han usikker på kroppen sin. Han sier det ikke direkte, men gjennom indirekte kommentarer. F.eks trener han og eksen på samme gym (det er et lite sted vi bor, så ikke flust av gode alternativer). Han kan da filme snapper av eksen i det skjulte og kritisere teknikken f eks. Eller komme med nedsettende bemerkninger om han til meg. Kjæresten sier også ting som at «folk som er så slanke og veltrente som meg» eller «jeg må passe på å få i meg nok mat siden jeg er så tynn». Dette er ikke ironi. Kommentarer som går på at han selv (kjæresten) er tynn, har lav fettprosent, store muskler. På den andre siden, så er han på en måte litt høy på seg selv. Snakker en del om jobb, hvor han forteller at han er best, at han er ettertraktet og gått forbi de som er mer erfarne (jeg er ikke i samme bransje, så aner ikke). Samme ift ting fra barndommen (f eks at han var sprekest i klassen eller beste på laget). Et slags behov for å fremheve seg selv. Usikkerhet i bunnen? Grandiositet? Misunnelse? Hjelp!

Hadde en jeg datet smugfilmet eksen min som er far til mitt barn, sendt det til meg og slengt dritt om ham så hadde det vært tid for en alvorsprat. 

Jeg hadde vært tydelig på at å smugfilme andre er ugreit. At det er eksen min er turnoff. Å slenge dritt om far til mitt barn er helt uaktuelt! En ting er saklig kritikk, men det han driver med er beyond tåplig.

For meg er det så enkelt som at jeg setter stor pris på tiden min og kaster den ikke bort på hvem som helst. Hvis jeg er sammen med noen så er det fordi jeg ønsker det og vedkommende betyr mye for meg. Han måtte skjerpet seg kraftig. 

Anonymkode: 5ecf9...a17

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Var sammen med en sånn en. Hadde ikke godtatt at min nåværende kjæreste hadde tatt video av eksen på trening for å latterliggjøre han. Det gjør man bare ikke. Det er en sinnsyk ting å gjøre som et voksent menneske. Er det rart at barn mobber? 

Men kan si jeg var sammen med en lignende type, både usikker og behov for å skryte seg selv opp i skyene. Konstant i konkurranse med alt og alle. Alt handlet om han og han var sjalu. Utrolig slitsomt. 

Anonymkode: a07ed...b40

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det å være «høy på seg selv» er ikke en motsetning til å være usikker. Det er begge samme ting. Man er aldri skrytete, brautende, ufin etc uten at man er usikker på seg selv. Usikre mennesker, ts, er mye farligere enn andre. De er overrepresentert i vold, mishandling etc. 

Dump typen. Før usikkerheten går over i noe mer og mer alvorlig enn den alt har. Og det ER alt alvorlig. Det å velge å snikfilme og mobbe en for han ukjent person i offentlig rom bare fordi vedkommende er din ex er ikke forenelig med å være et ok menneske.

Anonymkode: b2987...ba2

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dump typen. Før usikkerheten går over i noe mer og mer alvorlig enn den alt har. 

Anonymkode: b2987...ba2

Skal vi følge denne er det snart ingen kvinner som er trygge nok på seg selv til å være i forhold.

Anonymkode: 11469...eb6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er eksem også høyere? Og med større penis? Hehe da har han ytterligere ting å sutre om.  Dump han, dette er looser oppførsel og han fortjener å bli singel. 

Anonymkode: d20a6...9f7

AnonymBruker
Skrevet

Han virker ikke høy på seg selv.

Han virker ekstremt usikker på seg selv med behov for å takke ned på andre for å heve seg selv.

Det hadde jeg funnet ekstremt avtennende og dumpet han på flekken.

Takler ikke mennesker som snakker nedsettende om andre.

Anonymkode: 84b6d...158

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Er eksem også høyere? Og med større penis? Hehe da har han ytterligere ting å sutre om.  Dump han, dette er looser oppførsel og han fortjener å bli singel. 

Anonymkode: d20a6...9f7

Ja, faktisk 🫣🫣 vurderte å ta med den informasjonen, men droppet det 😅 Kjæresten ser jo at eksen åpenbart er høyere enn han. Penisen vet han ikke noe om 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svarene dere! Jeg har fått en ekkel magefølelse av dette. Denne atferden og utsagn har økt på, og jeg har blitt mer bevisst. Og fint å få lufte ting med dere, for da får man bekreftet at man ikke er helt på viddene her når man reagerer 

ts 

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han rakker ned på andre fordi han har lav lav selvtillit. Han har også lav selvtillit når han «selvskryter», det han egentlig gjør er å fiske etter komplimenter og prøve å vri sine usikre sider om til noe faktisk positivt. Ikke så mye du kan gjøre her tror jeg, om du sier at du ikke orker å høre negativt snakk så blir han nok helt crazy. Han er slik, så jeg ville vurdert om dette er en mann som faktisk er attraktiv for deg. Jeg syns det er usexy. 

Anonymkode: c6d5a...d04

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville valgt å ignorere, hver spydighet osv, ikke gi det mat eller luft liksom og hvis typen er som en hund med et bein på saken ville jeg gjort det ennå mer tydelig ved å bytte tema osv. Typ - har du husket å skrive melk på handlelisten eller noe annet helt trivielt. Om han fortsatt ikke tar poenget ville jeg rett og slett sagt det åpent og ærlig, det du driver med er ikke OK, faktisk er det særdeles lite attraktivt og jeg liker ikke hverken sjalusi eller dette behovet du viser akkurat nå så om dette er den du er liker jeg ikke den siden noe særlig. Og etter det latt være å gå i videre dialog men holdt meg til "jeg syns ikke slik oppførsel er grei" 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...