AnonymBruker Skrevet 29. juli #1 Skrevet 29. juli Mange mødre fra litt lavere sosiale lag pusher barna til å selge smykker produsert av perler fra Temu både på utenfor butikken, på marked og nett. Jeg vil ikke kjøpe noe fra Temu, spesielt ikke stygge og overprisede plast-smykker. Kaster de tantebarna gir meg. Hva sier jeg når ungene ser på meg med store hundeøyne og ber om 50 spenn? Mens mødrene overvåker salgsprosessen som ugler. Og er jeg sær? Anonymkode: f9d9c...340
Gjest jegerrinne Skrevet 29. juli #2 Skrevet 29. juli Hvordan vet du det er fra temu? Her så kjøpte vi smykke lagger ting fra pondura og ser mye av det på pondura ser ut som det på temu. Så hvordan kan du vite om det er kjøpt der eller andre steder som norske hobby butikk, obs smykke sett osv?
AnonymBruker Skrevet 29. juli #3 Skrevet 29. juli Jeg ville sagt nei takk! Kjekt for ungene å lære å få avslag. Trist at foreldrene lar dem håndtere varer som høyst sannsynlig er farlig. Kikket selv på noen perler fra en annen kinabutikk her om dagen, halvparten av dem kommer med helseadvarsel på, at de kan inneholde kadmium og annet skadelig. Burde vært ulovlig både å selge og kjøpe. Anonymkode: 56475...d63 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #4 Skrevet 29. juli jegerrinne skrev (4 minutter siden): Hvordan vet du det er fra temu? Her så kjøpte vi smykke lagger ting fra pondura og ser mye av det på pondura ser ut som det på temu. Så hvordan kan du vite om det er kjøpt der eller andre steder som norske hobby butikk, obs smykke sett osv? Barna sier det. Pondura er heller ikke akkurat diamant Anonymkode: f9d9c...340
Honey Dew Skrevet 29. juli #5 Skrevet 29. juli (endret) AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Barna sier det. Pondura er heller ikke akkurat diamant Anonymkode: f9d9c...340 Forventer du at ungene skal sitte der og selge ekte diamanter??? Dessuten heter det Panduro. Endret 29. juli av Honey Dew 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #6 Skrevet 29. juli Det har aldri skjedd meg, men jeg ville jo smilt og sagt «de var fine, men nei takk». Anonymkode: 3f302...323 1
Gjest jegerrinne Skrevet 29. juli #7 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Barna sier det. Pondura er heller ikke akkurat diamant Anonymkode: f9d9c...340 Men du forventer vel ikke at smykker fra barn er diamanter? Da går en til smykke butikk. Så bare her så laget de mye smykker på ungdoms klubbe som ble solgt til inntekt for klubben, så de kunne dra på turer.
AnonymBruker Skrevet 29. juli #8 Skrevet 29. juli Mange som selger strikketøy og smykker o.l. Å drive med hobbyer, og selge produktet er vel ikke noe nytt? Anonymkode: ad818...df1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #9 Skrevet 29. juli Honey Dew skrev (6 minutter siden): Forventer du at ungene skal sitte der og selge ekte diamanter??? Dessuten heter det Pandura. Er det ikke Panduro? Anonymkode: a946f...3c4 5
Honey Dew Skrevet 29. juli #10 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er det ikke Panduro? Anonymkode: a946f...3c4 Jo
AnonymBruker Skrevet 29. juli #11 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hva sier jeg når ungene ser på meg med store hundeøyne og ber om 50 spenn? Anonymkode: f9d9c...340 Du sier nei. Anonymkode: 6a861...f95
AnonymBruker Skrevet 29. juli #12 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hva sier jeg når ungene ser på meg med store hundeøyne og ber om 50 spenn? Og er jeg sær? Anonymkode: f9d9c...340 Svaret på begge spørsmålene er nei. Anonymkode: bf9c5...244 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #13 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hva sier jeg når ungene ser på meg med store hundeøyne og ber om 50 spenn? Mens mødrene overvåker salgsprosessen som ugler. Og er jeg sær? Anonymkode: f9d9c...340 Hva du sier når noen tilbyr deg noe du ikke vil ha? Seriøst?? "Neitakk" er et vanlig norsk ord. Prøv det. Det pleier å bli forstått. Anonymkode: 98c52...4b2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #14 Skrevet 29. juli Jeg hadde noen unger på døra som ville selge meg grønne umodne rips. Jeg sa neitakk, og ønsket dem en fin dag videre. Kan ikke du gjøre det samme? Anonymkode: ecd82...059
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå