Student1239 Skrevet 29. juli #1 Skrevet 29. juli Hei, jeg har en konto som jeg ikke får slettet fra jeg var 12 år gammel. Jeg husker hverken passord eller e-posten som har blitt brukt. Jeg var 12 år gammel når brukeren ble lagd så var egentlig under aldersgrensen. Jeg er sykt redd for at dette kan påvirke mine fremtidige arbeidsmuligheter siden noen av bildene er kleine. Det er sånne bilder med filter som jeg syntes var veldig morsomt på den tiden. Instagram var ikke så stort da jeg brukte det for mange år tilbake. Så visste ikke at det skulle bli tilgjengelig for alle mange år fremover i tid. Jeg lurer egentlig på om folk tror dette kan påvirke om jeg blir ansatt eller ikke i framtiden. Har en annen konto med flere følgere som har det korrekte navnet. Det er heldigvis den brukeren som jeg bruker nå som kommer opp først hvis man søker meg opp på insta . Men vil bare høre om folk tror dette kan påtvinge jobbmulighetene mine. Eller om arbeidsgiver i det hele tatt sjekker insta. Igjen det er ingen ekle eller stygge ting som har blitt skrevet. Bare bilder med filter.
AnonymBruker Skrevet 29. juli #2 Skrevet 29. juli Hvis en arbeidsgiver lar seg påvirke av en barnslig instagram konto fra da du var 12 så er det ikke noen jeg hadde ønsket å jobbe for uansett, for det blir for useriøst rett og slett. Anonymkode: 0d0a7...c1b 10 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli #3 Skrevet 29. juli Ingen bryr seg om hva du gjorde da du var 12 år... Og bilder med filter er det heller ingen som bryr seg om. Det som kan påvirke er om du har masse bilder som kan se ut som en promo for Ex on the beach og søker jobb hvor du skal være bedriftens ansikt utad, eller om du har masse antivaxx-propaganda og søker jobb på vaksinasjonskontor. Anonymkode: 4fe88...3d1 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli #4 Skrevet 29. juli Du kan prøve å rapportere kontoen og si at den inneholder bilder av deg som barn. Da skal Instagram fjerne bildene. Anonymkode: 189a3...1e3 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli #6 Skrevet 30. juli Ingen bryr seg! Eller kommer til å søke den kontoen opp. Anonymkode: 737e6...23a 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #7 Skrevet 30. juli Du vet du var 12, men kommer det frem på profilen/kontoen? Jeg ville forsøkt å få hjelp fra slettmeg.no eller lignende tjenester om jeg var deg. Meta har også prosedyrer for dette, ofte involverer det å sende inn gyldig leg. og annen dokumentasjon. Har du forsøkt å kontakte dem? Best å få denne siden fjernet, man vet aldri hvordan det kan oppfattes av andre/potensielle arbeidsgivere. Anonymkode: ad57f...98b 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #8 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ingen bryr seg! Eller kommer til å søke den kontoen opp. Anonymkode: 737e6...23a Det spørs veldig på bransje, yrke, arbeidsgiver og mer til. Det er sannelig mange som blir søkt opp i sosiale medier ifm. ansettelse. Veldig mange og! Hvordan kan du påstå at ingen bryr seg? Selvsagt gjør mange det, all den tid de søker opp slikt. Anonymkode: ad57f...98b
Mezzosoprena Skrevet 30. juli #9 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det spørs veldig på bransje, yrke, arbeidsgiver og mer til. Det er sannelig mange som blir søkt opp i sosiale medier ifm. ansettelse. Veldig mange og! Hvordan kan du påstå at ingen bryr seg? Selvsagt gjør mange det, all den tid de søker opp slikt. Anonymkode: ad57f...98b Men det er ingen som bryr seg om en 12-år gammel jentes konto med kleine bilder! Det er alvorligere ting man må assosiseres med for at arbeidsgiver skal ta det med i betraktningen. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #10 Skrevet 30. juli Mezzosoprena skrev (13 minutter siden): Men det er ingen som bryr seg om en 12-år gammel jentes konto med kleine bilder! Det er alvorligere ting man må assosiseres med for at arbeidsgiver skal ta det med i betraktningen. Men som nevnt, står det noe sted at det er en 12-årings konto? De fleste 12-åringer som bryter aldersgrensen, vil nok neppe skrive sin faktiske alder. Og en konto som ble opprettet når man er 12, kan leve lenger enn til man blir 13. Det står ingenting om hvor lenge kontoen var aktiv? Anonymkode: ad57f...98b
AnonymBruker Skrevet 30. juli #11 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men som nevnt, står det noe sted at det er en 12-årings konto? De fleste 12-åringer som bryter aldersgrensen, vil nok neppe skrive sin faktiske alder. Og en konto som ble opprettet når man er 12, kan leve lenger enn til man blir 13. Det står ingenting om hvor lenge kontoen var aktiv? Anonymkode: ad57f...98b Altså, står det noe sted på profilen - eller må en potensiell arbeidsgiver gjette seg til at dette er en 12-årings konto, som kun ble brukt i den alderen? Ikke vondt ment, men jeg bare forslår tiltak for å få den slettet. Like greit å få den ut av verden. Anonymkode: ad57f...98b
Mezzosoprena Skrevet 30. juli #12 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men som nevnt, står det noe sted at det er en 12-årings konto? De fleste 12-åringer som bryter aldersgrensen, vil nok neppe skrive sin faktiske alder. Og en konto som ble opprettet når man er 12, kan leve lenger enn til man blir 13. Det står ingenting om hvor lenge kontoen var aktiv? Anonymkode: ad57f...98b Men det er innholdet jeg sikter til - det skal mer til enn bilder man selv synes er litt flaut nå, for at arbeidsgiver skal bry seg. Hvis det er dopsalg eller andre kriminelle eller umoralske ting som er på dette kontoen, stiller det seg annerledes, men ikke at en 12 åring har lagt ut normale bilder av seg selv med filter på 🙂
AnonymBruker Skrevet 30. juli #13 Skrevet 30. juli Mezzosoprena skrev (2 timer siden): Men det er innholdet jeg sikter til - det skal mer til enn bilder man selv synes er litt flaut nå, for at arbeidsgiver skal bry seg. Hvis det er dopsalg eller andre kriminelle eller umoralske ting som er på dette kontoen, stiller det seg annerledes, men ikke at en 12 åring har lagt ut normale bilder av seg selv med filter på 🙂 Enig, men nå ønsker TS å skape seg et profesjonelt image. Man ønsker at når man søker på navnet sitt så får man opp LinkedIn, artikler fra bransjenettsteder, kanskje noen artikler fra studietiden osv. Ikke en Instagram-konto med bilder som arbeidsgiver ikke nødvendig skjønner er fra da TS var 12, spesielt hvis det er utstrakt filterbruk. Anonymkode: 189a3...1e3
Student1239 Skrevet 30. juli Forfatter #14 Skrevet 30. juli Har prøvd alt. Det går ikke an å slette. Har prøvd å sende id men insta nekter å ta det i mot. Det står i bion at jeg er tolv år gammel. Skal sies at jeg er en del eldre nå, sånn i midten av 20 årene. Har ikke hatt noe problem med å skaffe meg jobb så langt. Drømmen er å jobbe i et departement eller etterretning. Har ikke hørt at noen har nevnt brukeren før så tror ikke den dukker opp hvis man søker opp navnet mitt. Setter veldig stor pris på alle svar, men begynner å bli litt redd for at det er umulig å få den vekk:/
Student1239 Skrevet 30. juli Forfatter #15 Skrevet 30. juli Kommer heldigvis heller ingen ting opp hvis man søker meg opp på nettet. LinkedIn kontoen min kommer opp men ikke instabrukeren.
Student1239 Skrevet 30. juli Forfatter #16 Skrevet 30. juli Fikk også en bekjent til å søke opp brukeren på insta, og den kommer heldigvis ikke opp hvis man søker på hele navnet mitt så det er gode nyheter😅
anonymLala Skrevet 30. juli #17 Skrevet 30. juli Om du har en annen konto som kommer opp ved søk, vil de ikke bare evnt tro at kontoen til en 12-åring ikke er deg, men en som ligner? Eller har du et så spesielt navn/utseende?
Student1239 Skrevet 30. juli Forfatter #18 Skrevet 30. juli anonymLala skrev (34 minutter siden): Om du har en annen konto som kommer opp ved søk, vil de ikke bare evnt tro at kontoen til en 12-åring ikke er deg, men en som ligner? Eller har du et så spesielt navn/utseende? Hvis man søker opp navnet mitt på Instagram uten å følge meg kommer ikke den brukeren av meg da jeg var 12 år opp. Siden jeg hadde ett litt annerledes brukernavn en mitt opprinnelige navn tror jeg er svaret. Har ikke noe spesielt utseende men har forandret meg en god del siden jeg var 12.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå