Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber effektivt, er aldri syk osv. Men kjenner folk i konsulentbransjen som sitter på rumpa og tar kurs i arbeidstiden. Greit at jeg setter av en halvtime om dagen i en rolig periode til det samme? Jobber i staten 

Skrevet
Majer skrev (7 minutter siden):

Greit at jeg setter av en halvtime om dagen i en rolig periode til det samme?

Hvis arbeidsgiver sier at det er greit.

Anonymkode: 8730a...15d

• Nyttig 4
Skrevet

Får du ikke kursene du trenger ikke regi av jobben? Dvs betalt i arbeidstiden 

Eller er det sånn hobbykurs du vil ta? 

Anonymkode: 4003e...723

Skrevet

Det må du spørre din sjef om, men kan ikke forstå annet enn at det er positivt.

Anonymkode: 0d90e...5fb

• Nyttig 2
Skrevet

Slik avklart jeg med sjefen. Vi ble oppfordret til å ta diverse kurs, og arbeidsgiver betalte også om det var relevant. Faktisk fylte vi ut diverse angående arbeidet vårt, og skulle helst da krysse av for å ha tatt to kurs i løpet av året. 

Aldri fått nei. Ikke engang da kurset egentlig ikke var så relevant for min stilling, men ga meg bedre forståelse for hva noen kolleger jobbet med. 

Anonymkode: 09273...20f

• Nyttig 1
Skrevet

Er snakk om kurs som er relevante for det jeg jobber med. Føles liksom litt feil ut å gjøre det siden det var helt andre forhold rundt det da jeg jobbet i helsevesenet. Da var det nærmest en styggedom selv når det var obligatoriske kurs som skulle fullføres før x måned 

Takk for svar!

Skrevet

Så fordi andre har fordeler på andre arbeidsplasser, så lurer du på om du kan tillate deg det på din?

Nei, det kan du ikke.

Anonymkode: 7e2c3...38e

Skrevet
Majer skrev (52 minutter siden):

Jeg jobber effektivt, er aldri syk osv. Men kjenner folk i konsulentbransjen som sitter på rumpa og tar kurs i arbeidstiden. Greit at jeg setter av en halvtime om dagen i en rolig periode til det samme? Jobber i staten 

Dette er slikt som må avklares med leder, hva sier hun/han?

Anonymkode: 15839...1e8

• Liker 1
Skrevet

Om det er slemt å bruke arbeidstid på å ta relevante kurs?

Slemt? Det er f.eks slemt å slå, snakke stygt til folk og drepe. Bare noen kjappe eksempler. Hvordan er relevante kurs slemt? 😂

• Liker 2
Skrevet
Majer skrev (56 minutter siden):

Spør lederen din

Anonymkode: 16bc8...123

Skrevet
Majer skrev (2 timer siden):

Jeg tok 4 års studier (gammel bachelor) på bare ett år i telefontiden på jobb. Vi måtte være i beredskap om noen ringte. Helt greit synes jeg

Anonymkode: 9549b...b3f

• Liker 1
Skrevet

Du viser lederen kurset og sier du tenker det er relevant. Så ser du om sjefen er enig. 

Anonymkode: 4daac...9e6

• Liker 1
Skrevet
Majer skrev (2 timer siden):

Folk i konsultentbransjen har ofte obligatoriske kurs de må ta og kompetanseutvikling forøvrig (frivillige/anbefalte kurs) som en del av jobben sin, de skal selvfølgelig ta disse i arbeidstiden sin. Hvorvidt du kan gjøre det samme, er det bare din leder som kan svare på. Foreslår at du legger frem spørsmålet uten å raljere med andre arbeidsgrupper, slik du gjør her. Det får deg bare til å fremstå som sytete og smålig.

Anonymkode: 9df2e...fbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...