AnonymBruker Skrevet 29. juli #1 Skrevet 29. juli Hei dere. Lurer på om det er andre her med erfaringer når det gjelder etterbehandling av brystkreft? Jeg har hatt 4 ec90 cellegift kurer , og går nå på Zoladex og Letrezol, og skal ha Zometa i august 😅 Har hatt et lokalt tilbakefall uten spredning til lymfer. Fikk brystkreft for første gang for ti år siden. Da måtte jeg ha tamoxifen etter behandling. En av bivirkningene med begge medisinene ( zoladex + zometa ) kan gi bivirkninger som depresjon. Jeg er normalt en veldig positiv person som kan finne glede i de små tingene, som en kopp kaffe på morgenen . Men nå kjenner jeg at jeg ikke helt finner samme glede i ting som før 😔 noe som jeg synes er vanskelig. Har også ekstreme hetetokter natt og dag 🥵 Vet at det er en pris å betale ift at det kan (forhåpentligvis 🤞) hindre nye tilbakefall. Vet jeg er «heldig» i den forstand og at det er mange som har tøffere diagnoser enn meg , men noen ganger er livet med alt det fører med seg, litt kjipt likevel .. Anonymkode: 85f58...1c9 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli #2 Skrevet 31. juli At du ikke finner glede i det samme som før kan vel like mye skyldes at du har hatt tilbakefall og ubevisste tanker rundt det, som selve medisinen. Ville uansett tatt en prat med fastlegen om dette. Ønsker deg alt godt. Hilsen ei som har hatt TNBK. Anonymkode: 2052a...921
Ech78 Skrevet 1. august #3 Skrevet 1. august Hei kan jeg spørre hvilken type brystkreft du har? Jeg skal start Zoladex og Letrozol i dag.. Ganske spent. Er også akkurat som du beskriver. En glad person som gleder meg over de små tingene. Trener du og klarer du evt og opprettholde det?
AnonymBruker Skrevet 1. august #4 Skrevet 1. august Vil bare informere at Zoladex har de bivirkningene du nevner. Den setter deg i midlertidig overgangsalder veldig kjapt. I tillegg til alt det andre du gjennomgår så er det nok tøft. Jeg svetta som en gris da jeg gikk på de, fikk de ikke for brystkreft. Humøret var ikke det beste veldig nedstemt og ekstremt hissig. Som andre skriver så kan det være greit og snakke med legen om det. Disse bivirkningen vil som regel gi seg når man slutter på Zoladex. Anonymkode: 95996...a48
AnonymBruker Skrevet 1. august #5 Skrevet 1. august Ech78 skrev (15 timer siden): Hei kan jeg spørre hvilken type brystkreft du har? Jeg skal start Zoladex og Letrozol i dag.. Ganske spent. Er også akkurat som du beskriver. En glad person som gleder meg over de små tingene. Trener du og klarer du evt og opprettholde det? Hei 😊 Jeg har hormon positiv brystkreft . HER2 negativ tror jeg 😅 Jeg trener dessverre ikke, men går turer så og si hver dag. Jeg har skikkelige hetetokter som setter meg helt ut, så jeg er usikker på om jeg vil klare å begynne i jobb igjen i september om ikke det stabiliserer seg snart. Håper alt går bra med deg ? Anonymkode: 85f58...1c9 1
Ech78 Skrevet 3. august #6 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (På 1.8.2025 den 22.40): Hei 😊 Jeg har hormon positiv brystkreft . HER2 negativ tror jeg 😅 Jeg trener dessverre ikke, men går turer så og si hver dag. Jeg har skikkelige hetetokter som setter meg helt ut, så jeg er usikker på om jeg vil klare å begynne i jobb igjen i september om ikke det stabiliserer seg snart. Håper alt går bra med deg ? Anonymkode: 85f58...1c9 Jeg har også en hormonfølsom type. Lobulær. Det går bra akkurat nå. Skal få første inj Zoladex i morgen, siden fastlege var på ferie 😊 Også skal jeg til stråling om et par uker. Kan jeg spørre om alderen din? Jeg er 47. Tenker at det må være en fordel om man nærmer seg overgangen kanskje. Har hatt hetetokter i noen år allerede, så får se hvor mye verre det blir 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå