AnonymBruker Skrevet 31. juli #21 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, fordi jeg mener det vel. Så ufattelig tåpelig "argumentasjon".. Jeg burde vel heller anklage deg for å være utro - de som er veldg mistenksomme på det, er det ofte selv, i min erfaring. Siden du anklager meg på syltynt grunnlag, så er du nok en utro type. Man ser i andre, det man selv er. Jeg har aldri vært utro. Om du leser innlegget, så har jeg derimot blitt "bedratt", men synes ikke fylleklinings er en big deal likevel. Anonymkode: 17934...511 Du klarte ikke å relatere innlegget ditt til tråden nei....ikke uventet.... For hvilket motiv har man for å lyve og hemmeligholde ting for samboer/kjæreste/ektefelle? Argumentasjonen din faller fullstendig sammen når du på den ene siden hevder at en ting er en bagatell, men likevel ikke kan fortelle det til din kjære. Alle skjønner at du dermed er hysterisk selvmotsigende. Dersom det ikke er en big deal, så må det jo være utrolig enkelt å fortelle. Derfor høres det fullstendig selvmotsigende ut at det skulle være egoistisk å fortelle. Alle skjønner at du har en skjult agenda, ta nå i det minste å stå for det du sier. En bagatell eller ingen big deal, må innlysende være verdens enkleste ting å fortelle også. Det blir for dumt når du mener noe er en bagatell, men at å fortelle det er for å lette eget hjerte. Det henger ikke sammen. En bagatell letter ingen ting, det er jo ingen big deal... Anonymkode: 10e3f...436 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #22 Skrevet 31. juli At folk anser dette som en bagatell forteller mye om det moralske kompasset. Jeg håper virkelig mannen din finner noen han fortjener. Anonymkode: 0603e...2cb 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #23 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du klarte ikke å relatere innlegget ditt til tråden nei....ikke uventet.... For hvilket motiv har man for å lyve og hemmeligholde ting for samboer/kjæreste/ektefelle? Argumentasjonen din faller fullstendig sammen når du på den ene siden hevder at en ting er en bagatell, men likevel ikke kan fortelle det til din kjære. Alle skjønner at du dermed er hysterisk selvmotsigende. Dersom det ikke er en big deal, så må det jo være utrolig enkelt å fortelle. Derfor høres det fullstendig selvmotsigende ut at det skulle være egoistisk å fortelle. Alle skjønner at du har en skjult agenda, ta nå i det minste å stå for det du sier. En bagatell eller ingen big deal, må innlysende være verdens enkleste ting å fortelle også. Det blir for dumt når du mener noe er en bagatell, men at å fortelle det er for å lette eget hjerte. Det henger ikke sammen. En bagatell letter ingen ting, det er jo ingen big deal... Anonymkode: 10e3f...436 Nå spiller du dum for å prøve å konstruere et argument her. Du vet like godt som meg at ikke alle mennesker er like. For meg er det TS beskriver en bagatell, så det er samme for meg om de sier det til meg eller ei. Men jeg kjenner ikke TS sin mann. Jeg kan ikke påstå at han bare vil le av det. Det kan godt være, han er like hysterisk og dramatisk som deg. At han blir såret, lei seg, redd hver gang TS går ut døren, får mareritt, mister selvtillit. Så hvorfor skal man ta ta sjansen? Det kan være, at det eneste man får ut av det, er å såre den andre unødvendig - det kan være, at den andre hadde hatt det best med å ikke vite. Kjernen i mitt argument er at man ofte bare vil si noe for å lette eget sinn - ikke for den andres del. Det er jo en litt kjent regle med ting man skal spørre seg selv før man sier noe til folk (ikke bare utroskapssituasjoner, generelt i livet). Jeg husker ikke ordrett, det er sikkert varianter av det, men det er noe jeg bruker ofte: - Er det snilt? - Er det nødvendig? - Er det hjelpsomt? Du suger forørig ordentlig til å se "skjulte alibier", jeg tror du bør legge det på hylla. Jeg er ikke utro, har aldri vært det, og jeg har ikke kjæreste engang. Og det har uansett NULL å si for det jeg skriver - hva er min skjulte agenda liksom, jeg er jo ikke TS om du er forvirret der. Det påvirker livet mitt null hva hun velger, jeg skjønner ikke hva du tror jeg har å tjene på at et menneske jeg ikke kjenner ikke skal fortelle om en gang hun klinte med noen, til et annet menneske hun ikke kjenner? Anonymkode: 17934...511 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #24 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du klarte ikke å relatere innlegget ditt til tråden nei....ikke uventet.... For hvilket motiv har man for å lyve og hemmeligholde ting for samboer/kjæreste/ektefelle? Argumentasjonen din faller fullstendig sammen når du på den ene siden hevder at en ting er en bagatell, men likevel ikke kan fortelle det til din kjære. Alle skjønner at du dermed er hysterisk selvmotsigende. Dersom det ikke er en big deal, så må det jo være utrolig enkelt å fortelle. Derfor høres det fullstendig selvmotsigende ut at det skulle være egoistisk å fortelle. Alle skjønner at du har en skjult agenda, ta nå i det minste å stå for det du sier. En bagatell eller ingen big deal, må innlysende være verdens enkleste ting å fortelle også. Det blir for dumt når du mener noe er en bagatell, men at å fortelle det er for å lette eget hjerte. Det henger ikke sammen. En bagatell letter ingen ting, det er jo ingen big deal... Anonymkode: 10e3f...436 Fordi heldigvis så har vi såpass innholdsrike liv at det er meningsløst å fortelle hverandre om alle mulige bagateller. Anonymkode: 803ed...fc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå