AnonymBruker Skrevet 29. juli #1 Skrevet 29. juli Jeg har alltid fått "mark" av opplegget til mine foreldre, og gjør det fremdeles. Da vi var små fikk vi aldri (og da mener jeg aldri) ha overnattingsgjester på sparket. Det måtte planlegges minst en uke før, det beste var om vi ikke hadde overnattingsgjester. Og mer enn en natt var totalt uaktuelt og gjestene burde dra hjem så tidlig som mulig. Endte med at vi aldri hadde overnattingsgjester og både jeg og mine søsken er helt motsatte nå. Vi har alle åpent hus for barnas venner, overnatting kan bestemmes der og da. Nå har de 9 barnebarn. 7 av dem har aldri overnattet tror jeg. Mitt barn og min søsters barn er de eneste som har overnattet. Det må også planlegges minst en uke og maks en dag. Skal være nødsituasjon (sykehusinnleggelse eller slik om det kan tas på sparket). Også helt uaktuelt at begge to overnatter samtidig. De sier de savner barnebarna, men er det så rart at de ikke ses så ofte? Besteforeldrene kommer heller aldri på besøk. Vi bor 20 minutter unna, men de er på besøk 2 ganger i året, på min bursdag og barnebarnets bursdag. Veldig snille og ålreite besteforeldre, men jeg forstår meg ikke på dem! Anonymkode: b4441...bb9 2 5 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli #2 Skrevet 29. juli Våre barn fikk ha venner på overnatting da de var gamle nok til å passe seg selv. Det å ha barnebarn på overnatting uten foreldre, hvor vi får ansvar for kveldsstell og legging er likevel ikke aktuelt. Eldste barnebarn som nå er 10 var her en helg i sommer, men hun klarer å ta ansvar for seg selv. Vi omgås barn og barnebarn ofte, men på dagtid, og så og si alltid med foreldre til stede. Anonymkode: f8b79...326 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli #3 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Våre barn fikk ha venner på overnatting da de var gamle nok til å passe seg selv. Det å ha barnebarn på overnatting uten foreldre, hvor vi får ansvar for kveldsstell og legging er likevel ikke aktuelt. Eldste barnebarn som nå er 10 var her en helg i sommer, men hun klarer å ta ansvar for seg selv. Vi omgås barn og barnebarn ofte, men på dagtid, og så og si alltid med foreldre til stede. Anonymkode: f8b79...326 Så behagelig da. 🙄 Anonymkode: 84277...741 10 13
fru Alving Skrevet 29. juli #4 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har alltid fått "mark" av opplegget til mine foreldre, og gjør det fremdeles. Da vi var små fikk vi aldri (og da mener jeg aldri) ha overnattingsgjester på sparket. Det måtte planlegges minst en uke før, det beste var om vi ikke hadde overnattingsgjester. Og mer enn en natt var totalt uaktuelt og gjestene burde dra hjem så tidlig som mulig. Endte med at vi aldri hadde overnattingsgjester og både jeg og mine søsken er helt motsatte nå. Vi har alle åpent hus for barnas venner, overnatting kan bestemmes der og da. Nå har de 9 barnebarn. 7 av dem har aldri overnattet tror jeg. Mitt barn og min søsters barn er de eneste som har overnattet. Det må også planlegges minst en uke og maks en dag. Skal være nødsituasjon (sykehusinnleggelse eller slik om det kan tas på sparket). Også helt uaktuelt at begge to overnatter samtidig. De sier de savner barnebarna, men er det så rart at de ikke ses så ofte? Besteforeldrene kommer heller aldri på besøk. Vi bor 20 minutter unna, men de er på besøk 2 ganger i året, på min bursdag og barnebarnets bursdag. Veldig snille og ålreite besteforeldre, men jeg forstår meg ikke på dem! Anonymkode: b4441...bb9 Foreldrene dine høres veldig spesielle ut. Det er ikke vanlig å se barnebarna to ganger i året om man ønsker mye kontakt og savner dem. Nå er det vel sånn at ikke alle liker å ha overnattingsbesøk akkurat som ikke alle liker å sove borte. Du gjør nok lettest i å bare godta det. Kanskje du kan lage en avtale med dem om at de for eksempel henter barnebarnet etter skolen en dag i uken eller kjører fast til en aktivitet. Det kan være dette er en type samvær som passer dem bedre. 5 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli #5 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Våre barn fikk ha venner på overnatting da de var gamle nok til å passe seg selv. Det å ha barnebarn på overnatting uten foreldre, hvor vi får ansvar for kveldsstell og legging er likevel ikke aktuelt. Eldste barnebarn som nå er 10 var her en helg i sommer, men hun klarer å ta ansvar for seg selv. Vi omgås barn og barnebarn ofte, men på dagtid, og så og si alltid med foreldre til stede. Anonymkode: f8b79...326 Men det er vel ingen reell hjelp for foreldrene til barna deres? Forstår det om dere er skrøpelig eller syke. Men savner dere ikke tid med barnebarna alene? Og hva med barna deres, unner dere dem ikke et døgn med voksentid et par ganger i året? Anonymkode: eb741...0d4 4 11
AnonymBruker Skrevet 29. juli #6 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det er vel ingen reell hjelp for foreldrene til barna deres? Forstår det om dere er skrøpelig eller syke. Men savner dere ikke tid med barnebarna alene? Og hva med barna deres, unner dere dem ikke et døgn med voksentid et par ganger i året? Anonymkode: eb741...0d4 Hensikten med å omgås våre barn og barnebarn er først og fremst å ga det hyggelig sammen. Vi gjør ting med barnebarn uten at foreldre er med, f.eks gå en tur når vi alle er på hytta, mens foreldre gjør noe annet. Jeg har ikke noe behov for å ha barnebarn alene. Da kan jeg mer savne tid med egne barn uten partner og deres barn. Jeg unner mine barn alt godt, også voksentid, men ikke på bekostning av egne behov. Anonymkode: f8b79...326 8 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli #7 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men det er vel ingen reell hjelp for foreldrene til barna deres? Forstår det om dere er skrøpelig eller syke. Men savner dere ikke tid med barnebarna alene? Og hva med barna deres, unner dere dem ikke et døgn med voksentid et par ganger i året? Anonymkode: eb741...0d4 Unner dem et døgn med voksentid gjør de sikkert, men det klarer vel foreldrene å fikse selv, med barnevakt eller at barna er hos venner. Anonymkode: a5cf4...594 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli #8 Skrevet 29. juli Glad du som svarer ikke er min forelder😄 Anonymkode: aae46...7f0 12 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli #9 Skrevet 29. juli Mine foreldre var streng på overnatting. Måtte alltid avklares flere dager før, og gjesten måtte gå tidlig dagen etter. Fikk ikke ha to på overnatting samtidig. Har man 9 barnebarn skjønner jeg at de ikke vil ha overnatting hver helg. Hadde de pass til dere av deres egne foreldre igjen, da dere var barn? Jeg syns helt ærlig at hvis de selv har hatt litt pass kan de godt tilby innimellom for sine barn. Så lenge de er frisk/sprek og ikke selv er i jobb feks. En annen ting som også kan spille en rolle er hvordan barna er. Sover de greit om natten? Er noen bråkete og ikke tar beskjeder? Våkner veldig tidlig? Anonymkode: d01fb...645 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli #10 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har alltid fått "mark" av opplegget til mine foreldre, og gjør det fremdeles. Da vi var små fikk vi aldri (og da mener jeg aldri) ha overnattingsgjester på sparket. Det måtte planlegges minst en uke før, det beste var om vi ikke hadde overnattingsgjester. Og mer enn en natt var totalt uaktuelt og gjestene burde dra hjem så tidlig som mulig. Endte med at vi aldri hadde overnattingsgjester og både jeg og mine søsken er helt motsatte nå. Vi har alle åpent hus for barnas venner, overnatting kan bestemmes der og da. Nå har de 9 barnebarn. 7 av dem har aldri overnattet tror jeg. Mitt barn og min søsters barn er de eneste som har overnattet. Det må også planlegges minst en uke og maks en dag. Skal være nødsituasjon (sykehusinnleggelse eller slik om det kan tas på sparket). Også helt uaktuelt at begge to overnatter samtidig. De sier de savner barnebarna, men er det så rart at de ikke ses så ofte? Besteforeldrene kommer heller aldri på besøk. Vi bor 20 minutter unna, men de er på besøk 2 ganger i året, på min bursdag og barnebarnets bursdag. Veldig snille og ålreite besteforeldre, men jeg forstår meg ikke på dem! Anonymkode: b4441...bb9 Samme her. Svigermor har aldri passet, hatt overnatting eller noe av våre barn ,bare mormor barna sine.. Ikke godt å forstå.. Anonymkode: 3dea4...96c 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #11 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samme her. Svigermor har aldri passet, hatt overnatting eller noe av våre barn ,bare mormor barna sine.. Ikke godt å forstå.. Anonymkode: 3dea4...96c Tilbyr heller ingen av bestefedrene barnepass? Anonymkode: f8b79...326 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #12 Skrevet 29. juli Synes det er mer spesielt at dere bor 20 minutter unna hverandre, Men kun treffes to ganger i året. Treffer de de andre barna sine like sjeldent? Anonymkode: 2016b...5cf 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli #13 Skrevet 29. juli Høres veldig spesielt ut å ikke besøke barnebarna oftere når man bor så nærme🫣 Vi bor 40 min fra hverandre , men møtes hver uke. Ungene ringer bare besteforeldrene og spør om å få overnatte, stort sett sier de «vi kommer å henter dere, pakk kofferten. Hva skal vi ha til middag» 😅 (Det skjer typ 1-2 helger i mnd). Anonymkode: efa69...6cb 3 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli #14 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Tilbyr heller ingen av bestefedrene barnepass? Anonymkode: f8b79...326 Nei, aldri. Ikke ved fødsel engang! Kunne være de var på hytten da så det kunne de ikke love.. De elsket å få hjelp til å pusse opp hus og ordne det ene og det andre fra oss. Men aldri løftet en fing for oss eller barnebarna. Bor 5min gåavstand. Ser de jul og bursdag med kaffekoppen i hånden. Selvfølgelig vi som må invitere , de lager ikke til noe, for mye styr.. De vil komme til dekket bord. Selv rett etter fødsel.. Mine foreldre er døde. Men å shoppe,passe og ta med datteren sine barn de klarer de. De som aldri hjelper til bake.. Anonymkode: 3dea4...96c 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli #15 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Hensikten med å omgås våre barn og barnebarn er først og fremst å ga det hyggelig sammen. Vi gjør ting med barnebarn uten at foreldre er med, f.eks gå en tur når vi alle er på hytta, mens foreldre gjør noe annet. Jeg har ikke noe behov for å ha barnebarn alene. Da kan jeg mer savne tid med egne barn uten partner og deres barn. Jeg unner mine barn alt godt, også voksentid, men ikke på bekostning av egne behov. Anonymkode: f8b79...326 Dette var deilig å lese, godt at dere setter noen grenser og tar vare på egne behov! Alt for mange besteforeldre(mødre) som blir utnyttet og lar seg utnytte. Anonymkode: 6ce79...d86 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli #16 Skrevet 29. juli jeg skjønner forsåvidt at de ikke er så gira på overnatting, for de har 9 barnebarn, og hvis først ett skal overnatte innimellom, så må alle ni få overnatte innimellom, og det blir mange overnattinger. men de virker jo heller ikke veldig initiativrike med dere og barnebarna generelt, og det er jo litt trist. moren min har ikke hatt min på overnatting etter at faren min døde, hun har nok med seg selv og hus og hage, noe jeg har full forståelse for, men hun er veldig deltagende i livet vårt, og vi gjør mye sammen, og det har så mye å si. så jeg forstår at du er skuffet, selv om overnattingen (mangelen) er forståelig Anonymkode: 72c66...c19
AnonymBruker Skrevet 29. juli #17 Skrevet 29. juli Hvis de har 9 barnebarn, og du bare har ett barn, så var dere vel mange søsken? Hvis da alle skulle hatt overnattingsbesøk like mye, så skjønner jeg godt at foreldrene dine ville planlegge det godt. Og når de har 9 barnebarn nå, og alle skulle passes like mye, så blir det kanskje rett og slett for mye for dine foreldre? Også har du det med at mange småbarn nå for tiden ikke er så lette å passe. De er vant til å styre alt og få oppmerksomhet hele sin våkentid. Lite flinke til å leke litt alene. Litt rart at de kommer så lite på besøk til dere da? Hva kan grunnen være? Besøker de dine søsken like sjelden? Jeg er vant til at man inviterer hverandre på middag en gang eller to i mnd? Er ikke det vanlig hos deg? Anonymkode: 00224...49d 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli #18 Skrevet 29. juli Mange barnebarn gjør at det blir mye overnatting og pass gjennom året på besteforeldrene, man skal ikke gjøre forskjell på dem, som da betyr at besteforeldrene har overnatting de fleste helger i året. Gjør som så mange andre har gjort, enten venner av dere som har barn på omtrent samme alder der dere bytter på å passe, eller en tenåring som kommer hjem til dere, sånne ting er veldig vanlig å gjøre. Kan være at foreldrene dine er litt redd for å ha barn på overnatting, redd noe skal skje? Hva sier dem om det? Anonymkode: f3ff5...317 1 2
hvalstad45 Skrevet 29. juli #19 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hensikten med å omgås våre barn og barnebarn er først og fremst å ga det hyggelig sammen. Vi gjør ting med barnebarn uten at foreldre er med, f.eks gå en tur når vi alle er på hytta, mens foreldre gjør noe annet. Jeg har ikke noe behov for å ha barnebarn alene. Da kan jeg mer savne tid med egne barn uten partner og deres barn. Jeg unner mine barn alt godt, også voksentid, men ikke på bekostning av egne behov. Anonymkode: f8b79...326 Så det går ALLTID på bekostning av deg hvis du passer dine barns barn en gang? Wow. 11 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #20 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hensikten med å omgås våre barn og barnebarn er først og fremst å ga det hyggelig sammen. Vi gjør ting med barnebarn uten at foreldre er med, f.eks gå en tur når vi alle er på hytta, mens foreldre gjør noe annet. Jeg har ikke noe behov for å ha barnebarn alene. Da kan jeg mer savne tid med egne barn uten partner og deres barn. Jeg unner mine barn alt godt, også voksentid, men ikke på bekostning av egne behov. Anonymkode: f8b79...326 Herregud da. Noen burde aldri hatt barn eller barnebarn, så kunne de satt egen behov først alltid🤪 Long live «the village» Anonymkode: 09981...d62 7 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå