AnonymBruker Skrevet 29. juli #1 Skrevet 29. juli føler meg så nedprioritert og ensom i familien også. Dette er andre svangerskap men føles like dritt ut som forrige. Begge gangene har jeg kastet opp 20 ganger om dagen fra uke 6-17. og så kommer en berg-og-dal-bane av følelser fra uke 25. jeg er i uke 28 nå og kjenner meg helt mør banket og utslitt. Bare griner fordi jeg er så sliten og alt føles så tungt. Jeg har tenkt på å bare sterilisere meg nå etter svangerskapet for jeg syns det er så møkk å gå gravid. Ønsker virkelig ikke å gjøre dette igjen. er det noen andre her som syns det samme? Anonymkode: b5225...c73 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli #2 Skrevet 29. juli Jeg syntes det var noe ordentlig herk. Og så gikk tiden bare uhorvelig tregt. Orket ingenting, og lå nærmest bare rett ut. Ble dårlig av den minste anstrengelse. Litt lettere gang nr 2, for da hadde jeg lært å begrense meg til å gjøre minimalt. (Og forberedt mannen på at det var det vi måtte gjennom.) Anonymkode: 93d5d...d14
Yoshi Skrevet 29. juli #3 Skrevet 29. juli Føler med deg. Hadde tatt 20 fødsler for hver graviditet. Får du noe medisiner mot kvalmen? Jeg er overlykkelig over at Xovena har kommet da jeg har hjulpet min kvalme noe veldig. Jeg er i uke 28 nå selv, men kaster fremdeles opp, men bare en gang om dagen. Dette er allikevel mitt tredje svangerskap (dog tok det 11 år før jeg turte igjen + 2 år å bli gravid) og denne gangen har jeg et veldig lysere syn på det. Jeg tenker at jeg er villig til å gjøre alt for barnet, inkludert å være i smerter. Det er tøft å lage et menneske, og det er lov å synes det er tungt. Men så er det verdt det til slutt. Jeg går på svangerskapspenger så det hjelper veldig siden jeg ikke må presse meg til noe, men heller ta ting i eget tempo. Det har gjort en utrolig tøff situasjon ekstremt mye lettere.
AnonymBruker Skrevet 29. juli #4 Skrevet 29. juli Føler med deg. Gikk opp 50 kg i første svangerskapet og er livredd for det samme nå. Er så kvalm, og det eneste som hjelper er å spise kjeks konstant... Sliten, trøtt, har en 4 åring fra før, krav fra jobben, den pågående "gravide blir sykemeldt for lett" diskusjonen og bekkenløsning setter sine spor. Uke 18 her. Anonymkode: 2d7e7...095 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli #5 Skrevet 29. juli Å være gravid er det jævligste jeg vet. De stygge magene er bare prikken over i'en. Anonymkode: e2a2b...036
Stacy__ Skrevet 29. juli #6 Skrevet 29. juli Føler med deg og hadde det på akkurat samme måte, både under første og andre svangerskap. Det er en grunn til at vi ikke skal ha flere barn for å si det sånn.
AnonymBruker Skrevet 29. juli #7 Skrevet 29. juli Du er jo såpass dårlig at kanskje en sykmelding kan være på sin plass, i hvert fall en ukes tid for å hente seg inn? I hvert fall om plagene dine tilfredsstiller en sykdomsdiagnose? Om du ikke er selvstendig næringsdrivende får du også lønn denne tiden, om du er det er det jo en investering i egen helse å avstå fra inntekt en uke. mange strekker seg altfor langt under svangerskapet. Anonymkode: a90cf...66c
AnonymBruker Skrevet 29. juli #8 Skrevet 29. juli Fødsel kan jeg gjøre mange ganger til, men graviditet? Nei det får INGEN meg til å gjøre igjen. Jeg har to barn og det blir med det. Jeg var heldig å har sluppet unna kvalme. Men bekkenet mitt derimot. Når man gråter av smerte om natta fordi man må snu seg i senga og ikke får sove, ja da kan folk stappe den «bare vent til babyen kommer» kommentaren så langt opp i et visst sted de kan få den. Psyken takler ikke flere graviditeter. Jeg er i risikosonen for svangerskaps og fødselsdepresjon, så nok er nok. Anonymkode: 476a6...489
AnonymBruker Skrevet 29. juli #9 Skrevet 29. juli Jeg kjenner meg så igjen. Jeg HATER det. Er i uke 38 med nummer to og får høre så mange ganger for dagen at nåååååå nærmer det seg! Gjør meg bare forbanna, for jeg gikk to uker over sist og hver time kjennes ut som et år akkurat nå. Det tar jo aldri slutt 😩 Vondt overalt, sover ingenting, orker ingenting, er bare lei meg og irritert hele dagen lang. Har vært mye mer plaget dette svangerskapet også med både bekken og kvalme i forhold til sist, så noe tredjemann tar jeg aldri i livet sjansen på.. Jeg skal sterilisere meg etter denne fødselen, det er opplest og vedtatt, og mannen er helt enig 😅 Anonymkode: 1b659...a37 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli #10 Skrevet 30. juli Det kan være slitsomt og tøft, men helt jævlig er det jo ikke. Jeg synes det er mer koselig enn dritt. Men ja, kjenner det begynner å bli tungt nå. Straks fødsel. Anonymkode: 29e32...91e
AnonymBruker Skrevet 30. juli #11 Skrevet 30. juli Hatet hvert sekund av å være gravid, og jeg slapp unna kvalmen og oppkast. Men fikk alt annet dritt, og ble sykemeldt tidlig i svangerskapet. Evig lang graviditet, glad jeg er ferdig. Anonymkode: 645bd...955
Tjoheiii Skrevet 8. august #12 Skrevet 8. august Mine to første var drømmesvangerskap, hadde ikke et eneste symptom (annet enn større bryster men det så jeg nesten på som en bonus🤭), eeelsket det og kunne ikke forstå hvorfor noen ikke likte det? … så ble jeg gravid med nummer tre og fikk svangerskapskvalme… ikke kjempeplaget (var kvalm fra ca. uke 6-12) men nok til at jeg har fått skikkelig medfølelse for de som virkelig sliter! Så du har min sympati, er lov å ikke elske å gå gravid ja💛 er sikkert ikke noe trøst nå men det er heldigvis ikke så stor del av livet du skal gå gravid, og du har ikke så mange uker igjen før du aldri mer trenger å gjøre dette💛
Anononyma Skrevet 8. august #13 Skrevet 8. august Haaaaater å være gravid - og jeg har stort sett hatt kvalmefrie svangerskap. Kan ikke forestille meg hvor uendelig grusomt det er med det på toppen! Har sagt det flere ganger, skulle gjerne fått 10 barn om jeg bare måtte født dem, men med de 9 mnd i forkant får det holde med de to barna jeg har!
AnonymBruker Skrevet 8. august #14 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (På 29.7.2025 den 15.25): Føler med deg. Gikk opp 50 kg i første svangerskapet og er livredd for det samme nå. Er så kvalm, og det eneste som hjelper er å spise kjeks konstant... Sliten, trøtt, har en 4 åring fra før, krav fra jobben, den pågående "gravide blir sykemeldt for lett" diskusjonen og bekkenløsning setter sine spor. Uke 18 her. Anonymkode: 2d7e7...095 Samme her! Anonymkode: 2d7e7...095
Mymlen Skrevet 8. august #15 Skrevet 8. august Jeg liker heller ikke være gravid, men mannen min gjør det ytterste for at jeg skal ha det godt underveis. Masserer føttene mine og ellers om noe verker, tar seg av barna vi har fra før når han kan, lar meg sove både på kvelden hver dag og lenge om morgenen i helger, lager og kjøper det jeg vil spise, gjør alt husarbeid når jeg er dårlig ++. Så eneste jeg trenger å stri med er meg selv og symptomene mine 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #16 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samme her! Anonymkode: 2d7e7...095 Haha, ser det var jeg som skrev akkurat det innlegget 😂 ikke rart jeg relaterte til det. Ingenting å se her, carry on. Anonymkode: 2d7e7...095 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. august #17 Skrevet 8. august Er selv akkurat ferdig med svangerskap nr 2 og aldri aldri mer! De få halvtimene med koselig sparking 5-6 ganger løpet av 9,5 mnd med kvalme, alt er tungt, sure oppstøt, herpet bekken, vonde pupper, kramper, vannansamling i kroppen og på toppen av kransekaken SKJEGGVEKST! Er faen meg ikke verd det. Skulle gjerne hatt tre barn men jeg er heldigvis for gammel for flere svangerskap. Har alltid sagt jeg skulle være ferdig med barn innen jeg var 35, fyller 35 senere i år så hadde flaks sånn sett 🤭😅 heier på deg og håper du finner noen lyspunkt i en shitty tilværelse. Anonymkode: 0e286...e41
AnonymBruker Skrevet 8. august #18 Skrevet 8. august Hater det selv. I uke 32 nå med førstemann.. det blir også sistemann. ALDRI igjen. Ekstrem kvalme fra uke 7 til 22 og nå har det startet opp igjen fra uke 30. På toppen av det har jeg svangerskapsdiabetes, bekkenløsning, store søvnvansker og er generelt helt utslitt. Anonymkode: edabc...f15 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #19 Skrevet 9. august Det er ikke noe digg med verken kvalme, bekkenplager, vannansamling etc. Men ellers elsker jeg det. Og jeg tenker mye på tiden etterpå, med ungene og alle minnene vi skal skape. Så jeg kommer til å gjøre dette minst 3 ganger til (ønsker 5 barn) 😂 Anonymkode: 29e32...91e
AnonymBruker Skrevet 9. august #20 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (På 29.7.2025 den 15.25): Føler med deg. Gikk opp 50 kg i første svangerskapet og er livredd for det samme nå. Er så kvalm, og det eneste som hjelper er å spise kjeks konstant... Sliten, trøtt, har en 4 åring fra før, krav fra jobben, den pågående "gravide blir sykemeldt for lett" diskusjonen og bekkenløsning setter sine spor. Uke 18 her. Anonymkode: 2d7e7...095 50 kg? Anonymkode: 3280c...2bd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå