Gå til innhold

Endring i planer under ferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her er jeg kjerring mot strømmen og overrasket over svarene du får, TS. Er ikke dette voksne folk som kan ombooke sine egne billetter hvis de endrer mening? Jeg ville dratt på turen jeg hadde booket alene. Men hadde ikke blitt fornærmet om de ikke ville bli med på museum. Men nå foretrekker jeg å gjøre ting alene, og ville nok ikke dratt på en sånn "venninne"-tur i utgangspunktet. Det høres jo ut som et mareritt. Men hvorfor ville de ikke betale for seg? Det er vel en påminnelse om at man aldri bør legge ut for andre.

Anonymkode: 344db...268

Ja, det er det jeg heller ikke forstår av svarene? Hvorfor er det kun mitt ansvar å ombooke billetter for dem når de fikk dårlig vær på stranddagen sin? Og det var heller ikke et problem for meg, men jeg ble litt såret av at de hadde avtalt å droppe et museumsbesøk uten å informere meg før de dro på stranda i stede. Jeg kunne godt dra alene, men følte meg litt utestengt når de hadde avtalt dette uten meg. 

Det som ikke helt kommer frem her er vel at det ikke er første gangen dette skjer. At jeg gjør jobben med ferien, og står igjen med deler av regninga til slutt fordi de ikke kan ta ansvar. Så som flere sier at de ikke vil dra på tur med meg igjen, så tenker jeg egentlig at det er helt greit. 

Anonymkode: 5bc44...2d6

Skrevet

Høres ut som du kanskje har vært litt vel kontrollerende. Det er jo ferie, ikke militæret.

Når de reagerer med å ikke ville betale billetter så kan det tyde på at du har planlagt ting de ikke nødvendigvis er like henrykt for som deg.

Anonymkode: f546d...352

• Liker 2
Skrevet
Marikken skrev (11 minutter siden):

Jeg må innrømme at mitt svar blir litt preget av at jeg er en av de som ville ønsket (minst) en dag på stranden dersom det er fint vær - en ferietur som bare går med til museumsbesøk mm høres ganske heseblesende ut og jeg ville foretrukket at det var satt av noen dager til ad-hoc aktiviteter. Strand kan naturligvis bare gjøres når det er fint vær, og været kan jo ingen styre. 

For meg ville det derfor være naturlig at eks et museumsbesøk ble avbestilt, eventuelt flyttet til ettermiddag/kveld (om det var en mulighet). 

For meg høres det ut som om du ser på strandbesøk som så lite viktig for deg at det er uforståelig at man kan velge å prioritere det over noe annet. Og dine venninner er av motsatt oppfatning. Jeg oppfatter deg (og din presentasjon av problemstillingen) som rigid og lite lydhør ovenfor andres behov. I dialogen ville det vært naturlig å i det minste sagt: "Dersom dere ønsker å avbestille museumsbesøket den dagen da det er meldt fint vær så kan dere få kontaktinformasjon og billettdetaljer slik at dere kan gjøre det selv, jeg har brukt såpass mye tid på denne prosessen at jeg ønsker å beholde de planlagte aktivitetene. Skal vi da møtes på xx restaurant for middag denne dagen?" Eller noe sånt. 

Jeg syntes stranddag var helt greit. Aldri sagt noe på det. Jeg hadde heller ikke noe problem med at vi flyttet på eller droppet noe av det planlagte. Det jeg ikke syntes noe om var at det ble forventet at jeg skulle fikse det slik at de fikk en annen dag. De nevnte aldri engang hvilken dag de ville bytte til. De bare droppet å bli med på et booket museum. Noe jeg fikk beskjed om under frokosten, 30 min før vi skulle dra. Også ble jeg sittende igjen med regninga for 3 billetter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høres ut som du kanskje har vært litt vel kontrollerende. Det er jo ferie, ikke militæret.

Når de reagerer med å ikke ville betale billetter så kan det tyde på at du har planlagt ting de ikke nødvendigvis er like henrykt for som deg.

Anonymkode: f546d...352

Vi har blitt enige om hva vi skal gjøre i fellesskap. Det er bare jeg som har booket og koordinert alt. 

Skrevet

Det er jo du som er vanskelig når du nekter å booke om. Så jeg vil si det er din feil og du som er urimelig ja. 

Anonymkode: 505b5...407

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syntes stranddag var helt greit. Aldri sagt noe på det. Jeg hadde heller ikke noe problem med at vi flyttet på eller droppet noe av det planlagte. Det jeg ikke syntes noe om var at det ble forventet at jeg skulle fikse det slik at de fikk en annen dag. De nevnte aldri engang hvilken dag de ville bytte til. De bare droppet å bli med på et booket museum. Noe jeg fikk beskjed om under frokosten, 30 min før vi skulle dra. Også ble jeg sittende igjen med regninga for 3 billetter. 

Det er jo vanlig å ha en samtale rundt det. Gav du de muligheten til å omrokkere da? Her virker det som gardinen var helt nede, og du bare slo ned på endring av planer. Hvorfor skal de gidde å inkludere deg da?

Jeg er ofte den som booker og holder styr på slikt under ferier. Som regel er det enklere at den som har bestilt også gjør endringer.

Helt ærlig virker du fryktelig rigid og lite samarbeidsvillig. Jeg regner med at de avtalte seg i mellom fordi du virket så låst at de neppe ville kommet noen vei uansett.

• Liker 8
Skrevet

MÅ kunne ta litt hensyn til været når man er på sommerferie.

Naturlig at den som har eier bookingen og har bookingsbekreftelsene gjør endringer. Det er vel ikke mulig for andre.

Anonymkode: 0277a...ce5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Send dem vipps-krav, og reis aldri på tur med disse igjen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Send dem vipps-krav, og reis aldri på tur med disse igjen. 

Jeg har bestemt meg for at jeg skal ta dette på egen kappe, be om unnskyldning, og betale for billettene. Og siden det er 5 året på rad det er kun jeg som booker og legger ut (fly, hotell, restauranter, aktiviteter osv) så tenkte jeg at en av dem kunne ha det ansvaret til neste år. Det blir spennende å se hvordan ferie det blir. :) 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har bestemt meg for at jeg skal ta dette på egen kappe, be om unnskyldning, og betale for billettene. Og siden det er 5 året på rad det er kun jeg som booker og legger ut (fly, hotell, restauranter, aktiviteter osv) så tenkte jeg at en av dem kunne ha det ansvaret til neste år. Det blir spennende å se hvordan ferie det blir. :) 

Ren strandferie. Enjoy!

Anonymkode: d4fe5...de3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ren strandferie. Enjoy!

Anonymkode: d4fe5...de3

Hahaha! Så ikke den komme, men det burde jeg gjort! Ingen av de ønsker strandferie, bare en dag eller to om det er mulig. Så det blir nok ikke det. ;) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Spennende? Det er vet du jo allerede nå; Da får du 7 dager på stranda :) Og mat litt på sparket. 

Anonymkode: d17d3...cfc

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Spennende? Det er vet du jo allerede nå; Da får du 7 dager på stranda :) Og mat litt på sparket. 

Anonymkode: d17d3...cfc

Heldigvis ikke. Det er ikke to strandløver jeg tvinger med meg på museum og ekskursjoner, som enkelte her later til å tro. Vi er enige alle tre om at vi vil oppleve noe i ferien, og ikke bare sitte rundt et basseng, eller ligge på en strand. Men de ønsker seg gjerne en dag på stranda om vi er i nærheten av det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her er jeg kjerring mot strømmen og overrasket over svarene du får, TS. Er ikke dette voksne folk som kan ombooke sine egne billetter hvis de endrer mening? Jeg ville dratt på turen jeg hadde booket alene. Men hadde ikke blitt fornærmet om de ikke ville bli med på museum. Men nå foretrekker jeg å gjøre ting alene, og ville nok ikke dratt på en sånn "venninne"-tur i utgangspunktet. Det høres jo ut som et mareritt. Men hvorfor ville de ikke betale for seg? Det er vel en påminnelse om at man aldri bør legge ut for andre.

Jeg er helt enig med deg. De to som ønsket å endre planer kunne ha tatt på seg jobben med å endre på billetter når ts har gjort så mye på forhånd. Slik ville det vært i min venninnegruppe. Hvis jeg var en av dem som ville endre plan og ikke gadd å gjøre en innsats selv for å endre på billettene, ville jeg i hvert fall ikke nektet å betale. Hvis jeg hadde vært ts, ville jeg heller ikke blitt lei meg om de ikke ville være med på museum den aktuelle dagen. 

Anonymkode: f88e7...6c4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes ikke du skal be om unnskyldning dersom du betaler for de ubrukte billettene. Hva ber du om unnskyldning for? At de var for late til å gjøre en endring selv?

• Liker 1
Skrevet
SPOCA skrev (1 time siden):

Det er jo vanlig å ha en samtale rundt det. Gav du de muligheten til å omrokkere da? Her virker det som gardinen var helt nede, og du bare slo ned på endring av planer. Hvorfor skal de gidde å inkludere deg da?

Jeg er ofte den som booker og holder styr på slikt under ferier. Som regel er det enklere at den som har bestilt også gjør endringer.

Helt ærlig virker du fryktelig rigid og lite samarbeidsvillig. Jeg regner med at de avtalte seg i mellom fordi du virket så låst at de neppe ville kommet noen vei uansett.

Da pleier vel folk å gi beskjed før 30 minutter før man skal dra? De to venninnene kunne vel sjekket værmeldingen dagen før og gitt beskjed?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Da pleier vel folk å gi beskjed før 30 minutter før man skal dra? De to venninnene kunne vel sjekket værmeldingen dagen før og gitt beskjed?

De gjorde jo det, ts ville ikke endre og var vrang, de valgte å endre planene allikevel samme dag.

Dette får ts ta på sin kappe.

• Liker 2
Skrevet
SPOCA skrev (41 minutter siden):

De gjorde jo det, ts ville ikke endre og var vrang, de valgte å endre planene allikevel samme dag.

Dette får ts ta på sin kappe.

Javel, men det er smålig å kreve at ts skal betale.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor vil du på ferie igjen med folk som har andre ønsker enn deg, og som har snytt deg for penger?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sannsynligvis en mye mer avslappet ferie, uten maratonet av opplevelser du har planlagt. Jeg er enig med de fleste andre her ts, du styrer for mye. At man booker enkelte ting på forhånd er jo greit, men det aller meste (museum f.eks) kan ordnes der og da hvis man trenger booking i det hele tatt. Hele gleden med å være på ferie forsvinner jo hvis absolutt alt skal detaljstyres før avreise. Det å kunne gå innom et spisested som ser koselig ut, planlegge etter været eller bruke en time på et ukjent marked er jo det som gjør ferie til ferie. 

Anonymkode: fa4f0...ace

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...