AnonymBruker Skrevet 29. juli #1 Skrevet 29. juli Hei. Far har vært mer eller mindre fraværende i 10 år. Jeg har alltid tilrettelagt. Men sist han så barnet var barnet 6 år. Grunnet han aldri tar initiativ. Barnet er inneforstått med at det er biologisk far, men er svært knyttet til stefar og redd bio far skal ta plassen, noe jeg har vært åpen med bio far om. Jeg mener det er viktig bli kjent med biologisk far. Problemet er bare at biologiske far vil at ting skal gå veldig fort frem(han bor på andre kant av landet m d ny kone og barn og mener barnet bare kan fly til han. Jeg mener han må komme til vår by, og at samvær må skje gradvis. Noe han heldigvis sa ja til. Men hvor lenge bør samværene vare før overnatting? (Det gjør jo ting enklere samtidig som barnet behov må taes hensyn til). Anonymkode: 675e7...186
AnonymBruker Skrevet 29. juli #2 Skrevet 29. juli Er ikke barnet nå en ungdom som selv kan bestemme om og hvordan samværet skal være? Anonymkode: aa555...e2d
jegerrinne Skrevet 29. juli #3 Skrevet 29. juli Er ikke barnet undgdom nå? Er det 10 år siden er da barnet nå 16, så i teorien kan ungdommen si pent nei til all samvær. Kan ikke tvinge.
AnonymBruker Skrevet 29. juli #4 Skrevet 29. juli Barnet er snart 11. mente at han har vært nesten fraværende hele tiden, traff barnet sist når barnet var 6. men selv før dette var samvær 1-2 ganger i året Anonymkode: 675e7...186
AnonymBruker Skrevet 29. juli #5 Skrevet 29. juli Er ikke barnet 16 år nå? Da kan du spørre barnet om hva det vil. Også agere ut ifra det. Anonymkode: 58e2e...ba6
AnonymBruker Skrevet 29. juli #6 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barnet er snart 11. mente at han har vært nesten fraværende hele tiden, traff barnet sist når barnet var 6. men selv før dette var samvær 1-2 ganger i året Anonymkode: 675e7...186 Om barnet er 11 år, så er din plan den beste. Hold hardt på den. Anonymkode: 58e2e...ba6
AnonymBruker Skrevet 29. juli #7 Skrevet 29. juli Har noen spurt barnet/ungdommen hva h*n vil, eller? Anonymkode: 06c8e...878
AnonymBruker Skrevet 29. juli #8 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnet er snart 11. mente at han har vært nesten fraværende hele tiden, traff barnet sist når barnet var 6. men selv før dette var samvær 1-2 ganger i året Anonymkode: 675e7...186 Er det kun 11, så er planen din best, er noe med at barnet skal trygges. Har og rett til å bli hørt Anonymkode: c7dfd...594
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå