Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen smakfulle tips til noe man kan gjøre for å høyne smaken på frukten og bærene? Typ en wow-faktor. Hvis du ikke synes dette trengs, trenger jeg ikke høre fra deg. 😉

Anonymkode: db910...6a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det noen smakfulle tips til noe man kan gjøre for å høyne smaken på frukten og bærene? Typ en wow-faktor. Hvis du ikke synes dette trengs, trenger jeg ikke høre fra deg. 😉

Mange kokker marinerer bær i litt=noen spiseskjeer likør (ofte sitrusbasert). Om man er hysterisk rundt alkohol kan man benytte lime eller sitron og litt sukker.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Smakte nylig en ny vri (for meg), som var veldig god! Oppå marengsbunnen var det lagt et lag med bananskiver, før kremen. Oppå var det vanlig frukt, jordbær og Kiwi og blåbær O.l. 

Hermetiserte mandarinbåter er også godt :)

Endret av Snabeltann
AnonymBruker
Skrevet

Noe med litt syre er godt. Jeg pleier å bruke en kombinasjon av kiwi, banan og jordbær. Jeg lager to lag marengs. Mellom bunnene bruker jeg eggekrem laget av eggeplommene fra marengsen, og vanlig krem på toppen. Frukt og bær både mellom og oppå. Og bruk MASSE frukt og bær. Stusselig med for lite av det. 

Anonymkode: 1bf3d...c7f

AnonymBruker
Skrevet
Snabeltann skrev (1 minutt siden):

Smakte nylig en ny vri (for meg), som var veldig god! Oppå marengsbunnen var det lagt et lag med bananskiver, før kremen. Oppå var det vanlig frukt, jordbær og Kiwi og blåbær O.l. 

Hermetiserte mandarinbåter er også godt :)

Oi så skuffet jeg har blitt om jeg gikk banan på pavlovaen min uten at det vistes en gang 😵‍💫🤪

Anonymkode: d7eeb...522

• Liker 4
Skrevet

Banan høres forferdelig ut.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Haha, nei det var nydelig - promise! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes pavlovaen er mye bedre med tropisk frukt enn bær! Druer, mango, ananas til eksempel. Kiwi, pasjonsfrukt og slikt er også vanlig i Australia der pavlovaen kommer fra.

Anonymkode: 17516...c8d

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Rabarbrakompott er godt! Eller marinere bærene i litt sukker eller en passende bær-edikk først

Anonymkode: bad01...ad2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Knust smash oppå er kjempegodt. Fikk det i en konfirmasjon.  Det var jordbær, bringebær og blåbær,og knust  smash over der. 

Anonymkode: 421e6...0a3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Pasjonsfrukt synes jeg er uslåelig - gjerne samme med mango. Men bringebær er jo i sesong i Norge - og de er også friske nok til å friske opp den kjempesøte desserten. 

Anonymkode: 47a6e...1b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Knust smash oppå er kjempegodt. Fikk det i en konfirmasjon.  Det var jordbær, bringebær og blåbær,og knust  smash over der. 

Anonymkode: 421e6...0a3

Oi! Så lurt, litt salt og søt krønsj. 

Da hadde jeg også kunnet spist pavlova! 

Anonymkode: 226b8...8d6

AnonymBruker
Skrevet

Blåbær, kiwi og rips synes jeg er best. 

Anonymkode: 45f67...223

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svarene jeg fikk. Jeg endte med en tropisk variant; sitron- og pasjonsfrukt-curd og ulike tropiske frukter oppå, samt knust Smash. 👌🏻😋

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Tusen takk for svarene jeg fikk. Jeg endte med en tropisk variant; sitron- og pasjonsfrukt-curd og ulike tropiske frukter oppå, samt knust Smash. 👌🏻😋

Høres deilig ut 😋

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...