Gå til innhold

Barnehage og 80% jobbing, hvordan dele opp uka best?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lillemor starter i barnehagen i August, og jeg skal jobbe 80%. Har til vanlig 7-15 jobb, men mulighet for å flekse på morgenen. Far jobber 7.30-15.30. I tillegg har vi begge 35min kjørevei. Bestemor har sagt hun kan ha Lillemor 3 torsdager i måneden. 

Jeg er i tvil om jeg skal ha tirsdagen fri, for å jevne ut uka med fri/barnehage, eller om jeg heller skal satse på kortere dager. 
Vil dere dele deres erfaringer? 

Anonymkode: 00da6...da8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kortere dager i starten så fri en dag i uken etter det

Anonymkode: 52f09...c9b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville valgt kortere dager. 

Anonymkode: 00012...9cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd begge deler, hadde kortere dager med førstemann, og fri onsdager med andremann. Begge deler funket bra, men jeg må si at det var veldig deilig for oss begge med en fridag midt i uken. Da jeg hadde kortere dager sov ofte gutten da jeg skulle hente, og det ble sett på som forstyrrende. Ikke ville jeg vekke ham for å ta ham hjem heller, så måtte gjerne spørre bhg om de kunne vente med å legge ham til jeg kom, og da sov jo resten av gjengen, så det var ikke helt optimalt. 

Anonymkode: 73fd1...3da

AnonymBruker
Skrevet

Hvor tidlig på morgenen åpner barnehagen?

Anonymkode: 420e6...b1a

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Lillemor starter i barnehagen i August, og jeg skal jobbe 80%. Har til vanlig 7-15 jobb, men mulighet for å flekse på morgenen. Far jobber 7.30-15.30. I tillegg har vi begge 35min kjørevei. Bestemor har sagt hun kan ha Lillemor 3 torsdager i måneden. 

Jeg er i tvil om jeg skal ha tirsdagen fri, for å jevne ut uka med fri/barnehage, eller om jeg heller skal satse på kortere dager. 
Vil dere dele deres erfaringer? 

Anonymkode: 00da6...da8

Du og mannen din har veldig lik arbeidstid, så kanskje én av dere kan begynne litt senere, slik at den ene kan levere og den andre hente, slik at barnet får litt kortere dag? Hvis ikke det går, ville jeg for barnets skyld da trekke fra 1,5 t (ca 80%) på arbeidstida hver dag i stedet det første året i bhg.

AnonymBruker
Skrevet

Dere begynner jo begge veldig tidlig på jobb (rekker dere i det hele tatt å levere uten masse stress?), så jeg hadde absolutt jobbet kortere dager og levert senere.

Hatt en rolig morgen, uten stress. Spist frokost med barnet, stelt seg uten å måtte krangle (pga stress).

Mulig fridag er bedre om et par år når barnet er større, men det kan du jo vurdere da. 

Anonymkode: 176e1...e70

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en fridag i uka fra min begynte i barnehage som 2-åring til han var 3,5. Passet best for oss.

Den ukedagen leverte jeg sent, tok unna husvask, storhandling osv, og hentet tidlig. På den måten fikk vi "fri" i helgene fra butikker og husarbeid. Dro ofte på hytta i helgene. Var vi hjemme, brukte vi lørdagen til å dra i basseng istedet for overfylte butikker. Nå skal det sies at mannen min sluttet på jobb kl 13 fredager, så barnet ble hentet tidlig da også.  

Anonymkode: f164b...9dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hatt kortere dager. Særlig siden bestemor kan ha fridager med barnet i tillegg. 

Anonymkode: 4a1c8...7f5

AnonymBruker
Skrevet

Kortere dag.

Anonymkode: 294ed...2ea

Skrevet

Jobber også 80% fra høsten. Har valgt kortere arbeidsdager,  og kortere dager i barnehagen og SFO kun to dager i uka. Synes også det gir best flyt på jobben at jeg er der hver dag , litt kortere - sammenliknet med å være borte en hel dag. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har far mulighet til å levere? Det best at han leverer, og du henter , siden du kan hente 15.30 , og far ikke før 16.00 , det er veldig seint for de minste.  Så hvis du har mulighet til å gå kl 15.00 hver dag, ville jeg valgt en fridag i uken. Føler en får mer utbytte av det. 

Jeg jobbet også 80% , hadde fri en dag i uken, å det var fantastisk. Men jeg var heldig med at mannen slutter på jobb kl 14.00  ,så han hentet alltid 14. 30 ca.  Jeg leverte mellom 7.30-8.30 . 

Anonymkode: d4549...8fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...