AnonymBruker Skrevet 29. juli #1 Skrevet 29. juli Den har pågått i snart 15år. Når man nå ser tilbake. Hvilke klesplagg har blitt helt unisex etter at den mannlige likestillingen på klesfronten har startet? Anonymkode: 3703e...6cc
AnonymBruker Skrevet 29. juli #2 Skrevet 29. juli Hva mener du med «mannlig likestilling»? Likestilling betyr likhet mellom kjønnene, som i like muligheter. Spør du hvilke klesplagg menn og kvinner kan bruke på samme vilkår? Anonymkode: 9b5a5...aa2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #3 Skrevet 29. juli Slimfit jeans, heklaklær, blonder, perlesmykker, linklær Anonymkode: 50f28...36c 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #4 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva mener du med «mannlig likestilling»? Likestilling betyr likhet mellom kjønnene, som i like muligheter. Spør du hvilke klesplagg menn og kvinner kan bruke på samme vilkår? Anonymkode: 9b5a5...aa2 Ja. Kær som bare var forbeholdt kvinner før, men som har blitt et unisex plagg man ikke tenker over at begge kjønn bruker nå som er blitt likestillt og unisex. Slik som bukser har blitt unisex og er like vanlig på nå kvinner f.eks. Anonymkode: 3703e...6cc
AnonymBruker Skrevet 29. juli #6 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Håper kjoler blir det Anonymkode: 41a02...cc5 Er vel bare å gå med kjole det? Anonymkode: 31938...12b
AnonymBruker Skrevet 29. juli #7 Skrevet 29. juli Gravidbukse for menn med 40 års karnappen Anonymkode: ecb7b...48f 1 2
ABye Skrevet 29. juli #8 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gravidbukse for menn med 40 års karnappen Anonymkode: ecb7b...48f Dude, denne fikk meg til å le høyt! Nesten så jeg fikk lyst til å stjele den og bruke den til en stripe i tegneserien min. Ser setup og punchline så tydelig for meg nå 😂 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli #9 Skrevet 29. juli Mange menn bruker litt sminke/ foundation. Jeg (kvinne) synes det er på tide at menn får gå kledd som de vil. Anonymkode: 6fb02...394
AnonymBruker Skrevet 29. juli #10 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Den har pågått i snart 15år. Når man nå ser tilbake. Hvilke klesplagg har blitt helt unisex etter at den mannlige likestillingen på klesfronten har startet? Anonymkode: 3703e...6cc boots med hæler tynne nylonstrømper blondetruser stringtruser skinny jeans bluser cardigans +++ Anonymkode: da654...4f5
Helene1982 Skrevet 29. juli #11 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja. Kær som bare var forbeholdt kvinner før, men som har blitt et unisex plagg man ikke tenker over at begge kjønn bruker nå som er blitt likestillt og unisex. Slik som bukser har blitt unisex og er like vanlig på nå kvinner f.eks. Anonymkode: 3703e...6cc Men bukser for kvinner kom jo ikke for 15 år siden? Og blondebluser, høye heler og sminke for menn har eksistert i hundrevis av år. Rosa for eksempel tidligere sett på som en maskulin farge. Det at motebildet endrer seg og folk ikke liker det, er derimot helt normalt.
svartkatt Skrevet 29. juli #12 Skrevet 29. juli Jeg tror ikke det er noe som kan sies å ha blitt skikkelig unisex eller likestilt, det er ikke mange nok som bruker de tingene man kunne nevne. Ihvertfall om man ser på alle i ett. Mindre grupper har oppnådd det, vet ikke når, men samtidig så virker det som det er et skille på det.. For eksempel hårfarge på boks.
AnonymBruker Skrevet 29. juli #13 Skrevet 29. juli Hva er greia med alle menn i kvinneklær trådene for tiden? Anonymkode: 9ff17...c6a 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli #14 Skrevet 29. juli ABye skrev (1 time siden): Dude, denne fikk meg til å le høyt! Nesten så jeg fikk lyst til å stjele den og bruke den til en stripe i tegneserien min. Ser setup og punchline så tydelig for meg nå 😂 Er jo en hel episode av Friends med Joey i gravidbukse. Anonymkode: 9ff17...c6a
Morpheus Skrevet 30. juli #15 Skrevet 30. juli Et plagg jeg mener har blitt unisex igjen de siste årene, er sånne tykke og varme strømpebukser – altså i praksis en stillongs med fot, enten i ull, bomull eller fleece. Jeg husker det ble sett på som litt "ut" å bruke strømpebukse en gang på ungdomsskolen, selv om vi gutta hadde brukt det gjennom hele barndommen. Da byttet vi over til stillongs med sokker, fordi strømpebukse plutselig ble oppfattet som "jentete". Men nå ser jeg at det har endret seg. Jeg har selv begynt å bruke slike tykke strømpebukser igjen under buksa om vinteren – rett og slett fordi det er mer behagelig og praktisk, akkurat som jeg husker fra barndommen. Og det er ingen som reagerer lenger. I garderober ser jeg flere menn som også bruker det som isolerende undertøy. Det var jo en merkelig greie i utgangspunktet, at det skulle være "kvinneplagg" bare fordi sokk og stillongs henger sammen. Nå finnes det til og med varianter laget spesielt for menn, med gylf og det hele. Det hadde jeg ikke sett for 15 år siden. Bare for å presisere: Jeg snakker ikke om tynne nylonstrømpebukser, men om varme strømpebukser laget for kulde – altså som et funksjonelt og praktisk plagg. Så ja, dette er et eksempel på et plagg som i praksis har blitt unisex igjen. De lages jo også spessielt for menn med gylf. Kan ikke huske jeg så de til salgs for 15år siden. Selv om det ikke er pent. Så har vel UGGS endelig blitt unisex igjen? De var jo i utgangspunktet utviklet av menn i Australia til å være varm på beina i pauser mellom surfing. Det ble jo et moteplagg i Norge, spessielt blandt kvinner. Men når menn brukte de, så ble det litt oppstandelse at menn brukte de, da noen mente at det var et dameplagg. Nå er vel den trenden over, og menn har begnt å bruke de igjen. Selv om det ser ut som tøfler, så er det et unisex plagg blitt for folk som bruker noe som holder varmen om vinteren. Slim fit jeans var vel ikke så vanlig å se på menn 15år siden? Det ser ut som at jeansmoten til kvinner har blitt løsere, og de til menn har blitt mer ettersittende. Det snur sikkert etterhvert, for før skulle menn sagge. Nå er det mer ettersittende. Nå synes jeg at jeg ser mer kvinner som sagger: T-skjorte med utringing har jeg sett har blitt mer vanlig på menn. Gjerne muskuløse menn som kanskje har behov for å vise seg frem. Før tenkte jeg på utringning som noe kvinner brukte for å vise seg frem. Men nå i det siste ror jeg dette har blitt mer unisex og vanlig blandt begge kjønn: Lange overdeler til menn. SOm kvinner kanskje kaller tunika? Tror det var rappere som begynte å bruke de. Men det er mer vanlig å se de blandt folk med annen musikksmak også. kanskje det er et steg i retning av at menn befynner å bruke en mannelig versjon av kjoler, når overdelene siger nedover? Skulerveske til menn. Menn skulle jo ikke gå med skulderveske. Det var en damegreie. Men nå så ser jeg veldig mye menn som går med skulderveske. Da i herremodell. Det hadde blitt sett rart på for 15-20år siden. Men tror det er unisex i dag. kan hende det er fordi mobiltelefoner er blitt større og større, og som jeg har nevnt før; herrebuksene har blitt mer ettersittende. Slik at mobil og nøkler ikke får plass i lomma lengre. Derfor har herreveksen kommet av seg selv: Før så man stort sett bare kvinner i mønstrete klær, og spessielt med blomstermønster. Ser ut som det er blitt mer unisex. De eneste mønstrete skortene man så på menn før. Var havaii-skjorter med palmer på. Men da bland nordmenn som kjøpte og brukte de i syden, men ikke brukte de etter at de kom hjem...: Det som jeg har tenkt over at har begynner å bli borte hos menn, er hull i det ene øret. Det var vel noe menn drev med en gang på tidlig 2000-tall? Så var det et eller annet om at man skulle sende et signal om man var homo eller ikke med hvilket øre man hadde hull i? Husker ikke hvilket som var hvem. Men de jeg ser i dag med det, er såpass gamle, at jeg tror de tok det på denne tiden. For jeg tror de som tar hull i ørene i dag, er stort sett kvinner. Eller menn som vil assosiere seg med å være kvinne? Det var det jeg kom på i skrivende stund. Det er sikkert mye mer også. Synes det er helt greit at det er en del praktiske plagg som har blitt unisex. Da i unisex forstand at menn ikke bruker typiske kvinneplagg for å jåle seg til for å se ut som de er en kvinne. Men at en del plagg som det i utgangspunktet bare er rart at menn ikke har brukt fordi de var redde for å bli sett på som homofil (da det var et skjellsord). Selv om plaggene i seg selv er praktiske og ikke direkte jålete. jeg er en av de som mener at menn skal være menn, og kvinner skal være kvinner. Men å implementere et plagg eller fra det andre kjønnet i hverdagsgarderoben av praktiske årsaker. Tror jeg ikke skader. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #16 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (På 29.7.2025 den 20.50): Mange menn bruker litt sminke/ foundation. Jeg (kvinne) synes det er på tide at menn får gå kledd som de vil. Anonymkode: 6fb02...394 Jeg ser heldigvis ikke så mange menn som bruker sminke og foundation. Det ser vanligvis best ut på kvinner. Anonymkode: 750ae...fb0
AnonymBruker Skrevet 31. juli #17 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (På 29.7.2025 den 22.07): Hva er greia med alle menn i kvinneklær trådene for tiden? Anonymkode: 9ff17...c6a Fetisj. Det hører hjemme på seksualforumet, men de blir ikke flyttet for det er jo pk. Anonymkode: 750ae...fb0 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #18 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (På 29.7.2025 den 21.03): boots med hæler tynne nylonstrømper blondetruser stringtruser skinny jeans bluser cardigans +++ Anonymkode: da654...4f5 Nei. Anonymkode: 750ae...fb0
AnonymBruker Skrevet 31. juli #19 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (På 29.7.2025 den 11.52): Den har pågått i snart 15år. Når man nå ser tilbake. Hvilke klesplagg har blitt helt unisex etter at den mannlige likestillingen på klesfronten har startet? Anonymkode: 3703e...6cc Kvinne og mann er fortsatt samme rase, motebildet har alltid hatt overlappinger i snitt, farge og uttrykk. Ikke bare klær, men også hårsveis, hvordan man ter seg, ordlegger seg, interesser o.s.v. Dette blir styrt av hva som anses som nytt, vågalt og riktig. Se på bilder fra tiår tilbake så ser man hvor like alle er (med mindre man er totalt opphengt i skjørt). Anonymkode: e8a32...e04
AnonymBruker Skrevet 31. juli #20 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (På 29.7.2025 den 19.25): Er vel bare å gå med kjole det? Anonymkode: 31938...12b Ikke så enkelt som det. Anonymkode: 41a02...cc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå