Gå til innhold

Prute ved kjøp fra forhandler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å prute på prisen når en kjøper bruktbil fra forhandler? 

Anonymkode: 71763...848

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 7ff92...fff

• Nyttig 1
Skrevet

Absolutt!

Det jeg har hatt stor suksess med er ikke å prute pris, men å være veldig nøye med prøvekjøring og undersøkelser, notere alt jeg ikke liker og be om at de fikser disse tingene i prisen. Det kan være alt mulig fra matte lykteglass og riper i lakken til slitte dekk, hull i seter, storservice og understellsbehandling. På den måten kan du få shinet opp bilen for veldig mange tusenlapper uten at det koster deg noe. Grunnen til at forhandler gjerne er mer villige til dette, er også at de kan gjøre dette billig, for de har ofte tilgang til billige deler og tjenester. Da koster det ikke så mye for forhandler, men det kan ha stor verdi for deg som kunde.

• Liker 2
Skrevet

Min erfaring er som @aksase at det absolutt nytter å be om ting inkludert. Ekstrautstyr, service, rep av feil, nye dekk etc.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å ja! Prisen som oppgis er alltid bare en startpris ja. Få med ekstra dekk osv og service inkludert også.

Anonymkode: 75e50...df2

Skrevet

Ingen problem.
Dem har alltid noe å gå på.

Og som @aksase skriver.
Veldig ofte kan du "oppgradere" i stede for å få ned prisen.
Ettermontert utstyr
Takstativ/boks
Krok om det ikke er og du trenger det.
Serviceavtaler

Nye dekk (som regel er det ikke helt nye dekk på brukte biler, og et sett nye er dyrt. men null problem for forhandleren å fikse for deg)
Dashcam
Barnesete etc

Tenk kreativt.

Skrevet

Kan også få en bedre pris om en har bil som skal selges. Ved innbytte kan forhandler betale litt mer, og dermed blir totalprisen litt lavere.

AnonymBruker
Skrevet
TBL12 skrev (1 time siden):

Kan også få en bedre pris om en har bil som skal selges. Ved innbytte kan forhandler betale litt mer, og dermed blir totalprisen litt lavere.

Bedre pris på bilen du kjøper får du ikke, om du ikke kjøper den uten innbytte.

Anonymkode: 2653c...b7a

AnonymBruker
Skrevet

Kan også være litt å hente om du kjøper en bil som forhandler har hatt stående en stund, de fleste forhandlere er ofte villige til å gi mer avslag på "hyllevarmere" enn biler de har stor etterspørsel etter.

Anonymkode: a6734...652

AnonymBruker
Skrevet

Å ikke prute på pris hos forhandler er å drite på draget, for å være helt ærlig. Skulle tro de spretter sjampagnen på lunsjrommet hver gang noen betaler full pris.

Mine forhandlerkjøp har alltid vært prutet ned, minst 10% på nybil, men opptil 25% på bruktbil.

Anonymkode: c92f0...c2f

AnonymBruker
Skrevet

Ja eller be om ekstra ting

Da jeg kjøpte fikk jeg med hundebur, ekstra lys og nye sommerdekk

Ungdommen fikk med ekstralys og skiboks.

Sønnen fikk med nye dekk, ekstralys og hundebur

Anonymkode: c61ac...be2

AnonymBruker
Skrevet

Hundebur? De har vel ikke det på bruktbilhandlern? Mener dere kanskje grind /beskyttelse som står inntil baksetene?

Anonymkode: 16102...8a2

AnonymBruker
Skrevet

Ja det gjør jeg bestandig. Ikke at jeg har kjøpt sånn kjempe mange biler. Men bestandig spør om felger for eks. Jeg er glad i fine felger. Ekstrautstyr til bagasjerommet. Utstyr til å sette på skjerm bak i bilen når barna var små. Ja slike ting. Matte til bagasjerommet. 

Anonymkode: 60511...a19

Skrevet

Om forhandler tilbyr dekkhotell, kan du høre om å få gratis dekkhotell første året. Det gjorde jeg og fikk det.

AnonymBruker
Skrevet
male32 skrev (2 timer siden):

Om forhandler tilbyr dekkhotell, kan du høre om å få gratis dekkhotell første året. Det gjorde jeg og fikk det.

Er ikke ett år med dekkhotell verdt usle 800 kr eller deromkring? Jeg forventer avslag i klassen femsiffrede tall.

Anonymkode: c92f0...c2f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2025 den 14.35):

Hundebur? De har vel ikke det på bruktbilhandlern? Mener dere kanskje grind /beskyttelse som står inntil baksetene?

Ja vi fikk det inn både jeg fikk og sønnen

Denne typen fikk jeg inn i prisen

VarioCage Original Dobbel L -  https://share.google/eJmE2UfZnaDq9y2nF

Sønnen fikk inn i prisen trønderbur etter mål.

Noen som selger bil er faktisk så de ønsker å selge og gjør det lille ekstra for kundene 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2025 den 14.35):

Du vet vel at mobile,  Toyota, ford,  Volvo osv og selger brukt biler?

der kan en få en del tilbehør hvis en bare tar en prat osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...