AnonymBruker Skrevet 29. juli #1 Skrevet 29. juli Jeg har avtalt å møte ei venninne etter jobb, men nå kjenner jeg at det bygger seg opp med smerter i ryggen /korsrygg og hoftene. Vi skulle gjøre noe uformelt, enten tur eller cafe. Har sterke smerter som kommer og går i perioder, noe sliter med. Er det innafor å si at jeg ikke får til pga smerter i ryggen og heller foreslå en annen dag denne uken? Eller bør jeg prøve orke, men da har jeg ingenting igjen for å møtes,er ufokusert/har vondt og bare teller timene til jeg kan dra Anonymkode: 59a37...0bf 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli #2 Skrevet 29. juli Du blir jjemme pga akutt ryggvondt. Jeg har også plager med ryggen og det blir så ille, da må jeg bare avlyse, folk forstår, smerte er smerte. Anonymkode: 0c442...f4f 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #3 Skrevet 29. juli Hvorfor spør du egentlig om det? Spesielt siden du legger det frem slik at vi skal svare at du selvsagt skal bli hjemme. Dette må du nesten avgjøre selv. Anonymkode: 63c4c...7aa 5 2 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli #4 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du blir jjemme pga akutt ryggvondt. Jeg har også plager med ryggen og det blir så ille, da må jeg bare avlyse, folk forstår, smerte er smerte. Anonymkode: 0c442...f4f Takk for fint svar 😊 Jeg har ikke lyst til å skuffe, men jeg kjenner at det blir verre med smertene Anonymkode: 59a37...0bf
AnonymBruker Skrevet 29. juli #5 Skrevet 29. juli Kan du ikkje snakke med ho på førehand og høyre om ho blir med å gå ein tur i ulendt terreng, sidan du har så vondt i ryggen? Anonymkode: bdfb2...084 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #6 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kan du ikkje snakke med ho på førehand og høyre om ho blir med å gå ein tur i ulendt terreng, sidan du har så vondt i ryggen? Anonymkode: bdfb2...084 Nei, ulendt terreng er det siste jeg tenker på. Jeg går lange turer ellers, men når det står på som verst, nei takk Anonymkode: 59a37...0bf 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #7 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvorfor spør du egentlig om det? Spesielt siden du legger det frem slik at vi skal svare at du selvsagt skal bli hjemme. Dette må du nesten avgjøre selv. Anonymkode: 63c4c...7aa Takk .....I guess.. Not Anonymkode: 59a37...0bf
AnonymBruker Skrevet 29. juli #8 Skrevet 29. juli Jeg er kronisk smertesyk og en ting jeg har lært etter et langt liv med smerter er at man KAN presse seg, ta smertestillende og gjennomføre hvis det er noe som er viktig for deg MEN det kommer alltid til å bite deg i ræven etterpå fordi det tar mye lengre tid å komme ovenpå igjen når man presser seg slik.. Så spørsmålet er hvor viktig er dette for deg? Er det verdt det om det betyr flere smertedager enn om du går hjem og lytter til kroppen din? Anonymkode: 7b384...163 1 1
Daria Skrevet 29. juli #9 Skrevet 29. juli (endret) Du må jo nesten vite selv hvor vondt du har og hva du orker, hvor viktig akkurat denne avtalen er for deg, om den er verd å presse seg for og hvorvidt du vil være hyggelig selskap i den tilstanden du er i. Hva jeg klarer når ryggen (eller andre deler av kroppen) krangler er så varierende, det finnes ikke fasitsvar her. På den andre siden av bordet ønsker jeg ikke at venninnene mine skal være martyrer og lide seg gjennom et kafétreff fordi de tror jeg vil ta en avlysning så ille opp, særlig ikke hvis dette er noen jeg uansett treffer jevnlig. Endret 29. juli av Daria 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #10 Skrevet 29. juli Ja, tenker jeg. Har du veldig vondt ville jeg tatt hensyn til det. God bedring! Anonymkode: ba0a8...b66 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #11 Skrevet 29. juli For å være ærlig høres det egentlig ut som om du ikke ønsker å dra. Mulig det ikke stemmer, men det er inntrykket jeg får. Er det så ille at du ikke får bedring av et par Ibux? Det hadde jeg tatt, og møtt venninna. For å beholde et vennskap må det pleies. Anonymkode: f1242...a33 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #12 Skrevet 29. juli Fremmede på nett vet ikke hverken hvor vondt du har, eller hva som er best for deg og vennskapet ditt. Du ville vel helst bare ha støtte på å slippe å dra. Det er det som er fint med fremmede på nett; du kan manipulere dem til å gi deg det svaret du vil ha. Anonymkode: 96bfb...3cd 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli #13 Skrevet 29. juli Jeg har også kroniske smerter, og forstår godt dilemmaet. Kan du foreslår at dere gjør noe som er lite belastende for ryggen din? Svømme, møtes hjemme hos deg, sted hvor du kan sitte godt/stå/bevege deg/det som er best for din rygg/dine smerter? Kanskje gi beskjed på forhånd om at du veldig gjerne vil møtes, men har vondt, og at det må bli et kortere møte? Har du veldig vondt må du jo avlyse, men av og til er det ok å tenke på noe annet også, og ikke bare være alene og kjenne på smertene, så jeg prøver ofte å finne en mellomløsning, hvor jeg presser meg litt, og tilrettelegger så godt jeg kan. Anonymkode: e5dc9...1ed 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #14 Skrevet 29. juli Har du avlyst overfor samme venninne av samme grunn tidligere/nylig? Da ville jeg kanskje tatt smertestillende og forslått en aktivitet som gjør godt for ryggen. Hvis dette er første gang, er det selvfølgelig innafor å avlyse, slik du beskriver det. Anonymkode: fb55c...a8d 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #15 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du avlyst overfor samme venninne av samme grunn tidligere/nylig? Da ville jeg kanskje tatt smertestillende og forslått en aktivitet som gjør godt for ryggen. Hvis dette er første gang, er det selvfølgelig innafor å avlyse, slik du beskriver det. Anonymkode: fb55c...a8d Det er nok noen måneder siden sist jeg gjorde det Anonymkode: 59a37...0bf
AnonymBruker Skrevet 29. juli #16 Skrevet 29. juli Jeg avlyser iblant avtaler pga smerter, det går helt fint. Venninnene mine vet godt at når jeg avlyser, istedenfor å endre planene, så er det såpass kjipt at jeg helst bør være alene. Anonymkode: ab67a...c40 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå