Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk bruddet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt varm av all kjærligheten fra dere! Er det sant? Det betyr uendelig mye for meg nå, og for alltid ❤️ 

Den andre saken falmer litt av heiarop og støtte fra hver og en av dere! Her er mye fine folk! Tenk at så mange brukte tid på å støtte meg ❤️

Jeg lar den henge litt, og jeg skal endre kurs og sette meg selv fremst. Kanskje det ikke er så farlig! 😱 herregud, jeg tar sats med små steg. Nååå 🫣

igjen takk for kjærligheten ❤️❤️❤️❤️❤️

Anonymkode: e0a48...794

• Liker 1
  • Hjerte 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg er helt varm av all kjærligheten fra dere! Er det sant? Det betyr uendelig mye for meg nå, og for alltid ❤️ 

Den andre saken falmer litt av heiarop og støtte fra hver og en av dere! Her er mye fine folk! Tenk at så mange brukte tid på å støtte meg ❤️

Jeg lar den henge litt, og jeg skal endre kurs og sette meg selv fremst. Kanskje det ikke er så farlig! 😱 herregud, jeg tar sats med små steg. Nååå 🫣

igjen takk for kjærligheten ❤️❤️❤️❤️❤️

Nei det er ikke farlig å sette deg selv fremst! Kanskje litt skummelt, for det betyr at du må bryte med det som er kjent. Men når du endelig kommer deg ut på din egen vei så kommer du ikke til å se deg tilbake. Du kommer til å se hvor sterk du faktisk kan være! Hopp ts! ❤️ 

Anonymkode: 53f54...4e3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Snart 5 år! Bodd sammen i 2,5. 

Dere var sammen i 2,5 år og vært samboeren i 2,5 år før han viste sin sanne side?  Om du reflekterer over relasjonen deres frem til nå, har det vært andre tegn på psykisk vold? 

Anonymkode: 6bd44...fe3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Dere var sammen i 2,5 år og vært samboeren i 2,5 år før han viste sin sanne side?  Om du reflekterer over relasjonen deres frem til nå, har det vært andre tegn på psykisk vold? 

Anonymkode: 6bd44...fe3

Garantert! For jeg er jo veldig redd for å bli forlat og avvist, så jeg har kanskje godtatt mer verbal bank for å beholde samhørighet til noen. 
Det har vært uttalelser jeg ikke har sagt til noen fordi det har vært litt skamfullt å godta. Ingen krangel er hyggelig, men syns han har vært sintere siste halve året kanskje når jeg tenker etter. Hva er psykisk vold egentlig, jeg tåler mye møkk bare du blir hos meg. Denne skalaen av grufulle trusler er første gang.

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

"takk for at du viste meg hvem du er." Så hadde jeg enten pakket en bag til meg selv eller ham og sagt at det var kroken på døra..

Hva i huleste helvete?

Anonymkode: 5785d...c11

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle forhold krangler… bare sier det. Man er selvsagt ikke enig i alt, men å krangle gjør vi ikke. Forresten mitt første sunne forhold uten krangling, man må finne en god, stabil mann. 

Anonymkode: 7e168...719

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Støtter de andre kloke hodene her inne; start et nytt liv uten ham!

Det du har vært igjennom i oppvekst og med tap, det krever noe helt enormt med modighet og personlig styrke. Det er noe som bor i deg og som du kan bruke nå.

Du fortjener å ha det beste livet du kan forestille deg.

💗

Anonymkode: 98234...a9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du noen du kan kontakte nå, TS? Jeg støtter forslagene som har kommet om å kontakte Krisesenter, for du bør absolutt ha noen gode folk rundt deg nå som kan støtte deg og hjelpe deg gjennom dette. For det forholdet der kan du absolutt ikke være i lenger!

Anonymkode: 75869...e73

• Nyttig 4
Skrevet

I forhold til hva som er psykisk vold. Det kan av årsaker som ikke direkte går på den andre være slik at du automatisk går på nåler rundt de, lar være å ytre og agere på grensene dine, følelsene dine og delta i forholdet genuint som du er med å la være å vise sårbarhet, gå inn på dine behov og drømmer.

Men den dagen du er kommet dit at du åpner opp, deler av deg, den er kritisk. Blir du skjøvet inn i skam, blir du møtt? Blir du latterliggjort, lyttet til? Blir du validert, oversett eller forsøkt knekt?

Det som er beskrevet av denne kjæresten i denne tråden tilhører psykisk vold fordi han angriper kjente følelsesmessige sår målrettet og med vilje. Målet er å kontrollere og holde deg nede. I beste fall viser han giftighet som er tilknyttet ting hos han han kan få hjelp til av profesjonelle, i verste fall viser han aggresjon som er en trussel mot livet ditt.

Det å «se det an» kan slik være et trekk for å overleve.

Kjære TS. Vi ER fremme på nett, ekte mennesker og virkelighetens kjærlighet er noe substansielt annerledes. Det er en myk hete som står i mot deg fra et trygt menneske og inneholder absolutt uenigheter og krangler fordi dere er trygge og squærer opp etterpå. Der fellesskapet rommer deg, som du er.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

I går kveld havnet jeg om min samboer i en krangel som eskalerte til det ufattelige.

Jeg er skjelven og søvnløs og skremt over ……., hva? Hva utløser slikt sinne? Kan noen forklare meg!? Jeg må forstå 😢

Min barndom var ikke bra, jeg bodde i fosterhjem, flere, min mor kunne ikke ha meg pga sin helse, men jeg hadde noen søsken som fikk bo hos mor. Jeg følte at jeg ikke var noe bra, og hun viste meg aldri fram slik hun gjorde med de andre. Når jeg mistet en datter i 8.mnd snudde mor meg ryggen, vet ikke om det var på grunn av sorg over barnebarnet eller hva? Jeg var helt alene, uten mor eller datter, og det var den verste avvisning jeg kunne tenke meg! Dette har jo gitt meg ett traume hva tilknytting og avvisning gjelder, men jeg har kommet meg langt og fulgt terapi og god hjelp. 

Jeg har fulgt oppfordringen om å være sårbar for samboer, jeg har åpnet meg masse og vil vise han tillit.

Som alle krangler vi, i går over en bagatell! Som nå er blitt ett mareritt, for samboer tar sats og forteller til meg at han vil ta opp kontakt med min mor, han vil bli kjent med henne og fortelle henne at han er enig i at jeg er ett null! Han skal sabotere livet mitt og han skulle rett til kontoret mitt for å fortelle de at jeg er en dranker!!! Jeg drikker minimalt!!! Det skulle han uansett få de til å tro!! Og det er mer, javisst!!!

Hva får en mann du elsker, som du vil ha som din bauta til ønske meg så til helvete?!!!! Jeg fatter ingenting!

Noen som kan gi meg en forklaring? Er jeg samboer med en psykopat plutselig?
Er sjokkskadet..! Helt lammet!

Ikke gå, løp fyren er ikke et vandrende rødt flagg han er en vandrende rødt sirene

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han her må du dumpe 

Anonymkode: b1b62...112

AnonymBruker
Skrevet

Når du kommer fra en mor som er giftig så vil du ofte ende opp med giftige partnere. Så denne fyren må du dumpe. Det hjelper ikke at DU elsker HAN. HAN elsker IKKE deg. Kan ikke si om han er psykopat, men du må ikke være sammen med han mere.

Bli glad i deg selv og ønsk deg gode ting/mennesker/opplevelser. Da pleier livet å begynne å smile mere til deg. 💗

Anonymkode: 8792e...845

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette hørtes skummelt ut. Det er egentlig bare slemme folk, narsissister og folk i den gata som bruker det sårbar MOT partneren sin i den mest sårbare situasjon.

Du må se an om han angrer fullstendig og sier at bare ble grepet av sinne, snakket over seg. Om han fortsatt holder på trusselen kan du ikke være sammen med en sånn. 

Anonymkode: 081a8...e2e

AnonymBruker
Skrevet

Det der er ikke en bra mann. Kom deg bort fra ham. 

Anonymkode: f594a...117

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det ts?

Anonymkode: bcb01...3af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2025 den 6.44):

I går kveld havnet jeg om min samboer i en krangel som eskalerte til det ufattelige.

Jeg er skjelven og søvnløs og skremt over ……., hva? Hva utløser slikt sinne? Kan noen forklare meg!? Jeg må forstå 😢

Min barndom var ikke bra, jeg bodde i fosterhjem, flere, min mor kunne ikke ha meg pga sin helse, men jeg hadde noen søsken som fikk bo hos mor. Jeg følte at jeg ikke var noe bra, og hun viste meg aldri fram slik hun gjorde med de andre. Når jeg mistet en datter i 8.mnd snudde mor meg ryggen, vet ikke om det var på grunn av sorg over barnebarnet eller hva? Jeg var helt alene, uten mor eller datter, og det var den verste avvisning jeg kunne tenke meg! Dette har jo gitt meg ett traume hva tilknytting og avvisning gjelder, men jeg har kommet meg langt og fulgt terapi og god hjelp. 

Jeg har fulgt oppfordringen om å være sårbar for samboer, jeg har åpnet meg masse og vil vise han tillit.

Som alle krangler vi, i går over en bagatell! Som nå er blitt ett mareritt, for samboer tar sats og forteller til meg at han vil ta opp kontakt med min mor, han vil bli kjent med henne og fortelle henne at han er enig i at jeg er ett null! Han skal sabotere livet mitt og han skulle rett til kontoret mitt for å fortelle de at jeg er en dranker!!! Jeg drikker minimalt!!! Det skulle han uansett få de til å tro!! Og det er mer, javisst!!!

Hva får en mann du elsker, som du vil ha som din bauta til ønske meg så til helvete?!!!! Jeg fatter ingenting!

Noen som kan gi meg en forklaring? Er jeg samboer med en psykopat plutselig?
Er sjokkskadet..! Helt lammet!

Du er traumatisert og skadet av oppveksten, og sammen med en som fortsetter å skade deg. Slå opp kom deg vekk. 

Anonymkode: 3e5c3...65f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var gift med en som etterhvert truet med å kontakte min mor når jeg ikke oppførte meg som han ønsket. Jeg har et utmerket forhold til min kjærlige mor, det var bare et forsøk på å manipulere meg. 

Denne mannen er giftig. Du må komme deg bort, ts.

Anonymkode: 21195...d37

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2025 den 6.44):

han vil bli kjent med henne og fortelle henne at han er enig i at jeg er ett null! Han skal sabotere livet mitt og han skulle rett til kontoret mitt for å fortelle de at jeg er en dranker!!!

Han er ondskapsfull! Du tror gjerne at du ikke fortjener bedre, men du fortjener å være lykkelig. Du fortjener å være med personer som vil deg godt og som aldri ville funnet på å si slike grusomme ting til deg! Han forsvarer de fæle tingene moren din har gjort, fordi han også er en person som gjør fæle ting. Du må komme deg langt unna denne grusomme mannen, og fortsette å ikke ha kontakt med moren din.

Anonymkode: a7c31...3b0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Regner med at ts har det tøft nå. Det er ikke lett å gå igjennom 2 sider med slike svar, alle er samstemt. Alt i livet hennes skal må røskes opp og det blir endringer på masse. Om det ikke skjer nå, så skjer det snart. 

Lar ts være i fred, vi må ikke ha noen oppdatering ❤️

Anonymkode: 92c94...3a4

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...