Gå til innhold

Pityriasis rosea

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror jeg har fått Pityriasis rosea, etter litt leting på internett. Skal til lege på tirsdag da. Noen som har hatt det? Er så stygt :tristbla: Hvor lang tid tok det før det forsvent? Så trist å få noe slikt før sommeren..

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Søkte det opp, det stod at det forsvant etter 5-9 uker, så max to mnd da... Det er jo før sommeren setter inn for alvor :)

Stod at det er lurt å smøre mye

Gjest Gjest
Skrevet

Jepp, det har jeg hatt! Men ikke så ille hos meg; det verste gikk over etter ca. 3-4 uker. Jeg fikk navnet på en salve hos legen som kunne kjøpes reseptfritt (husker ikke navnet på den..), og ellers leste jeg på nettet at solarium kunne hjelpe. Jeg tok sol noen ganger pr. uker og tror det hjalp litt (det ble i hvert fall ikke verre av det) Ellers er det vel bare å ta tiden til hjelp, smøre deg mye, og unngå å dusje altfor mye og ikke i glohett vann. Krysser fingrene for at du også har den lette varianten :)

Silje

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen hjertelig takk for svar! Snille dere :)

Skrevet

Sniker meg inn for å spørre om dette er det man kaller for rosen...

Gjest Gjest_ane_*
Skrevet
Jeg tror jeg har fått Pityriasis rosea, etter litt leting på internett.  Skal til lege på tirsdag da. Noen som har hatt det? Er så stygt :tristbla: Hvor lang tid tok det før det forsvent? Så trist å få noe slikt før sommeren..

:ironi: Ja jeg har hatt det i min ungdoms tid.. og det var ikke noe gøy. Hadde til tider dårlig selvfølelse fra før men det ble ikke noe bedre med det utslettet. Men jeg smørte meg godt og det gikk over etter en stund. Hadde ingen spesiell behandling annet enn å bruke en bra krem. :) Hvis det er pityriasis rosea du har så er det jo griet for det går jo bort..Verre hvis det hadde vært psoriases :grine: Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...