Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barberer oftere enn før, dessverre.  Har vært gjennom cellegift og nå kommer håret tilbake  - det ser ut som det er mer enn før 😅 og det er mørkere... Så før kunne jeg på sommeren gå ca 10-11 dager mellom hver runde, nå må jeg ta hver uke. 

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Barberer du legger ofte ? 
Lar du hårene gro fritt på vinteren? 
Syntes du at leggene blir stygge av mye barbering ?

Sånne åpne porer på leggene ? Noen som vet hva det kommer av? Sånne huller / prikker eller åpne porer 😅 Kommer ofte nederst på leggene og ned mot føttene ser jeg.. å noen fra knærne og ned.
Vet ikke hva det heter, men undrer meg over det og om det kan komme av mye barbering? 

Anonymkode: d7aad...834

Jeg barberer dem en gang i uka i sommerhalvåret, og ca. en gang i måneden på høsten, vinteren og våren. Bruker barbermaskin. 

Mine legger får ikke større porer.

K50+

Anonymkode: 36f76...b42

Skrevet

Barberer om sommeren og kan la håret gro i perioder om vinteren.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Intuition høvlene er best. Prøvde Estrid men likte ikke de.

Har nå kjøpt IPL maskin og er spent på om den holder det den lover. 

Anonymkode: 72b8e...eb7

AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (På 29.7.2025 den 13.32):

Jeg har kommentert over her, og fjernet ikke på leggene, men jeg bruker høvel andre plasser. Jeg har funnet en fra Bic som de selger i flerpakning på Normal som jeg er veldig fornøyd med. Ikke av de helt billigste, men litt over, men langt unna Venus i pris. Jeg brukte med bare ett blad før, men kjøpte en pakke og var ikke fornøyd, og husker ikke hvor jeg kjøpte som jeg likte. Hvor kjøper du dine? 

Har kjøpt litt rundt om, kjøpte her sist: https://www.barbershop.no/collections/barberblader/products/derby-extra-barberblader-shavette-100-pakning

Anonymkode: 76670...a73

• Hjerte 1
Skrevet

Barberer alt uønsket kroppshår (armhuler, bikini/underliv, lår og bein) året rundt. Tar av og til underarmene også. Jeg er belemret med relativt sterk hårvekst (kjekt på hodet, ikke så kjekt på resten av kroppen), og kroppshår er en "ick" for meg. Det er slikt som skjer når man ble lettere traumatisert av å en gang i de hine hårde få servert mat i en restaurant på en glovarm sommerdag av ei servitrise som ikke bare hadde full armhulebehåring, men også svette rennende fra nevnte armhule. Og for å gjøre vondt verre - ikke bare hadde vedkommende tydeligvis verken dusjet eller benyttet seg av deodorant, men det rant svettedråper ned i maten min.  

Eksfolierer hver gang jeg dusjer/bader (fysisk og kjemisk peeling fra Malin&Goetz hhv. Necessaire) og det holder jordbærhuden (keratosis pilaris) unna. 

Skrevet

Barberer aldri bort hår.

• Liker 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Takker for mange svar :) ts 

AnonymBruker
Skrevet

Barberer hver gang jeg dusjer. Her vokser det fort! Året gjennom. Klør fort på leggene, så liker best å ha det smooth.

Anonymkode: c2458...64b

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Takker for alle svar 

ts

😊

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg barberer leggene i perioder. 

Anonymkode: 94c96...d0b

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er dere så dumme og skrive "shave"? Det heter jo barbere i Norge... 

Anonymkode: 9e408...3ea

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2025 den 1.21):

Barberer du legger ofte ? 
Syntes du at leggene blir stygge av mye barbering ?

Sånne åpne porer på leggene ? Noen som vet hva det kommer av? Sånne huller / prikker eller åpne porer 😅 Kommer ofte nederst på leggene og ned mot føttene ser jeg.. å noen fra knærne og ned.
Vet ikke hva det heter, men undrer meg over det og om det kan komme av mye barbering? 

Kjæresten min og hadde sånne legger du beskriver. Nå vokser vi hverandre+ legger på henne. Ingen hår igjen etter voksing, går fort å vokse legger og eventuelt lår

AnonymBruker
Skrevet

Jeg barberer leggene periodevis. 

Anonymkode: 94c96...d0b

AnonymBruker
Skrevet

Barberer du legger ofte?

- På vår og sommer kanskje hver 3. dag for å holde det glatt. Ellers i året kan det gå litt tid mellom hver gang. Noen ganger har jeg latt det gro månedsvis eller fjernet det en gang i uka. 

- Nei. Kan som sagt la det gå litt tid mellom hver barbering, men jeg liker ikke å ha mye hår.

Syntes du at leggene blir stygge av mye barbering?

- Ja. Jeg får store porer, inngrodde hår og arr av det. Har tatt laser tidligere og skal gjøre det igjen til det er lite hår igjen. Synes hårene på leggene er irriterende og er full av inngrodde hår der..

Anonymkode: b5160...b83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...