Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barberer du legger ofte ? 
Lar du hårene gro fritt på vinteren? 
Syntes du at leggene blir stygge av mye barbering ?

Sånne åpne porer på leggene ? Noen som vet hva det kommer av? Sånne huller / prikker eller åpne porer 😅 Kommer ofte nederst på leggene og ned mot føttene ser jeg.. å noen fra knærne og ned.
Vet ikke hva det heter, men undrer meg over det og om det kan komme av mye barbering? 

Anonymkode: d7aad...834

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gror fritt i vinterhalvåret. Gidder ikke bruke tid på noe som ingen ser.

Bruker epilator til vanlig, men uker imellom. Shaver kun når det er så varmt at kjole blir brukt. Leggene blir ikke stygge etter barbering.

Anonymkode: 59133...7fa

AnonymBruker
Skrevet

De hullene du ser er jo der hårrøttene sitter. Det er vel ikke så merkelig? Det blir jo ikke usynlig om du kapper et hår ved hudoverflaten. Særlig synlig blir det jo om hårene i tillegg er en del mørkere enn huden.

Jeg har ikke noe særlig hårvekst, så er ikke plaget med små hull på leggene. De få hårene jeg har der, er svært tynne og spinkle og etterlater seg lite spor når de shaves.

Anonymkode: d6d2e...e50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barberer kun leggene et par ganger om sommeren. 

Anonymkode: 74962...ef0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Epilerer legger og lår en gang i uka, året rundt. Får også slike "prikker" om jeg barberer. Er mye mindre hårvekst nå etter år med epilering. 

Anonymkode: ad4eb...fac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sånne åpne porer på leggene ? Noen som vet hva det kommer av? Sånne huller / prikker eller åpne porer 😅 Kommer ofte nederst på leggene og ned mot føttene ser jeg.. å noen fra knærne og ned.
Vet ikke hva det heter, men undrer meg over det og om det kan komme av mye barbering? 

Dette lurer jeg på også. Jeg har aldri hatt dette før, det har kommet de siste årene. Tror det heter jordbær legger?🤔 Når jeg får farge på leggene om sommeren så synes ikke de hullene men når jeg ikke har farge så synes de. 

Anonymkode: 0769e...380

AnonymBruker
Skrevet

Barberer lite! Syns det er finere med hår faktisk, nybarbert og ned stubber er stygt!;

Anonymkode: 6150c...c41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette lurer jeg på også. Jeg har aldri hatt dette før, det har kommet de siste årene. Tror det heter jordbær legger?🤔 Når jeg får farge på leggene om sommeren så synes ikke de hullene men når jeg ikke har farge så synes de. 

Anonymkode: 0769e...380

Jeg fikk et tips om å gå løs på de med frottehansker, du vet sånne grove, epilere dritten ut av beina mine, og det hjalp. Men en må ta i altså. 

Anonymkode: e7fff...a3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Barberer ved behov, hårveksten på leggene har blitt betraktelig tynnere med årene. Som AB over her skriver, kan eksfoliering/skrubbing hjelpe mot prikker/porer. Man kan også eksfoliere med f.eks. glycolsyre, The Ordinary har en bra og rimelig en. Påfør med en bomullsdott på de ønskede områdene etpar-tre ganger i uka. Husk fuktighetskrem,  både fysisk og kjemisk eksfoliering tørker ut huden. Om du velger syreeksfoliering, må du være ekstra nøye med solkrem og helst ikke sole deg aktivt, da eksfolierende syrer gjør huden mer solømfintlig.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Barberer eller bruker voksstrips året rundt. Får ikke bort alt med hjemmevoksing, men det blir betraktelig mindre å barbere i perioden før de voksede hårene når hudoverflaten igjen. Er selvsagt mindre nøye når det ikke er sommer, men fjerner hår ukentlig uansett. 

Anonymkode: 78778...c4e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri verken barbert, epilert eller vokset. Har tynne lyse hår og jeg synes ikke det er verdt bryet å fjerne dem.

Anonymkode: 64235...585

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det året rundt. Med alderen har blitt mye mindre. Viktig med gode høvler ikke de billige og barberskum og tar på litt aloevera etterpå. Tar alltid det i en dusjen .

Anonymkode: cfcc3...ced

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Av en eller annen grunn har jeg aldri fått hårvekst på leggene 😲 Så har aldri shavet leggene på noe vis 🙈

Anonymkode: bc445...443

AnonymBruker
Skrevet

Barberer annenhver dag året rundt. Ikke noe merker på leggene av det.

Anonymkode: 6d2b3...db9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg barberer stort sett annen hver dag, hele året rundt.

Anonymkode: 33ecd...cc8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Barberer leggene på sommeren, når det blir så varmt at jeg dessverre må blende befolkningen. I år har jeg barbert én gang. I fjor tror jeg det ble to ganger. 

De porene er vel hårsekkene? Tror de viser bedre på dem med mørkere hår? 

Anonymkode: bdbb9...0d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjør det året rundt. Med alderen har blitt mye mindre. Viktig med gode høvler ikke de billige og barberskum og tar på litt aloevera etterpå. Tar alltid det i en dusjen .

Anonymkode: cfcc3...ced

Jeg syntes de billige høvlende er desidert best. Etter at jeg begynte med ett-blads-høvel har jeg virkelig fått dreisen på barberingen. De er så billige at jeg kan bytte de hele tiden, og ingen bakterier samler seg mellom bladene. 

Anonymkode: 76670...a73

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Shaver året rundt, liker ikke å ha hår på leggene 

Anonymkode: 581b0...810

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært veldig heldig med ganske lite hårvekst på leggene sammenlignet med en del andre kvinner, så ta det med her. Jeg har også mye lyse hår på leggene, men studerer en vil en se en del mørke, og til tider veldig lange hår også. Jeg synes jo ikke det er så veldig pent, men tenker: hvem kommer egentlig til å sitte å studere leggene mine sånn? 🤪 Er selvsagt mest mørke hår nederst på leggene, mot anklene, men det får så være. 

Så jeg fjerner ikke hår på leggene. Ikke gjort det på flere år. Skal jeg i bryllup eller annet stort, hvor jeg ikke skal ha strømpebukse så hadde jeg gjerne fjernet, men jeg liker ikke de stubbene som kommer ut.  Jeg har så lite hår at venninner har trodd jeg fjerner når vi snakker om hårfjerning, så ikke mye å skryte/grine av.

En litt sær ting er at jeg liker følelsen av den lille brisen vinden gir med hår på leggene 😂🤫🫣 

Jeg tror mange mer hefter seg med det selv, enn hva andre ser og legger merke til. Kommer selvsagt an på hvor mye hår en har da, og hvilken farge i forholdt til hudtonen. Jeg brukte weet eller hva den heter, sånn hårfjerningskrem når jeg fjernet på regelmessig basis. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg syntes de billige høvlende er desidert best. Etter at jeg begynte med ett-blads-høvel har jeg virkelig fått dreisen på barberingen. De er så billige at jeg kan bytte de hele tiden, og ingen bakterier samler seg mellom bladene. 

Anonymkode: 76670...a73

Jeg har kommentert over her, og fjernet ikke på leggene, men jeg bruker høvel andre plasser. Jeg har funnet en fra Bic som de selger i flerpakning på Normal som jeg er veldig fornøyd med. Ikke av de helt billigste, men litt over, men langt unna Venus i pris. Jeg brukte med bare ett blad før, men kjøpte en pakke og var ikke fornøyd, og husker ikke hvor jeg kjøpte som jeg likte. Hvor kjøper du dine? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...