Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat blitt svindlet. Jeg skulle betale for en vare gjennom en privatperson, og fikk beskjed om å betale til en vippskonto som angivelig var et firma eid av selger. Jeg kjente til firmaet fra før fordi jeg har handlet der mange ganger. Det var nøyaktig samme vippskonto som jeg har betalt til tidligere. Etter gjennomført kjøp, fikk jeg ordrebekreftelse på mail, og vedlagt lå en vare, som var noe helt annet enn det jeg hadde betalt for. Mailadressen var den samme som jeg hadde mottatt ordrebekreftelser på mange ganger tidligere etter kjøp gjennom nettsiden. 

(Svindelen dreier som om salg av konsertbilletter, mens det jeg har mottatt er et digitalt Apple-gavekort). 

Hvordan kan dette ha seg? Har svindleren hacket seg inn i systemet til denne nettbutikken? 

Anonymkode: c1ac6...599

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle du betale for varen gjennom en privatperson, hvis dette var et firma? Jeg forstår ikke helt.

Anonymkode: c0b02...74c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette lukter typisk php mail spoofing. Tror ikke noen har hacket nettbutikken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
lolitsme skrev (49 minutter siden):

Dette lukter typisk php mail spoofing. Tror ikke noen har hacket nettbutikken.

Jeg har vært i kontakt med kundeservice, og ordren er reell. Jeg har fått ordrenummer og, og varen er av samme verdi som jeg betalte. Kan man overstyre slikt ved spoofing?

Anonymkode: c1ac6...599

Skrevet

Men hva sier butikken da når du ikke har fått varen/tjenesten du har betalt for?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...