AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:19 #1 Skrevet mandag kl 22:19 Hei! Så jeg har en god del venner som begynner ved NTNU til høsten, og de har fått en god del info om fadderuke, og skal få pakkeliste å sånne ting. Vet at NTNU er kjent for å ha en bra fadderuke, men føler jeg som skal gå statsvitenskap ved UiO har gått glipp av noe her. Finnes det noe Instagram eller en plass hvor jeg er ment til å være oppdatert på hva som trengs? Har prøvd å søke meg litt frem men finner ingen info. Er som mange nye studenter bare litt usikker her og hadde satt pris på om noen erfarne mennesker kunne hjulpet meg litt fram. Takk Anonymkode: 1fa37...ece
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:03 #2 Skrevet tirsdag kl 11:03 Hvis du går til UiO sin hjemmeside så er det en lenke helt overst på første siden, som sier noe A la "alle info om studiestart". Så er det bare å klikke seg videre. Du kommer nok få en bratt læringskurve tenker jeg. Anonymkode: 51259...70b 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:35 #3 Skrevet tirsdag kl 14:35 Her er nettsiden for UiO statsvitenskap studiestart: https://www.uio.no/studier/program/statsvitenskap/studiestart/ Nå er det lenge siden jeg studerte, men da jeg studerte på UiO så var fadderuka veldig liten del av det å få venner. At mye av det sosiale skjedde ved å bli med i ulike studentforeninger. Sier ikke at man må bli med i studentforeninger for å få venner. Man kan jo også gå bort til folk og snakke med dem uten å være med i noen forening. Men studentforeningene har ofte medlemmer som selv er ute etter å sosialisere seg. Noe av "problemet" med Universitetet i Oslo er vel at svært mange av studenten er født i Oslo og har allerede har nettverk i Oslo og at mange har fulltidsjobb ved siden av studiene og derfor begrenset med tid til sosialisering. Det er også foreninger på institutt-nivå, fakultet-nivå og universitets-nivå. Anonymkode: 52b25...a27 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:14 #4 Skrevet tirsdag kl 16:14 Jeg som har innlegget over. Når det kommer til det sosiale. Glemte å skrive at de jeg ble venn med og var med på fritiden var folk jeg møtte gjennom deltidsjobben jeg hadde ved siden av studiene. Så i tillegg til penger og referanser kan det å ha deltidsjobber og sommerjobber være bra sosialt. Det er lettere å bli kjent med folk når man jobber sammen enn når man leser bøker og skriver oppgaver. Nå er det selvsagt fordel å kjenne noen medstudenter. Man får det triveligere, det blir lettere å møte opp på forelesningene og man har noen å samarbeide med . Det å trives sosialt øker sjansene for at man fullfører studiene. Men jeg kan også anbefale å få en deltidsjobb hvor man har kollegaer på omtrent samme alder som deg selv. Anonymkode: 52b25...a27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå