Gå til innhold

Hvilken animasjonsfilm er ditt aller største og kjære barndomsminne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

🥰

Anonymkode: 1e14b...8e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

The Fox and the Hound. "Copper? You're my very best friend." "And you're  mine too, Tod." "And we'll always be friends forever. Won't we?" "Yeah.  Forever." 1981. : r/nostalgia

• Liker 2
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Bambi, selv om jeg aldri fikk sett den som barn. Fikk jo aldri sett noen skikkelige tegnefilmer da, siden vi bare hadde NRK og jeg er oppvokst på 70-tallet. Men leste boka, og fikk endelig sett den som voksen.

Men husker godt Mr Rossi, og det er slett ikke et kjært minne. Handlet om en fyr som hadde et elendig liv, og som hadde mareritt om sitt elendige liv, for så å våkne til sitt elendige liv igjen. Men har faktisk lyst til å se den serien igjen, har bare ikke funnet den enda.

Anonymkode: a5f8e...1a8

• Liker 1
Skrevet

De beste animasjons filmene jeg har sett er:

Titan AE og Ghost in the Shell ikke nødvendigvis i den rekkefølgen ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn har hatt Løvenes Konge, Biler og Frozen som de har sett "hundreogfemti" ganger hver.

Da jeg vokste opp hadde vi knapt fått VHS og det var heller ikke slik at vi kunne okkupere den ene tv'en vi hadde i tide og utide.

Jeg husker godt at jeg så både Aristokattene, Bernhard og Bianca, Todd og Copper, Bambi og Mowgli, og at alle gjorde sterkt inntrykk, men antakelig så jeg dem ikke mer enn en gang?

Anonymkode: 72fe9...708

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

The land before time❤️

An American Tail❤️

Dumbo❤️

Bambi❤️

Vanskelig å velge mellom dem. Født i 1982.

Anonymkode: 8d5d5...ecd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Phoenix Heart skrev (På 28.7.2025 den 23.35):

The Fox and the Hound. "Copper? You're my very best friend." "And you're  mine too, Tod." "And we'll always be friends forever. Won't we?" "Yeah.  Forever." 1981. : r/nostalgia

Glemte The Fox and The Hound. Den kommer også på lista. Da blir det 5 det er umulig å velge mellom. Alle gjorde sterkt inntrykk, med både gråt og smil. Så dem mange ganger uten å bli lei.

Anonymkode: 8d5d5...ecd

• Liker 1
Skrevet

Mulan!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Disneys jul! 
Med dyreskogen som nummer to. 

Anonymkode: e6ca3...acd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pocahontas

Anonymkode: 7dcf2...eb0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som har sett Bambi og har den som et kjært barndomsminne, dere må bare lese boka av Felix Salten. Den har detaljer som ikke er i filmen, som gjør boka større enn filmen, og mer for et voksent publikum enn det filmen er. 

Anonymkode: a5f8e...1a8

• Liker 1
Skrevet

Min første tanke var Løvenes Konge, men jeg var tenåring når den kom ut. Så teller vel kanskje ikke helt som barndomsminne.

Så må helt klart bli Disneys Jul. Vi så det på julaften hvert år og det var like fantastisk hvert år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

«Det var en gang et menneske» eller det var kanskje en serie det ?

Anonymkode: 90655...b0b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Løvenes konge❤️

Anonymkode: 6677b...efc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

«Det var en gang et menneske» eller det var kanskje en serie det ?

Anonymkode: 90655...b0b

Ja, det var en serie. Kjært minne fra barndommen.

Må også nevne "Shagma - Reisen til Jordens Indre":

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må være Donald Duck og vennene hans. Første på kino var "Hvem lurte Roger Rabbit". En grensebrytende film den gang, hvor de blandet tegnede karakterer med ekte skuespillere.

Anonymkode: 6ec35...d31

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mener du film, eller også barne-tv-serier?

Postman Pat, Thomas lokomotivet, Bertha (kjære Bertha🎵). Shagma husker jeg også godt.

Født i 78

Anonymkode: 0a714...8d5

• Liker 2
Skrevet

Peter Pan, den lille havfrue

• Liker 1
Skrevet
Phoenix Heart skrev (På 28.7.2025 den 23.35):

Men denne er jo og så trist 😭

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så og si alt fra Studio Ghibli! Kan virkelig anbefales, også for voksne

Anonymkode: c7396...302

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...