AnonymBruker Skrevet 31. juli #42 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (På 29.7.2025 den 21.47): Du bare tok ikke kontakt mer? Og ikke vedkommende heller? Uten å snakke om det? Ja, vennskap er å gi. Fint at du og venninnen din ordnet opp i det. Anonymkode: 02eff...302 Ja, jeg tok ikke kontakt. Ikke vedkommende heller. Aldri snakket om det. Håper du også får ordnet opp i det, men må føles verdt det for deg også❤️ Anonymkode: 9956c...26c
AnonymBruker Skrevet 31. juli #43 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (På 28.7.2025 den 23.03): Jeg synes det er så merkelig hvordan folk tenker på vennskap for tiden. Jeg tenker at vennskap er vel så viktig som parrelasjon, men jeg opplever også at jeg er ganske alene om det. Relasjoner tar slutt, det er helt OK, men det er mer dette med hvordan en tenker på hva en nær venn er. Jeg leser her inne folk som ikke orker å stille opp for hverandre, som tenker at venner er mest lek og lett og ikke vil være der ved dødsfall hos pårørende (til sine venner), sykdom, kriser osv. Jeg er glad for å vite at jeg neppe er alene. Men jeg har blitt skuffet av de vennene jeg hadde, fordi jeg trodde vi var lik med tanke på hvordan vi så på vennskap. Noen vennskap har fadet ut, altså at det har blitt kortere og kortere mellom hver gang, og så har begge sluttet å ta kontakt, da har jeg tenkt at det har vært fordi vennskapet på en naturlig måte har utspilt sin rolle. Så har det vært en der jeg opplevde at vennskapet var destruktivt, der sa jeg fra om at jeg ikke opplevde meg møtt og at jeg ikke lenger ønsket å møtes. Jeg har også erfart tapte vennskap. Og det har særlig vært når livet har vært tøft. Å erfare at de jeg har møtt opp for gjennom årene ikke har tid eller vil prioritere å også være der i motgang, det har lagt stein til byrden i det som har vært vanskelig. Hvordan jeg taklet det ... jeg gråt en del. Jeg sørget over det jeg trodde vi delte. Jeg sørget fordi jeg følte meg alene. Ikke forlatt, jeg tenker at ingen voksne kan bli forlatt, bare barn kan det. Det handler mest om å ikke forlate seg selv. Men jeg sørget vel fordi jeg innså at en støtte jeg trodde jeg hadde ikke var der, å omstille identiteten min, fordi jeg tenker en blir de man omgås. Og så søkte jeg nye miljø og nye folk. Jeg stilte opp for meg selv, og minnet meg selv på at det er ikke en refleksjon av min verdi og min kulhet hvor mye andre velger å stille opp for meg. Anonymkode: 01490...b56 Jeg tenker helt likt som deg, hatt så mange venner som ikke har vært noe interessert i dette med å stille opp for hverandre. Veldig mange vennskap som har gått tapt pga det. Nå har jeg et par slike venner som tenker som meg, men vi er alle for opptatt med egne liv (barn osv) til at vi greier å holde jevnlig kontakt. Det synes jeg er kjipt, men likevel er verdiene der til fulle og det er ikke spørsmål engang om jeg hadde stilt opp dersom en av mine nære venner hadde havnet i en krise. Men jeg ønsker da det samme tilbake. Jeg orker ikke mer av at jeg gir og gir, og ikke får noe tilbake, og slike relasjoner har jeg kuttet helt ut. Skulle så gjerne hatt flere nære venner som deg! Anonymkode: 2a6ee...655 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #44 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ja, jeg tok ikke kontakt. Ikke vedkommende heller. Aldri snakket om det. Håper du også får ordnet opp i det, men må føles verdt det for deg også❤️ Anonymkode: 9956c...26c Jeg skjønner. Du hadde aldri behov for å gi en forklaring på hvorfor. Du hadde ikke interesse for personen lengre og tok en lett løsning. Takk som deler ❤️ Anonymkode: 02eff...302
AnonymBruker Skrevet 31. juli #45 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner. Du hadde aldri behov for å gi en forklaring på hvorfor. Du hadde ikke interesse for personen lengre og tok en lett løsning. Takk som deler ❤️ Anonymkode: 02eff...302 Dere begge gjorde det, men tror du den ene ventet på den andre og ville ha vennskapet videre. Eller tror du begge var fornøyd? Synes dette er veldig vanskelig. Anonymkode: 02eff...302
AnonymBruker Skrevet 31. juli #46 Skrevet 31. juli Jeg har aldri vært godt med relasjoner. Har vært tilbaketrukket og litt sær. Nå som jeg er 27 tenker jeg på at jeg skulle vært flinkere på å bygge vennskap tidligere. Det er veldig viktig med sosialt nettverk MEN det må være et SUNT nettverk. Heldigvis kan vi jo finne venner i alle aldre og det er aldri for sent. Anonymkode: 61e64...00d 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #47 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tenker helt likt som deg, hatt så mange venner som ikke har vært noe interessert i dette med å stille opp for hverandre. Veldig mange vennskap som har gått tapt pga det. Nå har jeg et par slike venner som tenker som meg, men vi er alle for opptatt med egne liv (barn osv) til at vi greier å holde jevnlig kontakt. Det synes jeg er kjipt, men likevel er verdiene der til fulle og det er ikke spørsmål engang om jeg hadde stilt opp dersom en av mine nære venner hadde havnet i en krise. Men jeg ønsker da det samme tilbake. Jeg orker ikke mer av at jeg gir og gir, og ikke får noe tilbake, og slike relasjoner har jeg kuttet helt ut. Skulle så gjerne hatt flere nære venner som deg! Anonymkode: 2a6ee...655 Så fint å høre. Håper vi møtes i det virkelig liv en gang! ❤️ Det vonde er at en først oppdager at folk ikke "walk the talk" og faktisk er der først når krisen rammer. Jeg trodde jeg var på linje med mine (dengang) nære. Men så strakk jeg ut en hånd i krisen og de var for opptatt til å prioritere å være en venn. Slik blir jo også det å stole på noen en slags ekstra bør. Glad for å høre at det er flere som tenker likt der ute. Anonymkode: 01490...b56 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #48 Skrevet 2. august Den eneste vennen jeg har nå er min mann og jeg savner faktisk ikke venner/ venninner. Ellers kan man styrke sitt forhold til Jesus Kristus. Anonymkode: c0f3c...82a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå