AnonymBruker Skrevet 28. juli #1 Skrevet 28. juli Har nylig oppdaget at vi bruker egentlig lite på mat. Posten som er stor er derimot husholdningsartiklene, dvs såpe, brødposer, truseinnlegg, bind, bomullpads, q tips, kjøkkenskrubb, osv, og dopapir. Dopapir alene er den store dreperen. Vi bor i et gammelt hus hvor rørene tettes hvis man ikke bruker lambi. Noen finurlige tips til å redusere forbruket av husholdningsartikler? Evt hvor mye bruker dere på det hver mnd? Jeg tror dopapirposten alene er på 5-600,-... , 2 personer... Anonymkode: 437b1...bd6 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #2 Skrevet 28. juli Aner ikke hvor mye jeg bruker på slikt men det er nødvendigheter … Anonymkode: c38e2...fdc 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #3 Skrevet 28. juli Kanskje billigere å fikse rørene? Anonymkode: 7e06e...18b 6 6
AnonymBruker Skrevet 28. juli #4 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dopapir alene er den store dreperen. Vi bor i et gammelt hus hvor rørene tettes hvis man ikke bruker lambi. Bidet. Som dem har i Midtøsten og Asia. (Og Finland for den saks skyld) En liten "pistol" som du spyler deg med i stede for å gni ting utover med dopapir. Mer renslig og du sparer mye penger på dopapir. Noen bruker også litt papir for å tørke vannet. Men da er papiret rent allerede på første tørk. Etter å ha blitt vant med det føler jeg meg aldri ren om jeg bare bruker dopapir. Så skaff deg det. Jeg kjøper inn dopapir en gang pr år ca. (når dem har salg på obs kjøper jeg en sekk) Dem har salg nå 180 ca tror jeg det var. Det holder husstanden min et helt år. så 16 kroner pr mnd i dopapir. Shampoo er det verre med, det må jeg kjøpe på farmasiet. Er en konkret type som bare dem selger i norge. så 200 pr mnd på meg alene. Madammen kjøper det på Normal eller Rusta 100lapp pr mnd. brødposer, sanitærprodukter og slikt er ikke så dyrt om man bare kjøper dem på rette plassene. Såpe kjøper jeg også på Rusta eller normal Samme med vaskemiddel. Anonymkode: 079c6...f6b 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #5 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kanskje billigere å fikse rørene? Anonymkode: 7e06e...18b Og magen? En i slekta, som har div. allergier og har komplikasjoner av bivirkninger etter behandling av tarmkreft bruker ikke 300 kr på toalettpapir i måneden, og jeg kjenner ingen som er så ofte på do som det denne personen dessverre må være. Anonymkode: 0da38...c17 9
Ullvott Skrevet 28. juli #6 Skrevet 28. juli (endret) Si meg, kjøper du dopapiret ditt i 2-pakning på bensinstasjonen eller noe annet som fordyrer det noe helt ekstremt? Eller har dere kollektiv laktoseintoleranse OG IBS, men nekter å tilpasse kostholdet etter dette? Jeg mener: i følge Oda får man en 16-pakning med Lambi for en drøy 100-lapp (og Europris har 24-pakninger med Lambi til 119 kr). For å komme opp i ca 500 kroner må dere to altså bruke minst 80 doruller i måneden. Det høres ikke sannsynlig ut i det hele tatt. Hvis dere bruker så mye dopapir er det sant å si mer sannsynlig at det er brukerfeil enn at det er rørenes feil at de tetter seg så ofte. Vi kjøper Supersoft fra Europris, og en 24-pakning til 119 kroner varer i flere uker; kanskje et par måneder. Altså ca 60 kroner (eller muligens litt mer) per måned i dopapir. Endret 28. juli av Ullvott 24 1 6
AnonymBruker Skrevet 28. juli #7 Skrevet 28. juli Jeg handler en del på sparkjøp, europris, rustad og normal. Eksempler: Ca 60 truseinnlegg, varer 2 måneder, til 50 kroner. 200 q-tips til 30 kroner, en pakke varer 3 måneder. Håndsåper og dusjsåpe får jeg ofte i gaver, så bruker ikke så mye på det selv om forbruket er høyt. Enkle ting å ønske seg til bursdag og jul. Kjøper dyr sjampo og balsam hos frisør, men til gjengjeld varer de noen måneder. 100 brødposer - first price - til 20 kroner. Vaskemiddel og annet til hus kjøpes billig på rustad og europris Kan ikke forstå hvordan dere klarer å bruke så mye dopapir 🤷♀️. Vi er også to personer, bruker kanskje 3 ruller lambi i uka. Kjøper 24 ruller til 120 kroner på europris og da varer pakken i omtrent to måneder. Kanskje dere bruker alt for mye dopapir hver gang 😅. Anonymkode: cc286...c8a 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #8 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Har nylig oppdaget at vi bruker egentlig lite på mat. Posten som er stor er derimot husholdningsartiklene, dvs såpe, brødposer, truseinnlegg, bind, bomullpads, q tips, kjøkkenskrubb, osv, og dopapir. Dopapir alene er den store dreperen. Vi bor i et gammelt hus hvor rørene tettes hvis man ikke bruker lambi. Noen finurlige tips til å redusere forbruket av husholdningsartikler? Evt hvor mye bruker dere på det hver mnd? Jeg tror dopapirposten alene er på 5-600,-... , 2 personer... Anonymkode: 437b1...bd6 Gjør som andre land med tynne rør og enkelte her i Norge, monter dusj ved toalettet. Papirbruken går drastisk ned Anonymkode: ce8bf...c60 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #9 Skrevet 28. juli Trodde jeg brukte mye dopapir, en rull i døgnet 😅 Bruk p piller, så slipper du utgifter til bind og truseinnlegg. Brødposer trenger da ikke byttes daglig? Anonymkode: 877f0...402 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #10 Skrevet 28. juli Fiks rørene sånn at problemene med at rørene tettes blir borte men det jeg gjør er å gå på do på jobb for å bruke mindre dopapir Anonymkode: 6c4c5...09d 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #11 Skrevet 28. juli Jeg kjøper toalettpapir fra coop. Det er kjempemykt. Nå er jeg singel da, men slet i mange år med ibs(d), altså diaretypen, med opptil 8 diare-besøk pr dag. Da brukte jeg 2 ruller i uka... Hvis dere bruker 500kr på toalettpapir, og 16 ruller med lambi koster 100 kr på oda, det er 6,25 kr pr rull. Dere bruker 500-600 kr, altså opptil HUNDRE ruller pr måned?? Mener du virkelig å si at du alene bruker nesten to toalettruller hver dag?? sorry, jeg tror ikke det er merket toalettpapir som gjør rørene deres tett, men den helt avsindige mengden dere bruker... du alene bruker mer toalettpapir på en måned enn jeg gjør på ett år... Anonymkode: 4de17...4ed 8 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #12 Skrevet 28. juli Dopapir til 500-600 i måneden var drøyt, må vel være en regnefeil? Jeg bruker å kjøpe dopapir på Rusta/rema/meny/eurpris når de har til is på en 24 pk. Betaler rundt 69-79 for den og den varer bortimot 3 mnd for meg. Passer alltid på å ha liggende en ekstra pakke i boden så jeg slipper å handle til fullpris. Zalo handler jeg på normal/ Rusta/ Europris på tilbud og har over på en såpebeholder på kjøkkenet med en blanding av 1/2 Zalo og 1/2 vann. Bruker mindre vaskemiddel uten at det føles slik. Kjøper omo og oppvaskmiddel i større forpakninger på tilbud. 3,7 kg omo til 99 og 100 pk oppvasktabletter til 89. Varer over et år til meg. For både tøy og oppvask så er det absolutt rimeligst å handle pulver i stedet for tabletter. Omo kapsel koster 64,4 for en pakke med 14 - 4,60 per vask. Omo pulver koster 57,90 for 1,17 kg - 2,14 per vask. Det gir en besparelse på ca 450 i året om du vasker en maskin annenhver dag. Om du i tillegg velger å kjøpe en pk på 3,7 kg til 99 så sparer du enda mer. Truseinnlegg handler jeg på Extra, änglamark til 9,90 for en 24 pk ( halv pris for medlem i coop) evt kan man kjøpe merket Xtra i mye større pakke for mindre penger. Shampo, håndsåpe, tannkrem og dusjsåpe på tilbud Rusta/Europris/normal osv. Man kan spare mye om man var legger litt merke til priser og ikke antar at rema/kiwi/extra er billigst. I tillegg sparer man masse på å kjøpe i store pakker. Det er jo ting som ikke blir dårlig og står seg uansett. Anonymkode: d7ce2...6d7 3 1
Virrevirrevapp Skrevet 28. juli #13 Skrevet 28. juli Jeg kjøper såpe i hovedsak hos Normal og Europris. Feks flytende håndsåpe og dusjsåpe i stort, og flere tuper vaskemidler i stort. De selger også ting som poseruller og oppvaskkoster, og sjampo og balsam i stort. Toalettpapir kjøper jeg i størst mulig pakning hos nærmeste matbutikk. Dere må da bruke veldig MYE? Jeg + litt gjester bruker max noen ruller i uka. Ellers bruker jeg eddik og billig sitronoppvasksåpe til mye generell rengjøring, og kjøper refill til rengjøring av bad/kjøkken/glass på Coop (sånne små glass man blander med vann). Kjøper tabletter til vaskemaskin noen ganger i året, kjøper da svær pakke. Bruker lite penger på ting til mensen, da jeg har menskopper og menstruser, og bare trenger å vaske etter bruk. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #14 Skrevet 28. juli Meny har tilbud på Lambi denne uken. Vi bruker og bare lambi. 2 voksne og en tenåring. Tipper vi bruker rundt 400 kr på dopapir i måneden. Vi bruker Lambi. Anonymkode: b7c52...223 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #15 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Meny har tilbud på Lambi denne uken. Vi bruker og bare lambi. 2 voksne og en tenåring. Tipper vi bruker rundt 400 kr på dopapir i måneden. Vi bruker Lambi. Anonymkode: b7c52...223 20pk lambi til 119 nå, 159 til vanlig. Dere bruker 400kr måneden. La oss bruke 150 kr pr 20pk, som vil si dere bruker 54 ruller pr mnd, det gir 0,6 rull pr dag pr pers, altså 25-35 % av TS sitt forbruk... Anonymkode: 4de17...4ed 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #16 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Bidet. Som dem har i Midtøsten og Asia. (Og Finland for den saks skyld) En liten "pistol" som du spyler deg med i stede for å gni ting utover med dopapir. Mer renslig og du sparer mye penger på dopapir. Noen bruker også litt papir for å tørke vannet. Men da er papiret rent allerede på første tørk. Etter å ha blitt vant med det føler jeg meg aldri ren om jeg bare bruker dopapir. Så skaff deg det. Anonymkode: 079c6...f6b Nå koster det en god del å få installert bidet da. Alternativt kan man bruke våtservietter (slike for babyer). På den måten bruker man mindre dopapir og blir ren og fin der bak, hehe. Anonymkode: a8be9...9da
Perfume Skrevet 28. juli #17 Skrevet 28. juli Bruker lambi vi og... Ca en rull pr dag..? Koster jo ikke sååå mye?!
Perine Skrevet 28. juli #18 Skrevet 28. juli Jeg pleier å kjøpe en del husholdningsartikler hos Europris og Rusta, ellers handler jeg First Price hos Kiwi. Jeg pleier å lese tilbudsaviser og handler litt større kvanta hvis det er bra tilbud. Jeg kjøper også mykt toalettpapir, men ikke nødvendigvis Lambi. Av og til det også, og denne uka har de 40 ruller for 169 hos Obs, om du har det i nærheten.
AnonymBruker Skrevet 28. juli #19 Skrevet 28. juli Bruker bare lambi, vi er 4 stk i huset 👀 Kjøper dopapir ca annenhver uke, så dyrt er det ikke.. Menstruser? Såpe kjøper jeg på Coop for 10 kroner Anonymkode: 0009b...5b1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #20 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nå koster det en god del å få installert bidet da. Alternativt kan man bruke våtservietter (slike for babyer). På den måten bruker man mindre dopapir og blir ren og fin der bak, hehe. Anonymkode: a8be9...9da En bidet-"pistol" kan man som regel helt fint installere selv. Tror jeg brukte mellom 3 og 5 minutter på å installere vår, og det inkluderte utpakking, lesing av bruksanvisning etc. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke fler har dette. Om du fikk bæsj på en hvilken som helst annen kroppsdel, ville du fjernet det med bare papir..? Våtservietter er heller ikke noen løsning om formålet er å få ned kostnaden til husholdningsartikler. Anonymkode: fd9f6...fc1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå