AnonymBruker Skrevet 28. juli #1 Skrevet 28. juli Hei! Nå er jeg så utrolig lei av bomkjøp som ikke fungerer så nå spør jeg dere om hjelp! Jeg har bølgete/krøllete hår som er ekstremt frizzy og tørt, har prøvd utallige produkter, alt fra svindyrt til billig. Håret er like tørt og frizzy! Nå bruker jeg billigsjampo og balsam for håret ser likt ut uansett.. Bruker kun skum som stylingprodukt og har funnet to favoritter, så trenger ikke tips der! Jeg lurer på om noen kan anbefale sjampo, balsam og kur!? 🤞🏻😩😅 Har også fått med meg at det er lurt å sove med håret tildekket, med bonnet? Jeg har ikke klart å finne noe som holder seg på gjennom natta så håret som ofte er fint på kvelden ser jo helt j… ut på morgenen 🫠 Anonymkode: 90fbc...855
AnonymBruker Skrevet 28. juli #2 Skrevet 28. juli Jeg har tykt hår, blanding av 2b/2c og noe 3a-krøller. Jeg bruker kun billig shampoo, og olaplex nr 6 som stylingprodukt. Bruker både på vått hår med hårføner på dag 1 og på tørt hår på dag 2,3 osv. Det reparerer krøller og betyr mindre vedlikehold over tid. Frisyren varer også flere dager. Med andre stylingprodukter (skum) må jeg gjerne style på nytt hver dag. Jeg flipper håret over puten slik at jeg ikke får friksjon på krøllene om natten. Anonymkode: c1e34...cc0 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #3 Skrevet 29. juli Denne hårtyper kan være litt vanskelig å treffe riktig på med produkter. Du sier heller ingenting om hva slags hodebunn du har. Velg shampoo etter hodebunnen din sitt behov ikke hårtype. Hvor ofte det bør vaskes avhenger av hodebunnen ikke håret. Unngå sulfater til daglig, utenom ved detox/ekstra grundig vask eller fordi du bruker ikke vannløselige silikoner. Ikke vask håret oftere enn 1 gamg i uken med sulfater da det er uttørkende. Må håret vaskes oftere bruk en mildere shampoo. Vask kun hodebunnen med shampoo ikke lengden av håret utenom ved behov. (Buildup) Finn en fuktighetsgivende balsam beregnet for wavy hår eller krøller. Det er et enormt utvalg der ute og umulig for oss på kg og si hvilken vil være en perfekt mach til deg. Men unngå ikke vannløselige silikoner. Jeg bruker ulike produkter etter årstid da håret mitt har ulikt behov. Jeg brukte også tyngre produkter før, hårmaske og leve in krølle krem før menn nå er håret mitt så sunt og fult av fukt at dette behovet har jeg ikke lengre. Nå holder det med en fuktihetsgivende balsam også wella sin eimi bounce curl mouse. Jeg bytter litt på balsam. Akkurat nå har jeg den blå store krukken til Skala. Funker knall for meg. Om vinteren bruker jeg Davines sin love curl balsam og leave in curl cream før mouse. Da mister jeg mye av definisjonen men håret holder seg silkemykt. Har en venn med betydelig tørrere går en meg og vedkommende sverger til kerastase sin curl fountain leave in. Får nydelig hår av den, men dette produktet blir alt for tungt for mitt hår. Mitt hår blitt lett tynget ned samtidig som det trenger mye fukt. Det har tatt tid å finne riktig balanse for meg. Jeg sover med silke hodepute og ser du nok krølle videoer på nett ser du at alle må friske opp å style krøllene sine igjen om morgenen. Jeg bruker ikke silke bonnet da det bare gjør håret mitt fett. men setter opp håret mitt. Knyter innimellom bomulltørkle rundt hodet viss jeg vil ha håret mer samlet og på plass. Ved dusjing beskytter jeg håret mot vanndamp med bomullstørkle og silke tørkle utenpå men noen sverger til vanndamp og styler håret med det om morgenen. Vi er alle forskjellige med våre individuelle hår behov. Bruker helt fint/glatt microfiber håndkle for å klemme ut vann etter vask. Disse billige microfiber håndklene blir for grove for håret mitt. Wavy hair mister ofte definisjon mellom vask. Det må i så fall restyles. Nok slike videoer om hvordan folk sover og styler håret sitt på YouTube til at du kan prøve deg frem til noe som funker for deg. Mellom vask sprayer jeg håret mitt med as I am sin rice water spray. Det funker for meg. Er håret blitt tørt mellom vask bruker jeg evt wella nutricurls milkey wave spray i lengden i tillegg. Anonymkode: 91ba3...1fc 1
Sigrid<3 Skrevet 10. august #4 Skrevet 10. august Jeg tror jeg har akkuratt samme hårtype som deg! Nå for tiden bruker jeg skala din aloe vera sjampo og balsam og hårmaske. Etter dusjen tar jeg i mer av hårmasken til skala siden den også er en krøllekrem, og så bruker jeg normals curl girl gel som gjør at krøllene holder bedre. I tillegg bruker jeg milk_shake som 12 in 1 inkredible milk. Så børster jeg gjennom håret og bruker fingerrollingteknikken for å definere krøllene og motvirke frizz, før jeg tørker håret med en mikrofiberhånduk og scruncher i mer gel. Så føner jeg det med diffuser i ca 10 min. Jeg elsker resultatene siden det gir meg fine korketrekkere, som jeg altid ønsket meg i barndommen. Jeg vet at dette kan virke som om det tar veldig lang tid, men hårmasken i dusjen tar kun ca 5 min, og rutinen etterpå bruker jeg litt over en halvtime på
AnonymBruker Skrevet 11. august #5 Skrevet 11. august 2b/c her også. Bruker By veira sin lowpoo sjampo, deretter Cantuu sin balsam, eller en hårkur. Etter dusj bruker jeg Cantuu sin leave in, og wella sp olje. Børster kun håret mens jeg skyller ut balsam, og bruker aldri varmebehandling. Anonymkode: 61702...1b7
Vera Vinge Skrevet 12. august #6 Skrevet 12. august Det er jo typisk at krøllete hår blir lettere tørt. Jeg har ikke problemer med litt frizz, dvs jeg har ikke som mål å ha helt «glatte» krøller, og jeg syns noen antifrizz-produkter tynger håret. Jeg er ikke glad i følelsen av tungt hår. Håret mitt er for øvrig en blanding av definerte krøller og bølger. Det som funker for meg, er bruke sjampo uten silikoner. Jeg bruker Vossabia sin sjampo. Egentlig litt tilfeldig fordi jeg hadde kløende hodebunn en periode, noe det funket veldig bra for. Litt mer fett hår i en overgangsperiode, men siden vært veldig fornøyd. Syns håret mitt føles lettere og sunnere etter at jeg byttet til denne. Før dette brukte jeg krølleserien fra Davines, som jeg likte bedre sjampoen til enn mye annet. Jeg bruker nå hårmasken derfra to ganger i uka. Bruker ikke balsam. Har også noen hårvask hvor jeg kun vasker kjapt med kun sjampo. Når jeg bruker hårmasken, grer jeg gjennom håret med en afrokam (stor kam med få tagger) i dusjen. Det er de eneste gangene jeg grer håret mitt, faktisk. Grer aldri håret i tørr tilstand, da håret blir enormt brusete av det. Og jeg syns det er lettere å gre håret vått når det er kur i. Etter hårvask tørker jeg håret med et tynt bomullshånkle av musselin. Har hørt at frotte bør unngås ved krøller, jeg vet ikke om det stemmer, men jeg bare gjør det. Og tørker ved å klemme, ikke gni. Så har jeg i litt krøllekrem fra Davines. Føner aldri håret. Former det litt mens det er vått, dvs snurrer noen av lokkene rundt ansiktet og på toppen, så de legger seg penere. Jeg pleier å vaske håret om kvelden, og har merket at det gjør at håret ser mindre brusete ut når jeg holder meg i ro etter hårvask. Hvis jeg flyr rundt med div husarbeid, går meg en tur eller lignende, blir det mer brus enn når jeg sitter i sofaen og håret får tørke uten at det beveger seg så mye. Neste morgen sprayer og klemmer jeg inn litt curl defining spray fra Davines, for å definere krøllene litt mer. Dagen(e) etter det klemmer jeg bare litt vann inn i håret for å friske opp krøllene.
Mrs Robinson Skrevet 12. august #7 Skrevet 12. august Jeg bruker krøllesjampo fra "by veira"/garnier uten sulfater etc, hårmaske fra aussie og balsam fra aussie. Hårmaske 3 ganger i uka for å beholde fuktigheten. Avslutter med krøllekrem fra aussie og hårolje når håret er tørt Er hos frisør ca hver 3.mnd og får en ekstra hårkur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå