AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:20 #1 Skrevet mandag kl 20:20 Siden vi kjøpte huset i 2020 har det luktet en ekkel svettelukt på et rom med klesskap. Vi har skrubbet gulv og klesskapet med grønnsåpe flere ganger men det lukter enda. Tidligere huseiere er ikke kjent med dette. Hva kan det være? Noe underliggende skade? Anonymkode: 2358a...bf1 1
visp Skrevet mandag kl 20:29 #2 Skrevet mandag kl 20:29 Har du luktet på treverket? Syns noen ganger at gammelt tre kan lukte litt.
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:37 #3 Skrevet mandag kl 20:37 Er klesskapet fra Ikea? Jeg har det samme problemet, her kommer det fra klesskapet. Lukten sitter i treet. Etter litt googling, så fant jeg ut at det var flere som hadde dette problemet. Anonymkode: 3d7ef...ac6 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:39 #4 Skrevet mandag kl 20:39 Da bytter du ut garderobeskapet. Hadde ikke orket å leve med en sånn lukt. Når ikke gjentatt vasking tar knekken på det, er det bare å hive ut skiten og sette inn noe annet. Og lukt på det nye i butikken først, før du kjøper det 😉 Anonymkode: c4996...ac2 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:43 #5 Skrevet mandag kl 20:43 Grønnsåpe fjerner ikke lukt. Den maskerer lukt. Svettelukt kommer fra bakterier som spiser ting i svetten, deriblant fett. Grønnsåpe er full av fett, så dere gir bare bakteriene ny mat. Trodde folk hadde lært at man ikke skal bruke grønnsåpe på annet en ubehandlet tregulv. Anonymkode: e9eb8...166 2 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:28 #6 Skrevet mandag kl 22:28 Lei inn en ozonmaskin som du lar stå på et døgn eller to, så forsvinner lukten for godt Anonymkode: a6814...cc7 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:36 #7 Skrevet tirsdag kl 05:36 Jeg hadde det samme på soverommet som hadde to garderobeskap. Sånn passe desperat så byttet jeg ut begge hodeputene, vasket alt av trekk på senga, vasket dyna mi, vasket trekket på overmadrassen. Skulle tilfeldig bytte ut garderobeskapene.. da ble jeg kvitt lukta. Anonymkode: 79cde...c28 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:34 #8 Skrevet tirsdag kl 07:34 Du kan prøve med edikk. Sett en skål med edikk i skapet og la virke en stund. Hvis ikke,er nok løsningen å bytte skapet dessverre. Anonymkode: 550cd...435 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:36 #9 Skrevet tirsdag kl 07:36 Er det sånne glass/plast vinduer på dørene på skapet? De stinket svette de som jeg hadde. Fra Ikea. Måtte kaste de Anonymkode: c7285...240
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:45 #10 Skrevet tirsdag kl 07:45 Jeg leide ett sted hvor det luktet røyk av ett garderobeskap. Forrige leieboer både røykte og jobbet ett sted hvor det ble røyket. Ytterklærne hans ble hengt i dette skapet og jeg kunne ikke bruke det for da satte lukta seg i mine klær. Forsvant ikke ved vask og jeg brukte det til slutt til å oppbevare ting som ikke tok til seg lukt. Vanlig IKEA skap. Anonymkode: 7976b...ff5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå