AnonymBruker Skrevet 28. juli #1 Skrevet 28. juli Jeg synes butikkene har bra og rimelige klær jeg, men er det barn som mobber og kommenterer dette i dag? Eller er dette akseptert blant og vanlig blant barn og foreldre i dag? Det gjelder barneskolen. Anonymkode: 7090e...69e
AnonymBruker Skrevet 28. juli #2 Skrevet 28. juli Da skal du være uheldig. Kappahl Cubus og H&M er vel der mange kjøper klær til barneskolebarn. Anonymkode: e26e8...207 10 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #3 Skrevet 28. juli "Cubus-barn" er jo et kjent begrep på fattige barn. Anonymkode: 30be3...ed6
AnonymBruker Skrevet 28. juli #6 Skrevet 28. juli Datter, 8 år, vet ikke om merker. Vet ikke i hvilket trinn de begynner å tenke på merker, men har ikke begynt her ennå takk og lov. Anonymkode: ae618...5f9 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #7 Skrevet 28. juli Det kommer helt an på hvor gamle barna er: 1.–3. klasse – ingen bryr seg. 4.–5. klasse – det begynner så smått å komme noen forventninger. Fra 6. klasse og særlig på ungdomsskolen, blir det mer fokus. Da holder det ofte å kjøpe baseklær fra H&M, Cubus o.l., men supplere med noen “IT-plagg” – for eksempel jakke, sko eller en Thorberg-genser med logo – så de føler at de passer inn. Det trenger ikke være dyrt heller. Ungdom går gjerne med den ene jakken som «alle» har, i stedet for å ha fem ulike som koster det samme til sammen. Anonymkode: 2f00b...a6d 3 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli #8 Skrevet 28. juli Spørs nok både på alder på barnet og hvor dere bor. Ikke noe problem her i alle fall, her er Cubus og Kappahl de butikkene som finnes. Kanskje det er annerledes i byer. Anonymkode: a17b6...2fa 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #9 Skrevet 28. juli Aldri vært et problem her. Ingen av mine har kjent på merke press. Kanskje verre i byene? Mine er 16 og 18 btw. Anonymkode: c5f4c...b71 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #10 Skrevet 28. juli Ingen bryr seg her iallfall. Ferdig med 3. klasse nå. Anonymkode: fe27e...400 1
monican94 Skrevet 28. juli #11 Skrevet 28. juli ingen her, men innenfor enkelte gjenger er det nok det..men generelt blir man ikke det nei
AnonymBruker Skrevet 28. juli #12 Skrevet 28. juli Blitt ut å gå med merkeklær med store logoer Anonymkode: 654dd...8e1 3 4
atropos Skrevet 28. juli #13 Skrevet 28. juli Her i byen ryktes det at det er et visst press på ungdomsskolen. Jeg har en som starter i 7. nå, og utover at han ønsket seg hvite joggesko har jeg ikke fått høre om noe motepress. Mulig det er annerledes med jentene. Jeg har ei som starter i 4. som er mye mer orientert på merker uten at hun har mast om å få noen av de. Men hun vet hva de forskjellige heter og han droppe noen hint som at «den var kjempefin mamma».
Fighter83 Skrevet 28. juli #14 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes butikkene har bra og rimelige klær jeg, men er det barn som mobber og kommenterer dette i dag? Eller er dette akseptert blant og vanlig blant barn og foreldre i dag? Det gjelder barneskolen. Anonymkode: 7090e...69e Har ikke opplevd at barna mine blir mobbet pga klærne. De liker best klær fra H&M, KappAhl, Cubus og Lindex. Så blir mest billige klær da gitt. Billig og billig... Det koster for å si det mildt! 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli #16 Skrevet 28. juli I 7.klasse kom merkepresset her. Før det var det ingen problem om klærne kom fra billige eller dyre merker. Tror ikke noen blir direkte mobbet, men det blir lagt merke til om man ikke har ett og annet dyrt merkeplagg,(trenger ikke være hele garderoben). Anonymkode: c4346...cae
AnonymBruker Skrevet 29. juli #17 Skrevet 29. juli For å si det -en kan bli mobbet for alt, så lenge bsrna/ungdommen finner det for godt. Selv ble jeg mobbet selv om jeg fikk de samme klærne som de andre gikk med. Anonymkode: 0af8d...07b 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli #18 Skrevet 29. juli Har jobbet på barneskole, og opplever at de fleste har klær fra slike butikker. Aldri hørt noen få kommentarer på det. Spørs gjerne litt hvor man bor da. Anonymkode: e3ec9...66d 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #19 Skrevet 29. juli Barn bryr seg lite om klær. Det er tenåringer jeg ville bekymret meg mer for. Anonymkode: 100ff...cba 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #20 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): "Cubus-barn" er jo et kjent begrep på fattige barn. Anonymkode: 30be3...ed6 Utrolig harry uttrykk. Det må være på steder med lav sosioøkonomisk status. Mine har gått på skoler indre Oslo Vest, med mye kapital - og også rike unger har hovedsakelig klær fra dusse butikkene. Ingen som hever et øyebryn over det, selvsagt. Det blir heller sett på som litt teit å h fryktelig dyre klær til barna. Anonymkode: c9d39...b9f 11 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå