Gå til innhold

Hvilken hybrid SUV familiebil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Budsjettet er på 600 000,- og vi kommer til å velge en bil som er 2022 modell eller nyere. Det står mellom de tre ulike typene nedenfor. Noen fordeler eller ulemper med bilene? 

Toyota RAV4

Mazda CX-60

Suzuki Across

Volvo XC60

Anonymkode: 4635c...882

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kia EvX blir min neste bil. 

Enten 5 eller 9, mest sannsynlig 5 med 4 x 4. 

Anonymkode: cfe50...1f0

AnonymBruker
Skrevet

Med et slikt budsjett får du en skikkelig elbil også, som går fem ganger bedre og koster en fjerdedel i drift. Uten et fnugg av tvil det bedre valget i Norge i dag.

Men insisterer du på forrige århundrets teknologi, er jo Mazdaen gøyest å kjøre. Dessverre er de ikke like pålitelige som Mazda pleier å være. Volvoen er den beste allrounderen og med Volvo On Call, om du tar service der, er du trygg også. RAV4 og klonen er gørrkjedelige å kjøre. Pålitelig, ja, men den dreper sjela di med kjedsomhet i prosessen.

Anonymkode: c2323...d88

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Volvoen er den desidert tryggeste og driftsikre av de bilene.

Anonymkode: 815d2...6be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Budsjettet er på 600 000,- og vi kommer til å velge en bil som er 2022 modell eller nyere. Det står mellom de tre ulike typene nedenfor. Noen fordeler eller ulemper med bilene? 

Toyota RAV4

Mazda CX-60

Suzuki Across

Volvo XC60

Har du ikke vurdert Mitsubishi Outlander ?

Anonymkode: dc608...5a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Har du ikke vurdert Mitsubishi Outlander ?

Anonymkode: dc608...5a3

I hvilken situasjon er den traktoren der verdt en vurdering?

Anonymkode: c2323...d88

AnonymBruker
Skrevet

Åh, valgets kvaler: Skal vi gå for fossilbilenes aller siste sukk, eller en hybrid som prøver å late som den er miljøvennlig mens den fortsatt suger dinosaurjuice som en småbarnspappa på Monster Energy? 😴

Toyota RAV4 – det ultimate valget for menn over 53 med North Face-jakke og fast plass på Circle K. En bil så spennende at den kommer med DAB-radio og livskrise inkludert. Gratulerer – du har valgt bilen som gir null glede, null kjørefølelse og null personlighet, men HEY! Den starter alltid. Akkurat som kaffetrakteren din fra 2006.

Mazda CX-60 – for deg som liker å si "jeg ville ha en BMW, men jeg er fornuftig". Du får masse bil for pengene og null venner i oppkjørselen. Bonus: Interiøret er så overdesignet at du kan bruke hele helgen på å finne knappene til varme i setet mens kona maser om at du kjørte feil.

Suzuki Across – dette er bare en Toyota RAV4 som ble kidnappet av Suzuki og fikk et nytt klistremerke. Du kjøper denne kun hvis du liker å betale mer for å se ut som du betalte mindre. Perfekt for menn som føler seg rebelske fordi de ikkekjøpte Toyota – men fortsatt nekter å gå over til elbil fordi "de har ikke rekkevidde til hytta".

Volvo XC60 – ja, hvis du alltid har drømt om å kjøre rundt i en bil som skriker "jeg abonnerer på Kapital og klipper plenen i pensko", så er dette din drøm. En bil for menn som venter på at noen skal spørre om de har båt – selv om de ikke har det. Mild hybrid, sier du? Jada. Akkurat nok strøm til å drive dashbordlyset i 11 sekunder.

Og her sitter dere og diskuterer hybridbiler i 2025, som om verden ikke er i ferd med å brenne ned og Elon Musk ikke allerede har solgt deg sjelen din via OTA-oppdatering. Fossilmotoren er det nye vinyl – nostalgisk, upraktisk og bare elsket av menn med grått skjegg og meninger om NATO.

Anonymkode: da777...8f5

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Åh, valgets kvaler: Skal vi gå for fossilbilenes aller siste sukk, eller en hybrid som prøver å late som den er miljøvennlig mens den fortsatt suger dinosaurjuice som en småbarnspappa på Monster Energy? 😴

Toyota RAV4 – det ultimate valget for menn over 53 med North Face-jakke og fast plass på Circle K. En bil så spennende at den kommer med DAB-radio og livskrise inkludert. Gratulerer – du har valgt bilen som gir null glede, null kjørefølelse og null personlighet, men HEY! Den starter alltid. Akkurat som kaffetrakteren din fra 2006.

Mazda CX-60 – for deg som liker å si "jeg ville ha en BMW, men jeg er fornuftig". Du får masse bil for pengene og null venner i oppkjørselen. Bonus: Interiøret er så overdesignet at du kan bruke hele helgen på å finne knappene til varme i setet mens kona maser om at du kjørte feil.

Suzuki Across – dette er bare en Toyota RAV4 som ble kidnappet av Suzuki og fikk et nytt klistremerke. Du kjøper denne kun hvis du liker å betale mer for å se ut som du betalte mindre. Perfekt for menn som føler seg rebelske fordi de ikkekjøpte Toyota – men fortsatt nekter å gå over til elbil fordi "de har ikke rekkevidde til hytta".

Volvo XC60 – ja, hvis du alltid har drømt om å kjøre rundt i en bil som skriker "jeg abonnerer på Kapital og klipper plenen i pensko", så er dette din drøm. En bil for menn som venter på at noen skal spørre om de har båt – selv om de ikke har det. Mild hybrid, sier du? Jada. Akkurat nok strøm til å drive dashbordlyset i 11 sekunder.

Og her sitter dere og diskuterer hybridbiler i 2025, som om verden ikke er i ferd med å brenne ned og Elon Musk ikke allerede har solgt deg sjelen din via OTA-oppdatering. Fossilmotoren er det nye vinyl – nostalgisk, upraktisk og bare elsket av menn med grått skjegg og meninger om NATO.

I get it. Du har fått meg langt bort fra tanken om hybrid. Vil du omtale fire elbiler også som jeg har på lista?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2025 den 23.11):

Hahaha... 😄👏 Dette var morsomt å lese. Vær så snill, ta flere eksempler. 😃

Anonymkode: ce845...29e

Skrevet

Av de hadde jeg nok tatt volvoen eller rav4, tror de vil holde verdien godt. Men egentlig ville jeg nok valgt elbil, bare fordi jeg ikke klarer å kjøre fossil lenger etter mange år med elbil.  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...