AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:07 #1 Skrevet mandag kl 20:07 Har akkurat hatt keisersnitt, med kateter. Nå når jeg sitter på do for å tisse gjør det «vondt» i blæra når jeg er på do. Er det normalt? Anonymkode: d7597...f84 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:09 #2 Skrevet mandag kl 20:09 Ja helt normalt tror jeg. Jeg hadde også vondt for å tisse. Anonymkode: 4ef04...2df 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:09 #3 Skrevet mandag kl 20:09 Åååå grattulerer forresten!! Anonymkode: 4ef04...2df
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:10 #4 Skrevet mandag kl 20:10 Hvor lenge er det siden kateter ble fjernet? Anonymkode: c7278...39b
HMK Skrevet mandag kl 20:10 #5 Skrevet mandag kl 20:10 Ja. Men det kan også være en uvi pga kateteriseringen, så be om å få dyrket en up.
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:11 #6 Skrevet mandag kl 20:11 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja helt normalt tror jeg. Jeg hadde også vondt for å tisse. Anonymkode: 4ef04...2df Hadde du vondt i blæra og urin røret? Eller bare blæra?😊 Anonymkode: d7597...f84
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:13 #7 Skrevet mandag kl 20:13 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor lenge er det siden kateter ble fjernet? Anonymkode: c7278...39b Det ble tatt ut på torsdag kveld. Jeg var på barsel en tur i går å tok urin prøve men vet ikke om de bare sjekka om jeg hadde protein i urin siden jeg hadde svangerskapsforgiftning Anonymkode: d7597...f84
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:20 #8 Skrevet mandag kl 20:20 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hadde du vondt i blæra og urin røret? Eller bare blæra?😊 Anonymkode: d7597...f84 Begge deler. Hadde ekstra vondt når jeg brukte musklene for å tisse, og vondt etter kateteret hele veien ned, men på en mer irritert måte. Anonymkode: 4ef04...2df
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:27 #9 Skrevet mandag kl 20:27 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Begge deler. Hadde ekstra vondt når jeg brukte musklene for å tisse, og vondt etter kateteret hele veien ned, men på en mer irritert måte. Anonymkode: 4ef04...2df Åhh, hvor lang tid tok det før det gikk over hos deg? Var som et «press» eller åssen jeg skal beskrive det? Anonymkode: d7597...f84
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:33 #10 Skrevet mandag kl 20:33 Ikke svie? Er det tegn til svie kan det være uvi. Ufarlig, men vond og trenger behandling. Er det "bare" press som du skriver, tror jeg det er irritasjon etter kateteret og en reaksjon på at blæra plutselig ikke har en baby som presser. Da jeg hadde akutt KS for noen år siden hjalp det veldig å tisse i dusjen, mens jeg lente meg litt fremover og spylte med lunket vann i underlivet. Anonymkode: 37980...58b
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:33 #11 Skrevet mandag kl 20:33 Jeg hadde det sånn rundt en uke mener jeg å huske. Gratulerer med baby 🩷💙 Anonymkode: a6f84...5a4
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:36 #12 Skrevet mandag kl 20:36 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke svie? Er det tegn til svie kan det være uvi. Ufarlig, men vond og trenger behandling. Er det "bare" press som du skriver, tror jeg det er irritasjon etter kateteret og en reaksjon på at blæra plutselig ikke har en baby som presser. Da jeg hadde akutt KS for noen år siden hjalp det veldig å tisse i dusjen, mens jeg lente meg litt fremover og spylte med lunket vann i underlivet. Anonymkode: 37980...58b Nei vil ikke si det svir heller, er bare veldig ubehagelig i urinrøret og i magen der blæra er 😟 Håper det gir seg snart. kanskje jeg skal prøve å tisse i dusjen jeg også, om det kan hjelpe så hadde det vært magisk haha Anonymkode: d7597...f84
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:36 #13 Skrevet mandag kl 20:36 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde det sånn rundt en uke mener jeg å huske. Gratulerer med baby 🩷💙 Anonymkode: a6f84...5a4 Så godt å høre det er normalt 🙊 Tusen takk for det 🩷🩷 Anonymkode: d7597...f84 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:43 #14 Skrevet mandag kl 21:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke svie? Er det tegn til svie kan det være uvi. Ufarlig, men vond og trenger behandling. Er det "bare" press som du skriver, tror jeg det er irritasjon etter kateteret og en reaksjon på at blæra plutselig ikke har en baby som presser. Da jeg hadde akutt KS for noen år siden hjalp det veldig å tisse i dusjen, mens jeg lente meg litt fremover og spylte med lunket vann i underlivet. Anonymkode: 37980...58b Nå prøvde jeg å stå å tisse på do😂 Da fikk jeg ikke vondt i det hele tatt. Og jeg fikk tissa sinnsykt mye, haha Anonymkode: d7597...f84 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:44 #15 Skrevet mandag kl 21:44 Gratulerer! kan du ikke spørre noen på sykehuset? Håper du fortsatt er der? Hvor lenge siden fødsel? Anonymkode: 7c662...f6d
AnonymBruker Skrevet i går, 06:28 #16 Skrevet i går, 06:28 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Gratulerer! kan du ikke spørre noen på sykehuset? Håper du fortsatt er der? Hvor lenge siden fødsel? Anonymkode: 7c662...f6d Tusen takk😊 Jeg kom hjem på fredag. Men skal til legen i dag å måle blodtrykk så kan spørre han. Hun ble tatt ut på onsdag. Anonymkode: d7597...f84
AnonymBruker Skrevet i går, 06:42 #17 Skrevet i går, 06:42 Jeg hadde vondt etter keisersnitt (svangerskapsforgiftning). Enda verre var det å bæsje. Sliter du med det så be om avføringsmiddel. Anonymkode: aabae...90d
AnonymBruker Skrevet i går, 07:36 #18 Skrevet i går, 07:36 Det kan være fordi du bruker muskulaturen rundt keisersnittet for å presse ut urinen. Hvis du støtter med en hånd over snittet (der bandasjen sitter) når du tisser kan det hjelpe på. Du kan ta med urinprøve til legen i dag, men de hadde nok sett det på prøven i går. Mest sannsynlig er urinrøret bare litt irritert etter å ha hatt kateter. Anonymkode: 344a2...b88
AnonymBruker Skrevet i går, 07:39 #19 Skrevet i går, 07:39 Jeg hadde det også sånn etter keisersnitt og kateter. Fikk beskjed om å levere inn urinprøve til legekontoret, siden det kunne være ekstra farlig å få UVI på det tidspunktet (husker ikke hvorfor det var ekstra farlig da, sånn i farta). Urinprøven var i hvert fall helt fin, så det var nok bare kateteret som gjorde det. Anonymkode: e824e...c39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå