Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat hatt keisersnitt, med kateter. 
Nå når jeg sitter på do for å tisse gjør det «vondt» i blæra når jeg er på do. Er det normalt? 

Anonymkode: d7597...f84

• Hjerte 2
Skrevet

Ja helt normalt tror jeg. Jeg hadde også vondt for å tisse. 

Anonymkode: 4ef04...2df

• Liker 1
Skrevet

Åååå grattulerer forresten!! :papirfly:

Skrevet

Hvor lenge er det siden kateter ble fjernet?

Anonymkode: c7278...39b

Skrevet

Ja. Men det kan også være en uvi pga kateteriseringen, så be om å få dyrket en up.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja helt normalt tror jeg. Jeg hadde også vondt for å tisse. 

Hadde du vondt i blæra og urin røret? Eller bare blæra?😊 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor lenge er det siden kateter ble fjernet?

Anonymkode: c7278...39b

Det ble tatt ut på torsdag kveld. Jeg var på barsel en tur i går å tok urin prøve men vet ikke om de bare sjekka om jeg hadde protein i urin siden jeg hadde svangerskapsforgiftning 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde du vondt i blæra og urin røret? Eller bare blæra?😊 

Begge deler. Hadde ekstra vondt når jeg brukte musklene for å tisse, og vondt etter kateteret hele veien ned, men på en mer irritert måte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Begge deler. Hadde ekstra vondt når jeg brukte musklene for å tisse, og vondt etter kateteret hele veien ned, men på en mer irritert måte. 

Åhh, hvor lang tid tok det før det gikk over hos deg? 

Var som et «press» eller åssen jeg skal beskrive det? 

Skrevet

Ikke svie? Er det tegn til svie kan det være uvi. Ufarlig, men vond og trenger behandling. 

Er det "bare" press som du skriver, tror jeg det er irritasjon etter kateteret og en reaksjon på at blæra plutselig ikke har en baby som presser. 

Da jeg hadde akutt KS for noen år siden hjalp det veldig å tisse i dusjen, mens jeg lente meg litt fremover og spylte med lunket vann i underlivet. 

Anonymkode: 37980...58b

Skrevet

Jeg hadde det sånn rundt en uke mener jeg å huske. Gratulerer med baby 🩷💙

Anonymkode: a6f84...5a4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke svie? Er det tegn til svie kan det være uvi. Ufarlig, men vond og trenger behandling. 

Er det "bare" press som du skriver, tror jeg det er irritasjon etter kateteret og en reaksjon på at blæra plutselig ikke har en baby som presser. 

Da jeg hadde akutt KS for noen år siden hjalp det veldig å tisse i dusjen, mens jeg lente meg litt fremover og spylte med lunket vann i underlivet. 

Nei vil ikke si det svir heller, er bare veldig ubehagelig i urinrøret og i magen der blæra er 😟 Håper det gir seg snart. 

kanskje jeg skal prøve å tisse i dusjen jeg også, om det kan hjelpe så hadde det vært magisk haha 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde det sånn rundt en uke mener jeg å huske. Gratulerer med baby 🩷💙

Anonymkode: a6f84...5a4

Så godt å høre det er normalt 🙊 Tusen takk for det 🩷🩷

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå prøvde jeg å stå å tisse på do😂 Da fikk jeg ikke vondt i det hele tatt. Og jeg fikk tissa sinnsykt mye, haha 

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer! :) kan du ikke spørre noen på sykehuset? Håper du fortsatt er der? Hvor lenge siden fødsel?

Anonymkode: 7c662...f6d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gratulerer! :) kan du ikke spørre noen på sykehuset? Håper du fortsatt er der? Hvor lenge siden fødsel?

Anonymkode: 7c662...f6d

Tusen takk😊 Jeg kom hjem på fredag. Men skal til legen i dag å måle blodtrykk så kan spørre han. Hun ble tatt ut på onsdag. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vondt etter keisersnitt (svangerskapsforgiftning). Enda verre var det å bæsje. Sliter du med det så be om avføringsmiddel.

Anonymkode: aabae...90d

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være fordi du bruker muskulaturen rundt keisersnittet for å presse ut urinen. Hvis du støtter med en hånd over snittet (der bandasjen sitter) når du tisser kan det hjelpe på. Du kan ta med urinprøve til legen i dag, men de hadde nok sett det på prøven i går. Mest sannsynlig er urinrøret bare litt irritert etter å ha hatt kateter.

Anonymkode: 344a2...b88

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det også sånn etter keisersnitt og kateter. Fikk beskjed om å levere inn urinprøve til legekontoret, siden det kunne være ekstra farlig å få UVI på det tidspunktet (husker ikke hvorfor det var ekstra farlig da, sånn i farta). Urinprøven var i hvert fall helt fin, så det var nok bare kateteret som gjorde det. 

Anonymkode: e824e...c39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...