Gå til innhold

Hvordan møte en ung dame som er flink på kjøkkenet og som kan strikke/sy/hekle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det en utdøende rase? Jeg trenger komplementære ferdigheter i et forhold og ikke ei som kan akkurat de samme tingene som meg.

Jeg kan ikke matlaging eller husarbeid, men det meste annet. Kvinner ville ikke datet meg om jeg ikke kunne bil eller bygge mitt eget hus, så det er vel ikke så mye å forvente, vel?

En kvinne skal være bedre enn mannen på disse tingene, samt rengjøring, vasking av klær. Det er også naturlig at kvinner har mer barnetekke enn mennene.

Anonymkode: 0bcad...ece

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Sinsiew skrev (1 minutt siden):

0/10. 

Ja det er jo på sett og vis et tulleinnlegg. Men egentlig ikke.

For det kryr av damer som har handy-krav på kravlista. Og det er helt greit, mens menn selvsagt ikke kan ha tilsvarende krav

Anonymkode: 6ee20...8f7

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Skal en kvinne være bedre på det? Hvem sier det?

Anonymkode: 1ef4a...242

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg, kvinne, har aldri hatt det som en forutsetning at en mann kan bygge sitt eget hus, altså :hoho:

Anonymkode: 3373b...14f

• Liker 33
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For det kryr av damer som har handy-krav på kravlista. Og det er helt greit, mens menn selvsagt ikke kan ha tilsvarende krav

Kryr det egentlig av kvinner som har handy krav på lista? De aller fleste leier inn arbeidskraft, og de aller aller færreste bygger hus med egne hender. 

Det kreves ca en halv hjernecelle å sette på ei klesvask og brette klæra når de er tørre. Så hvis menn er så dumme at de ikke en gang klarer det, er det kanskje ikke så rart at kvinner har noen krav 🤔 

Samme gjelder å sveipe over vinduskarmene med ei fuktig fille. 

Og at så mange menn forblir single. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 22
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg syns det er harry å ha som krav at mannen skal være handy, at han skal ha bil o.l. Fins det ikke viktigere ting liksom? 

Anonymkode: adfad...036

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer du deg nå da, TS? 🤔

Anonymkode: dce05...1fb

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet

What?? Jeg har vel aldri så mye som tenkt på at mannen jeg skulle ha måtte ha husbygger- eller bilmekanikerevner. Hva slags damer er det du oppsøker??? 🤣

Jeg syr ikke. Jeg strikker eller hekler ikke. Jeg broderer ikke. Lurer på om mannen min savner det?

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke klarer å lære deg husarbeid, så er det ikke håp.

Finnes flust av kvinner som strikker/hekler/syr, men vi vil ikke gjøre alt husarbeidet alene, selvsagt!

Anonymkode: 17464...787

• Liker 16
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Sinsiew skrev (Akkurat nå):

Kryr det egentlig av kvinner som har handy krav på lista? De aller fleste leier inn arbeidskraft, og de aller aller færreste bygger hus med egne hender. 

Det kreves ca en halv hjernecelle å sette på ei klesvask og brette klæra når de er tørre. Så hvis menn er så dumme at de ikke en gang klarer det, er det kanskje ikke så rart at kvinner har noen krav 🤔 

Og at så mange menn forblir single. 

Kryr det av kvinner som har handy-krav på kravlista? Ja det gjør det. Lag deg en mannlig profil på en datingside og sjekk.

Og ja det krever null evner å gjøre husarbeid, selv barn kan jo gjøre det. Oppussing av hus etc. derimot krever mye.

Det virker fortsatt ikke som du forstod poenget med denne tråden da, så vi får la det ligge.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg, kvinne, har aldri hatt det som en forutsetning at en mann kan bygge sitt eget hus, altså :hoho:

Du foretrekker telt?

Anonymkode: c866e...122

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kryr det av kvinner som har handy-krav på kravlista? Ja det gjør det. Lag deg en mannlig profil på en datingside og sjekk.

Og ja det krever null evner å gjøre husarbeid, selv barn kan jo gjøre det. Oppussing av hus etc. derimot krever mye.

Det virker fortsatt ikke som du forstod poenget med denne tråden da, så vi får la det ligge.

Nei, helt ærlig syns jeg den var passe teit. 

Men så lever jeg heller ikke på tinder der de fleste er ute etter et kjapt ligg. 

Ellers sier jeg jo nettopp det er oppussing krever mye, som er hvorfor de aller aller fleste ikke gjør all jobb selv. Eller, sjokkerende for deg kanskje å høre, så gjør man det man kan sammen. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du foretrekker telt?

Jeg foretrekker at fagfolk gjør det, så det blir gjort etter adekvat standard 😅

Som vil si at min mann, f.eks, kan gjøre så mye han bare får lov til av det elektriske siden han er elektriker. 

Rørlegging, derimot, får annet fagfolk ta seg av. 

Det samme med å mekke på bil; ikke mannens sterke side så jeg er passe glad vi har fagfolk til det også gitt. 

Dekk bytter den som er tilgjengelig. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er det en utdøende rase? Jeg trenger komplementære ferdigheter i et forhold og ikke ei som kan akkurat de samme tingene som meg.

Jeg kan ikke matlaging eller husarbeid, men det meste annet. Kvinner ville ikke datet meg om jeg ikke kunne bil eller bygge mitt eget hus, så det er vel ikke så mye å forvente, vel?

En kvinne skal være bedre enn mannen på disse tingene, samt rengjøring, vasking av klær. Det er også naturlig at kvinner har mer barnetekke enn mennene.

De fleste kvinner har null interesse i å bli sammen med en som er på nivå med et barn mht ferdigheter. Hvem vasker og lager mat til deg nå som du bor alene?

• Liker 13
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Meld deg inn i gruppen «vi kvinner som liker å lage mat/strikke/sy/hekle som søker mannsjovinistiske latsabber vi kan varte opp og ha sex med»

Anonymkode: 63aa7...775

• Liker 2
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Kvinner ville ikke datet meg om jeg ikke kunne bil eller bygge mitt eget hus

I 2025 finnes det bilverksteder og en hel bransje som bygger hus etter de regler som finnes. Ingen trenger en mann som kan bil og bygge hus lengre.

Anonymkode: 8bd20...aa9

• Liker 15
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du foretrekker telt?

Jeg bor i blokk som jeg regner med kjæresten aldri hadde hatt forutsetninger for å bygd selv, ja. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du finner det sikkert et sted. Folk har forskjellige preferanser når det kommer til hva slags partner en ønsker. Jeg derimot hadde aldri ønsket en mann som ikke kunne bidratt med husarbeid. Jeg har heller ingen krav om at han må kunne bygge hus eller fikse bilen. Jeg er gift med en mann som bidrar mye hjemme. Vi syns begge det er utrolig kjedelig å vaske og ikke minst lage mat. Så dette deler vi på. Vi er partnere og har ikke spesielle kjønnsroller i husholdningen. Da gressklipperen gikk i stykker satt vi sammen og googlet frem hva som kunne være galt. Vi dro på Thansen sammen og kjøpte deler og reparerte sammen. Nå skal vi i gang med å male huset sammen. Vi deler på det meste og det fungerer godt for oss. Mannen min hater å klippe plenen. Dette syns jeg er gøy så det er det stort sett jeg som gjør. Jeg hater å parre sokker, så det gjør mannen.  Husarbeid er ikke gøy!! Så hvorfor skal man kjønnsdele det slik at én person blir sittende med dritten? Du sier du ikke kan matlaging eller husarbeid? Sikker på at du ikke heller syns det er kjedelig og nedverdigende at du som mann må gjøre denne kjedelige jobben?

Jeg kunne ingenting om snekring før jeg for 3 år siden satt i gang og bygde platting i hagen. Etter dette har jeg gjort flere forskjellige snekker prosjekter her hjemme. Du kan også lære deg å lage mat og strikke og sy hvis det er så viktig for deg.

Anonymkode: deeb9...483

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Meld deg inn i gruppen «vi kvinner som liker å lage mat/strikke/sy/hekle som søker mannsjovinistiske latsabber vi kan varte opp og ha sex med»

Anonymkode: 63aa7...775

Ja, pls lag en sånn gruppe på Facebook så vi får se om det finnes sånne damer :hoho:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...