AnonymBruker Skrevet 28. juli #1 Skrevet 28. juli Jeg har bestemt meg. Nå er det nok. Jeg går. Under middagen i dag, med barna, begynner han å spørre meg ut om 2 timer han mener «mangler» i «forklaringen min» når jeg leverte barna til min far, og dro på ett kjøpesenter etterpå.. jeg prøver å få han til å slutte, men han fortsetter, og barna synes helt tydelig det er ubehagelig. Når jeg kom hjem slang jeg shortsen jeg hadde på meg til vask, for jeg var usikker på hva jeg ville ha på meg på arrangementet vi skulle på, kanskje skulle jeg ha på den og den var møkkete. Det var vist veldig mistenkelig. Og i tillegg hadde jeg på blonde undertøy, så det måtte jo bety jeg hadde vært utro..! Det kunne jo ikke være jeg tenkte jeg ville føle meg litt sexy og at vi skulle ha sex når jeg kom hjem og ingen barn var hjemme.. Neida. Det måtte være noe annet. Siden jeg ikke er like gal etter sex som han, mener han jeg må få det jeg trenger andre steder.. for det er jo ikke mulig at jeg er sliten og overstimulert og ikke har like høy sexlyst som han?? Nei nei. Alle krangler vi har hatt i det siste, hvor han vrir og vender på alt, mistenker meg enten for utroskap eller for å slå kjepper i hjulene hans, så har jeg sagt hvor alvorlig dette er og at jeg ikke kan leve med han hvis han fortsetter, også klarer han ikke stoppe seg selv for å ta dette opp med barna ved bordet?? Han må virkelig ha null kjærlighet eller forståelse for hvem jeg er. Jeg er så ferdig med han. Og på toppen av det hele er han på AAP og klarer ikke finne seg en jobb. Jeg kommer hjem til bomba hus så ofte, og middagen er såvidt startet på. For han rydder i garasjen, eller gjør en masse oppgaver som gjør at han slipper det kjedelige huslige og vi tråkker rundt i rot og møkk. Men da sparker jeg jo noen som ligger nede om jeg går fra han nå, fordi stakkars han har jo ikke penger eller jobb.. hvordan i helvete skal dette gå..! Jeg har lyst til å bare sparke han ut, er så dritt lei trynet hans. Anonymkode: 1cdb5...0cf 6 22 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #2 Skrevet 28. juli Selvfølgelig skal du kvitte deg med fyren. Er du du som eier eller leier huset? Han kan gå til nav for å få hjelp økonomisk, det er ikke ditt ansvar. Er han voldelig? Hvordan tror du han vil ta et brudd? Gi han en tidsfrist om han ikke er til fare for dere. Anonymkode: de13f...52c 16 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli #3 Skrevet 28. juli På tide å kvitte seg med dødvekt og irritasjon! Hans oppførsel tilsier at han er like ferdig som deg. Barna klarer seg, forklar at det ikke er deres skyld, at dette er en voksensak. Dere kan bli bedre foreldre hver for dere Slik stemning er IKKE bra for barn! Ta grep, sånt skal de slippe. Anonymkode: 0e325...28b 9 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #4 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig skal du kvitte deg med fyren. Er du du som eier eller leier huset? Han kan gå til nav for å få hjelp økonomisk, det er ikke ditt ansvar. Er han voldelig? Hvordan tror du han vil ta et brudd? Gi han en tidsfrist om han ikke er til fare for dere. Anonymkode: de13f...52c Vi eier huset sammen. Har tenkt på å be foreldrene mine om forskudd på arv for å kjøpe han ut.. Da har han jo en del penger så han kan klare seg. Han må jo ikke eie en leilighet til å begynne med.. Han kan bli ganske sint, men har aldri vært voldelig. Men han blir skikkelig sint, og jeg sier jeg ikke vil prate med han mer, «hold deg unna» sier jeg, også blir hanglet oppløst i tårer og klenger seg innpå meg og ber om unnskyldning. Sier han skal skaffe seg hjelp, men det skjer aldri noe.. TS Anonymkode: 1cdb5...0cf 1 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli #5 Skrevet 28. juli Du får det bedre uten han! Anonymkode: 883d0...7a6 4 2 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli #6 Skrevet 28. juli Ha du en plan b hvis du ikke får noe forskudd på arv? Klarer du å kjøpe han ut uten noe hjelp fra foreldre? Anonymkode: b8105...a51 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #7 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi eier huset sammen. Har tenkt på å be foreldrene mine om forskudd på arv for å kjøpe han ut.. Da har han jo en del penger så han kan klare seg. Han må jo ikke eie en leilighet til å begynne med.. Han kan bli ganske sint, men har aldri vært voldelig. Men han blir skikkelig sint, og jeg sier jeg ikke vil prate med han mer, «hold deg unna» sier jeg, også blir hanglet oppløst i tårer og klenger seg innpå meg og ber om unnskyldning. Sier han skal skaffe seg hjelp, men det skjer aldri noe.. TS Anonymkode: 1cdb5...0cf Men han kan bli voldelig hvis du står på ditt. Uansett er det psykisk vold. Du burde ha noen med deg når du forteller at du vil skilles, og dere kan selge huset og flytte til hvert deres sted. Om han ikke har råd til å kjøpe noe er ikke ditt problem. Han får leid en hybel etc. Og du burde bo hos feks familie når du har sagt du vil skilles, for hvordan vil det være å bo sammen etter du har sagt det? Anonymkode: c0ae9...47c 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #8 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Men han kan bli voldelig hvis du står på ditt. Uansett er det psykisk vold. Du burde ha noen med deg når du forteller at du vil skilles, og dere kan selge huset og flytte til hvert deres sted. Om han ikke har råd til å kjøpe noe er ikke ditt problem. Han får leid en hybel etc. Og du burde bo hos feks familie når du har sagt du vil skilles, for hvordan vil det være å bo sammen etter du har sagt det? Anonymkode: c0ae9...47c Nå er.det faktisk mulig å «bare» være veldig sinna (verbal) og ikke aggressiv (fysisk), og langt fra alle utøver fysisk vold! Anonymkode: 5ef2c...d4c 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli #9 Skrevet 28. juli Slik grad av irrasjonell sjalusi, er ofte en predikator for vold. Vær forsiktig når du går (som du selvsagt skal). Anonymkode: 25e25...830 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #10 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Og på toppen av det hele er han på AAP og klarer ikke finne seg en jobb. Jeg kommer hjem til bomba hus så ofte, og middagen er såvidt startet på. For han rydder i garasjen, eller gjør en masse oppgaver som gjør at han slipper det kjedelige huslige og vi tråkker rundt i rot og møkk. Men da sparker jeg jo noen som ligger nede om jeg går fra han nå, fordi stakkars han har jo ikke penger eller jobb.. hvordan i helvete skal dette gå..! Jeg har lyst til å bare sparke han ut, er så dritt lei trynet hans. Ikke ditt ansvar at han er på aap og alt som følger med det. Spark han ut i den grad du kan. Du skal ikke føle deg tvunget til å være i et forhold du ikke ønsker å være i. Anonymkode: 308ff...c6f 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #11 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har bestemt meg. Nå er det nok. Jeg går. Under middagen i dag, med barna, begynner han å spørre meg ut om 2 timer han mener «mangler» i «forklaringen min» når jeg leverte barna til min far, og dro på ett kjøpesenter etterpå.. jeg prøver å få han til å slutte, men han fortsetter, og barna synes helt tydelig det er ubehagelig. Når jeg kom hjem slang jeg shortsen jeg hadde på meg til vask, for jeg var usikker på hva jeg ville ha på meg på arrangementet vi skulle på, kanskje skulle jeg ha på den og den var møkkete. Det var vist veldig mistenkelig. Og i tillegg hadde jeg på blonde undertøy, så det måtte jo bety jeg hadde vært utro..! Det kunne jo ikke være jeg tenkte jeg ville føle meg litt sexy og at vi skulle ha sex når jeg kom hjem og ingen barn var hjemme.. Neida. Det måtte være noe annet. Siden jeg ikke er like gal etter sex som han, mener han jeg må få det jeg trenger andre steder.. for det er jo ikke mulig at jeg er sliten og overstimulert og ikke har like høy sexlyst som han?? Nei nei. Alle krangler vi har hatt i det siste, hvor han vrir og vender på alt, mistenker meg enten for utroskap eller for å slå kjepper i hjulene hans, så har jeg sagt hvor alvorlig dette er og at jeg ikke kan leve med han hvis han fortsetter, også klarer han ikke stoppe seg selv for å ta dette opp med barna ved bordet?? Han må virkelig ha null kjærlighet eller forståelse for hvem jeg er. Jeg er så ferdig med han. Og på toppen av det hele er han på AAP og klarer ikke finne seg en jobb. Jeg kommer hjem til bomba hus så ofte, og middagen er såvidt startet på. For han rydder i garasjen, eller gjør en masse oppgaver som gjør at han slipper det kjedelige huslige og vi tråkker rundt i rot og møkk. Men da sparker jeg jo noen som ligger nede om jeg går fra han nå, fordi stakkars han har jo ikke penger eller jobb.. hvordan i helvete skal dette gå..! Jeg har lyst til å bare sparke han ut, er så dritt lei trynet hans. Anonymkode: 1cdb5...0cf Skjønner at du har fått nok, men kan det hende at han er deprimert pga aap og er redd for at du skal finne deg en ny og bedre mann enn han ? Eksen min var sånn. Han beskyldte meg for utroskap, hentet meg på julebord fordi han trodde jeg var utro, kritiserte meg når jeg pyntet meg, mistenksom m.m. Og i den perioden hadde han det tøft på jobb (mistrivdes) og økonomien var trøblete. Jeg ble jo forbannet og flau av oppførselen hans (spesielt på julebordet). Ting ble bedre når han fikk ny jobb og økonomien kom litt bedre på stell. Tror han følte seg "lite" mann og at jeg syntes ikke han var god nok. Vi ble skilt av helt andre årsaker noen år senere, da vi ville forskjellige ting videre i livet. Anonymkode: 1367d...797 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #12 Skrevet 28. juli Hans oppførsel nå, og måten det har eskalert på + det at han ikke lenger har noen sperrer, men oppfører seg slik foran barna - alt tilsier at det er en helt reell og alvorlig risiko for at han kan bli (alvorlig) voldelig når du bryter med ham! Du MÅ tenke sikkerhet først, sikkerhet for deg og barna! Du må få andre til å følge deg opp når du skal si dette til ham, og du og barna bør sammen ikke være alene med ham etter at du har sagt fra. Planlegg godt, ikke vær alene med ham når du har sagt fra, og pass på at du har noen som er nær deg mens du sier det til ham. Jeg ville kontaktet nærmeste Krisesenter for å få råd om å komme deg trygt ut av dette forholdet! https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Anonymkode: 460ed...15c 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli #13 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Skjønner at du har fått nok, men kan det hende at han er deprimert pga aap og er redd for at du skal finne deg en ny og bedre mann enn han ? Eksen min var sånn. Han beskyldte meg for utroskap, hentet meg på julebord fordi han trodde jeg var utro, kritiserte meg når jeg pyntet meg, mistenksom m.m. Og i den perioden hadde han det tøft på jobb (mistrivdes) og økonomien var trøblete. Jeg ble jo forbannet og flau av oppførselen hans (spesielt på julebordet). Ting ble bedre når han fikk ny jobb og økonomien kom litt bedre på stell. Tror han følte seg "lite" mann og at jeg syntes ikke han var god nok. Vi ble skilt av helt andre årsaker noen år senere, da vi ville forskjellige ting videre i livet. Anonymkode: 1367d...797 Ja, du har nok rett i det. Det har absolutt ikke gjort ting bedre… Men det har vært stadig tilbakevendende dette med sjalusi, og jeg sa til han i går at jeg kan ikke garantere at jeg ikke oppfører meg på en måte som du synes er rart, men jeg kan garantere at jeg ikke er utro. For han ber meg om å ta hensyn til at han får dette ekstreme tankekjøret, med å sende mer melding/snap, ringe mer etc. Og der har vi vært før også, og jeg har sagt at jeg skal det og gjort det en periode, men så detter det ut fordi jeg er ikke sånn at jeg føler det nødvendig å drive å informere om hva jeg gjør og hvor jeg er til enhver tid, og det føles også ekstremt urettferdig at jeg skal måtte gjøre det når jeg aldri har gjort noe galt.. TS Anonymkode: 1cdb5...0cf 4
Gjest Lars1009 Skrevet 29. juli #14 Skrevet 29. juli Oi. Dette var en no-brainer. Ha det bra til ham ja. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 29. juli #15 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ja, du har nok rett i det. Det har absolutt ikke gjort ting bedre… Men det har vært stadig tilbakevendende dette med sjalusi, og jeg sa til han i går at jeg kan ikke garantere at jeg ikke oppfører meg på en måte som du synes er rart, men jeg kan garantere at jeg ikke er utro. For han ber meg om å ta hensyn til at han får dette ekstreme tankekjøret, med å sende mer melding/snap, ringe mer etc. Og der har vi vært før også, og jeg har sagt at jeg skal det og gjort det en periode, men så detter det ut fordi jeg er ikke sånn at jeg føler det nødvendig å drive å informere om hva jeg gjør og hvor jeg er til enhver tid, og det føles også ekstremt urettferdig at jeg skal måtte gjøre det når jeg aldri har gjort noe galt.. TS Anonymkode: 1cdb5...0cf Det kan jeg forstå Dersom eksen hadde vært bortreist og jeg skiftet sengetøy, kunne han spørre om jeg hadde hatt mannfolk-besøk mens han var borte. Da bare lo jeg det bort eller lot være å svare. Sånne stikk kom spesielt når han hadde vært på jobbreise. Ble selvfølgelig såret, men viss jeg responderte på stikkene, ble det bare til en helvetes krangel. Han ga seg med utspørringa, men det gjør ikke mannen din tydeligvis. Han er nok veldig usikker og du må forsikre han, som forståelig nok er veldig irriterende for deg. Og dette har vel eskalert til kontrollering fra hans side og du føler deg "fanget" Mannfolk er generelt imot terapi (min erfaring) men høres ut som han trenger det. Evt at noen utenfor, familie eller kompis kan snakke han til fornuft. Vet det kan være vanskelig, eksen min var heller ikke lydhør for å si det sånn. Anonymkode: 1367d...797
AnonymBruker Skrevet 29. juli #16 Skrevet 29. juli Ja, kom deg ut av dette. Jeg synes også han høres på grensen til skummel ut, det har jo klikka litt for fyren. Og ja, det blir nok et helvete - men du må bare ordne deg i forkant med barn og bolig sånn at du kan levere beskjeden og så få i gang separasjon ganske raskt. Jeg ville hatt med en venn av han når jeg sa det, eller du kan gjøre det i en terapitime. Fyren trenger haugevis med terapi, kanskje parterapi eller familievernkontoret kan være en god introduksjon for han - og et godt sted for brudd, da er det en tredjepart der. For trygghet, og for at samtalen ikke skal avspore helt eller at han skal klare å tigge og true seg tilbake til deg. Anonymkode: 7e074...dc0 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #17 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (16 timer siden): Skjønner at du har fått nok, men kan det hende at han er deprimert pga aap og er redd for at du skal finne deg en ny og bedre mann enn han ? Eksen min var sånn. Han beskyldte meg for utroskap, hentet meg på julebord fordi han trodde jeg var utro, kritiserte meg når jeg pyntet meg, mistenksom m.m. Og i den perioden hadde han det tøft på jobb (mistrivdes) og økonomien var trøblete. Jeg ble jo forbannet og flau av oppførselen hans (spesielt på julebordet). Ting ble bedre når han fikk ny jobb og økonomien kom litt bedre på stell. Tror han følte seg "lite" mann og at jeg syntes ikke han var god nok. Vi ble skilt av helt andre årsaker noen år senere, da vi ville forskjellige ting videre i livet. Anonymkode: 1367d...797 Dette er nok årsaken, det tror jeg også. Men det er ikke ts’ problem. Anonymkode: 051c4...ba1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #18 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dette er nok årsaken, det tror jeg også. Men det er ikke ts’ problem. Anonymkode: 051c4...ba1 Nei, han trenger hjelp Anonymkode: 1367d...797
AnonymBruker Skrevet 30. juli #19 Skrevet 30. juli Han er nok selv utro når han beskylder deg for dette. Anonymkode: 7df4e...01f 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #20 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (På 28.7.2025 den 20.58): Jeg har bestemt meg. Nå er det nok. Jeg går. Under middagen i dag, med barna, begynner han å spørre meg ut om 2 timer han mener «mangler» i «forklaringen min» når jeg leverte barna til min far, og dro på ett kjøpesenter etterpå.. jeg prøver å få han til å slutte, men han fortsetter, og barna synes helt tydelig det er ubehagelig. Når jeg kom hjem slang jeg shortsen jeg hadde på meg til vask, for jeg var usikker på hva jeg ville ha på meg på arrangementet vi skulle på, kanskje skulle jeg ha på den og den var møkkete. Det var vist veldig mistenkelig. Og i tillegg hadde jeg på blonde undertøy, så det måtte jo bety jeg hadde vært utro..! Det kunne jo ikke være jeg tenkte jeg ville føle meg litt sexy og at vi skulle ha sex når jeg kom hjem og ingen barn var hjemme.. Neida. Det måtte være noe annet. Siden jeg ikke er like gal etter sex som han, mener han jeg må få det jeg trenger andre steder.. for det er jo ikke mulig at jeg er sliten og overstimulert og ikke har like høy sexlyst som han?? Nei nei. Alle krangler vi har hatt i det siste, hvor han vrir og vender på alt, mistenker meg enten for utroskap eller for å slå kjepper i hjulene hans, så har jeg sagt hvor alvorlig dette er og at jeg ikke kan leve med han hvis han fortsetter, også klarer han ikke stoppe seg selv for å ta dette opp med barna ved bordet?? Han må virkelig ha null kjærlighet eller forståelse for hvem jeg er. Jeg er så ferdig med han. Og på toppen av det hele er han på AAP og klarer ikke finne seg en jobb. Jeg kommer hjem til bomba hus så ofte, og middagen er såvidt startet på. For han rydder i garasjen, eller gjør en masse oppgaver som gjør at han slipper det kjedelige huslige og vi tråkker rundt i rot og møkk. Men da sparker jeg jo noen som ligger nede om jeg går fra han nå, fordi stakkars han har jo ikke penger eller jobb.. hvordan i helvete skal dette gå..! Jeg har lyst til å bare sparke han ut, er så dritt lei trynet hans. Anonymkode: 1cdb5...0cf Siste setning i innlegget ditt. Gjør det. "Siden du er overbevist om det finnes så innmari mye interessant for meg i verden, har du vekket min nysgjerrighet. Utover det, er tillit noe du burde jobbe med til ditt neste forhold. Du har to uker på å finne et nytt sted å bo. I mellomtiden sover du på sofa/gjesterom." Så tar du ut seperasjon. Livet er så mye bedre uten slike tullinger. Anonymkode: 061c6...2e7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå