AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:55 #1 Skrevet mandag kl 18:55 Kan man få et bra forhold etter utroskap? Det som holder meg igjen er alderen min, 36 år og har ikke så god tid på å få barn? Finner jeg er ny mann.. osv. Anonymkode: 0cb72...0db 1
Miss Foster Skrevet mandag kl 20:40 #2 Skrevet mandag kl 20:40 Ja, tenker jeg, hvis den utro oppriktig angrer, hvis den bedratte er i stand til å tilgi og legge sviket bak seg og aldri bruke det mot den andre, hvis begge parter er villig til å se kritisk på hva som fungerer og ikke fungerer i forholdet og - om nødvendig - er villige til å jobbe med seg selv eller sitt bidrag til pardynamikken. Men det krever MYE, urettferdig nok også av den som er bedratt. Å velge å se utroskapen som en mulighet for vekst og utvikling. Jeg tviler på at jeg hadde klart det. Og de færreste gjør det. Mange klarer å holde sammen noen år, men tvilen og mistilliten ligger og ulmer. 5 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:44 #3 Skrevet mandag kl 20:44 Vil du ha barn med en utro mann da? Barn er en enorm påkjenning for et forhold, og mannen klarte ikke å være lojal og ok partner før det engang. Anonymkode: 9e022...250 4 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:11 #4 Skrevet mandag kl 22:11 Jeg har blitt bedratt i to forhold. I det første forholdet som varte 4 år, var jeg like glad i kjæresten til tross for utroskap, var villig til å gjøre hva som helst for at han skulle ønske å fortsette med meg, og syntes ikke det var ekkelt at han hadde vært med andre (jeg var 25 og det var mitt første seriøse forhold), men han gjorde det slutt likevel. I det andre forholdet som varte 14 år, var det et grusomt svik at han var utro, fordi han ga uttrykk hver dag for at han var så glad for å være med meg og likevel pulte han andre. Han bagatelliserte utroskapen og sa at han ikke var interessert i dama han hadde knullet, og at det var en fryktelig tabbe han hadde gjort i fylla. Jeg hadde behov for å snakke om utroskapen, kjefte, gråte og stille spørsmål, men han bestemte at vi var ferdig snakket om utroskapen etter to uker, og så stengte han av og jeg sa ikke noe mer. Etter to måneder nevnte jeg plutselig utroskapen, og da ble han sint og mente at vi var ferdige med saken fordi han hadde sagt unnskyld. 5 måneder senere hadde jeg det helt jævlig og sa plutselig at jeg ønsket å flytte ut, og da fikk han sjokk fordi han trodde at alt var bra, og at utroskapen var glemt. Da skjønte han konsekvensene av hva han hadde gjort, og sa han at han var villig til å gjøre alt for at vi skulle ha det bra igjen, inkludert å flytte slik at vi kunne begynne på nytt, inkludert parterapi. Vi gikk et par ganger i parterapi, men jeg fikk det bare verre fordi jeg fikk vite masse detaljer om utroskapen. Så fridde han i desperasjon og ønsket å kjøpe ny bolig i en annen bydel, men følelsene mine for han forsvant omtrent over natten i denne perioden, og det hadde jeg aldri trodd at de skulle gjøre. Skal man overleve utroskap så må det jobbes iherdig fra den utro partneren for å få tilbake tilliten, og den bedratte må jobbe for å klare å fortsette forholdet. Grep som kan hjelpe er; parterapi, psykolog, å flytte, bytte jobb, kutte ut venner som har dårlig innflytelse, blokkere den man har vært utro med i alle kanaler, la partner få fullt innsyn i sosiale medier, mail og mobil hvis partner har behov for det Anonymkode: 442ae...834 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:14 #5 Skrevet mandag kl 22:14 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har blitt bedratt i to forhold. I det første forholdet som varte 4 år, var jeg like glad i kjæresten til tross for utroskap, var villig til å gjøre hva som helst for at han skulle ønske å fortsette med meg, og syntes ikke det var ekkelt at han hadde vært med andre (jeg var 25 og det var mitt første seriøse forhold), men han gjorde det slutt likevel. I det andre forholdet som varte 14 år, var det et grusomt svik at han var utro, fordi han ga uttrykk hver dag for at han var så glad for å være med meg og likevel pulte han andre. Han bagatelliserte utroskapen og sa at han ikke var interessert i dama han hadde knullet, og at det var en fryktelig tabbe han hadde gjort i fylla. Jeg hadde behov for å snakke om utroskapen, kjefte, gråte og stille spørsmål, men han bestemte at vi var ferdig snakket om utroskapen etter to uker, og så stengte han av og jeg sa ikke noe mer. Etter to måneder nevnte jeg plutselig utroskapen, og da ble han sint og mente at vi var ferdige med saken fordi han hadde sagt unnskyld. 5 måneder senere hadde jeg det helt jævlig og sa plutselig at jeg ønsket å flytte ut, og da fikk han sjokk fordi han trodde at alt var bra, og at utroskapen var glemt. Da skjønte han konsekvensene av hva han hadde gjort, og sa han at han var villig til å gjøre alt for at vi skulle ha det bra igjen, inkludert å flytte slik at vi kunne begynne på nytt, inkludert parterapi. Vi gikk et par ganger i parterapi, men jeg fikk det bare verre fordi jeg fikk vite masse detaljer om utroskapen. Så fridde han i desperasjon og ønsket å kjøpe ny bolig i en annen bydel, men følelsene mine for han forsvant omtrent over natten i denne perioden, og det hadde jeg aldri trodd at de skulle gjøre. Skal man overleve utroskap så må det jobbes iherdig fra den utro partneren for å få tilbake tilliten, og den bedratte må jobbe for å klare å fortsette forholdet. Grep som kan hjelpe er; parterapi, psykolog, å flytte, bytte jobb, kutte ut venner som har dårlig innflytelse, blokkere den man har vært utro med i alle kanaler, la partner få fullt innsyn i sosiale medier, mail og mobil hvis partner har behov for det Anonymkode: 442ae...834 Å få barn kan gjøre forholdet og tilliten bedre, men det kan slå andre veien også. Kommunikasjon er nøkkelen for å overleve utroskap! Anonymkode: 442ae...834
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:16 #6 Skrevet mandag kl 22:16 Ja, det kan det. Men det innebærer som regel en god dose anger , forståelse fra begge sider, og kommunikasjon. Anonymkode: 24994...83f 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:19 #7 Skrevet mandag kl 22:19 Ja, det er mulig, men tror ikke det er så mange som klarer det. Det krever veldig mye og det er ikke for alle, rett og slett. Anonymkode: 75ff2...b1e 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 01:25 #9 Skrevet tirsdag kl 01:25 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Å få barn kan gjøre forholdet og tilliten bedre, men det kan slå andre veien også. Kommunikasjon er nøkkelen for å overleve utroskap! Anonymkode: 442ae...834 Det er så sykt mange av de mennene som typisk er utro som er utro mot gravide damer Anonymkode: 0cb72...0db 1
Moens Skrevet tirsdag kl 01:56 #10 Skrevet tirsdag kl 01:56 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan man få et bra forhold etter utroskap? Det som holder meg igjen er alderen min, 36 år og har ikke så god tid på å få barn? Finner jeg er ny mann.. osv. Anonymkode: 0cb72...0db Selvfølgelig. Eller kanskje. Men det kommer mest an på den utro parten. Anerkjennelse først fra den utro part, deretter gjenoppbygge tillitt og respekt. Det er kanskje det vanskeligste. Stryk kanskje. Er du den utro part som skriver her har du nok kommet et stykke. Er du den sårede part må du ta oksen balla og ta kontroll over eget liv. Eller...hvis dette er fisking på hvorvidt det er ok å være utro kan du lese dette omigjen eller gå litt inn I deg selv.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:31 #11 Skrevet tirsdag kl 06:31 Det er så mange ulike faktorer som avgjør om man kan få det til å fungere eller ikke. Forutsetningen er selvsagt at den som har vært utro viser oppriktig og ekte anger. Kan sikkert oppfattes som urettferdig, men punkt 2 er at den som har vært utsatt for utroskap, også jobber for å komme seg videre. Gjør ikke hen det, så er det nytteløst hvor mye anger den utroe viser. Anonymkode: 59958...080 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:05 #12 Skrevet tirsdag kl 07:05 Ja, mine foreldre klarte det. Anonymkode: 590ac...7fa
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:10 #13 Skrevet tirsdag kl 07:10 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kan man få et bra forhold etter utroskap? Det som holder meg igjen er alderen min, 36 år og har ikke så god tid på å få barn? Finner jeg er ny mann.. osv. Anonymkode: 0cb72...0db Vet ikke, ikke opplevd det selv. Bare redd for at dine ønsker om barn og familie gjør at du godtar mer enn du bør. Selv i en alder av 36 så er du teoretisk ikke for gammel heller, men forstår at det kanskje stresser deg. Anonymkode: 07bb8...ddd
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:25 #14 Skrevet tirsdag kl 07:25 Du er 36 år og ønsker deg barn, da tror jeg det er mer enn bare utroskapen du må tenke grundig over her. For du har IKKE god tid. - Hvor lenge har dere vært sammen? - Har han sagt dere skal få barn sammen "en dag" og så bare dratt ut tiden? - Har han brukt det at dere jo "skal få barn sammen en dag" som argument for at du ikke skal forlate ham etter utroskapen? Fikk han det plutselig travelt med å få barn med deg da du avslørte utroskapen? - Tror du helt seriøst på at han ønsker barn med deg? For med den bittelille informasjonen du har delt så langt, så høres det ut som om han bare er sammen med deg enn så lenge, til han finner en dame å bytte deg ut med... Anonymkode: 08568...ae3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:02 #15 Skrevet tirsdag kl 08:02 Man mister all tillit, hvordan kan det bli bra etter det? Om du ikke kan stole på partneren din, så er det ikke noe forhold. Så nei!! Jeg hadde ikke klart det. Du må nesten avgjøre dette selv. Men kjipt å tilgi for utroskap og miste ryggraden sin. Da kommer han sikkert til å være utro flere ganger Anonymkode: 1e9a3...0d3 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:40 #16 Skrevet tirsdag kl 10:40 Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt, TS, men har spørsmål til deg. Jeg er på andre siden av situasjonen, og har fått tilbudt sex, dates o.l. over lengre tid av en mann som har samboer. Partneren hans er ca. 36, ingen barn. Jeg er ganske sikker på at han har prøvd seg på flere, men er kun helt sikker når det gjelder meg. I spørsmålet om jeg skal si ifra til henne eller ikke, ligger akkurat vurderingene du står i nå. Ville du ønsket at jeg sa ifra, eller ville du helst ikke visst slik at du slapp å tenke på det? Det blir dumt for henne å få barn med en som er utro temmelig åpenbart, men også å bli singel som 36 i fall hun ønsker barn. Anonymkode: 5fe12...ce3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå