Gå til innhold

Slutt med mas om 50+

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sex kjenner ingen alder nei. Selv kjenner jeg en fyr på 75 som drar til Pattis hvert år og har seg med damer som er 50 år yngre enn han hver dag..

Anonymkode: 2a32f...fcd

Og jeg har erfaringer fra et swingersnettsted, der kvinner godt over 60 annonserer etter - og får sex med - så mange menn i 20-årene som de vil. Uten å reise noe sted, hele året og uten å betale så mye som ei krone. 

Anonymkode: dd36c...d6e

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Topper og daler skrev (4 minutter siden):

I disse trådene slås det fast at sex tar slutt etter fylte 50. Det er jo bare tøv. De fleste fortsetter med sex. Kvinner i overgangsalderen kan ha problemer med sexlyst, men det betyr ikke at flertallet av kvinnene SLUTTER å ha sex. De som har disse problemene finner løsninger, og veldig mange har heller ingen problemer. De mennene som starter disse trådene er ikke ute etter løsninger, men å drite disse kvinnene ut. Det er deres eneste intensjon, 

Da får du komme opp med dokumenterte tall og undersøkelser da! Jeg tror ikke de fleste fortsetter med sex etter overgangsalder. Men dokumenter, da mann!

Anonymkode: 9e5f5...9d9

Skrevet
Brunello skrev (3 minutter siden):

For deg (og meg) et det tøv. Det er mange som skriver her inne at de ikke har sex. Og det er både menn og kvinner som mister sex-lysten.

Det er noe annet enn de trådene vi snakker om. Som har som hensikt å drite ut kvinner i overgangsalderen. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Da får du komme opp med dokumenterte tall og undersøkelser da! Jeg tror ikke de fleste fortsetter med sex etter overgangsalder. Men dokumenter, da mann!

Skjønner ikke hvorfor jeg skal dokumentere at et flertall kvinner fortsetter med sex også inn i og etter overgangsalderen. Dette er jo allmennkunnskap, og det er du som må dokumentere, da det du tror er det kontrære og avvikende her. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Sex kjenner ingen alder nei. Selv kjenner jeg en fyr på 75 som drar til Pattis hvert år og har seg med damer som er 50 år yngre enn han hver dag..

Anonymkode: 2a32f...fcd

Motbydelig!

Min ungdomsskole lærer var en flittig turist i Thailand i sin tid. Selv om han var godt gift så reiste han på disse turene. Alle tenkte nok sitt. 🥺

Anonymkode: f79d7...902

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.7.2025 den 20.38):

Flere tråder om dette. Bare tull. De blir alltid korrigert av oss som passerer moden alder.

50-, 60- og 70-åringer har fortsatt sex!

Min kjære gjennom 40 år og jeg var på hotellweekend nå og hadde oss både kveld og morgen.

Anonymkode: a82ab...594

Både kveld og morgen...det er sprekt. 

Skrevet
Topper og daler skrev (55 minutter siden):

Det er noe annet enn de trådene vi snakker om. Som har som hensikt å drite ut kvinner i overgangsalderen. 

På hvilken måte da? At mange mister lysten er jo at faktum. Og at de dermed er mindre attraktive/ interessante partnere for menn er et annet faktum. Akkurat som at en bil ikke kan kjøre videre når tank eller batteri er tomt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Motbydelig!

Min ungdomsskole lærer var en flittig turist i Thailand i sin tid. Selv om han var godt gift så reiste han på disse turene. Alle tenkte nok sitt. 🥺

Anonymkode: f79d7...902

Hvordan vet du at han var GODT gift. Det er vel mer sannsynlig at han var DÅRLIG gift, siden han måtte til Thailand for å få seg litt.

• Liker 1
Skrevet
Resignert skrev (1 minutt siden):

På hvilken måte da? At mange mister lysten er jo at faktum. Og at de dermed er mindre attraktive/ interessante partnere for menn er et annet faktum. Akkurat som at en bil ikke kan kjøre videre når tank eller batteri er tomt.

Bestrider du at et flertall kvinner fortsetter med sex også i og etter overgangsalder? Dette er et ja/nei-spørsmål. Enkelt å svare på. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Resignert skrev (3 minutter siden):

Hvordan vet du at han var GODT gift. Det er vel mer sannsynlig at han var DÅRLIG gift, siden han måtte til Thailand for å få seg litt.

Hva er poenget ditt? Hvis han var dårlig gift, så var det han gjorde helt ok? 

AnonymBruker
Skrevet
Topper og daler skrev (48 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor jeg skal dokumentere at et flertall kvinner fortsetter med sex også inn i og etter overgangsalderen. Dette er jo allmennkunnskap , og det er du som må dokumentere, da det du tror er det kontrære og avvikende her. 

Jeg nekter å tro dette før du kan dokumentere det, for dette tror jeg nemlig ikke noe på. Jeg vet om mange damer på 55-60+ som ikke har sex lenger.

AnonymBruker
Skrevet

Min mor er nå 70+, hun har sagt at hun sluttet å ha sex med min far da hun var 55. Hun har også sagt at de aldri har hatt andre enn hverandre, så med mindre min far har gått bak min mors rygg, har han ikke hatt sex med noen siden han selv var 52...

Anonymkode: a21f9...2bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg nekter å tro dette før du kan dokumentere det, for dette tror jeg nemlig ikke noe på. Jeg vet om mange damer på 55-60+ som ikke har sex lenger.

Jorda er flat. Det har en bekjent av meg sagt. Hvis du er uenig, får du jammen dokumentere at jeg tar feil, 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Topper og daler skrev (7 minutter siden):

Jorda er flat. Det har en bekjent av meg sagt. Hvis du er uenig, får du jammen dokumentere at jeg tar feil, 

Her er det du som kommer med påstander, så den oppgaven er din! Du vet at du ikke klarer det, derfor vil du vri dette over på andre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her er det du som kommer med påstander, så den oppgaven er din! Du vet at du ikke klarer det, derfor vil du vri dette over på andre.

Nei, det er du som kommer med påstandene. Utgangspunktet var alle disse trådene som PÅSTÅR at et flertall av kvinner over 50 - et flertall, altså - slutter helt med sex. Denne PÅSTANDEN sier du deg enig i. Ergo er det du som PÅSTÅR noe og derfor er den som må dokumentere det du PÅSTÅR. Enkel logikk, på barneskolenivå. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selv hadde jeg en prat med fire kvinnelige kollegaer om overgangsalderen i går. 

Når ingen av fire stk har sluttet, vil det si at det ikke er helt normalt. 

De fleste slutter ikke å 

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvor mange? Selv kjenner jeg kun til ei. Og det er da av noen dusin. 😂

Er nok du som må komme med dokumentasjon her, ikke alle andre.

Anonymkode: f3dfc...ed6

• Liker 2
Skrevet

Det er kanskje ikke et flertall, men ganske mange sliter under og etter overgangsalder. Jeg kjenner flere, og denne artikkelen støtter den påstanden:

https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/sex/seksuell-dysfunksjon-i-overgangsalderen

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Resignert skrev (På 29.7.2025 den 17.23):

Det er nok dessverre et ugjendrivelig faktum at NOEN kvinner mister/ får kraftig redusert sexlyst i forbindelse med overgangsalder. Og at NOEN menn får problemer med potensen/ ereksjonssvikt når de blir eldre. Men slett ikke alle.....

Og så er det slik at sex er mer enn bare samleie.

Anonymkode: e7133...458

Skrevet
Hillbill skrev (3 minutter siden):

Det er kanskje ikke et flertall, men ganske mange sliter under og etter overgangsalder. Jeg kjenner flere, og denne artikkelen støtter den påstanden:

https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/sex/seksuell-dysfunksjon-i-overgangsalderen

Ingen som bestrider at det kan oppstå komplikasjoner for en del i overgangsalderen. Påstanden gikk imidlertid ikke på det, men at et flertall kvinner slutter helt med sex

• Nyttig 2
Skrevet
Topper og daler skrev (29 minutter siden):

Bestrider du at et flertall kvinner fortsetter med sex også i og etter overgangsalder? Dette er et ja/nei-spørsmål. Enkelt å svare på. 

Jeg har ikke tilgang til noen pålitelig statistikk for dette. Hvordan definerer du "fortsetter" Er en gang i kvartalet eller en gang i måneden "å fortsette", hvis frekvensen i 40 årsalderen var f.eks annenhver dag? 

Min helt udokumenterte påstand er at kvinner i/ etter overgangsalder som gruppe har VESENTLIG mindre sexlyst, men desto dårligere humør, og dermed er mindre interessante å ha med å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...