Gå til innhold

Slutt med mas om 50+

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og så er det slik at sex er mer enn bare samleie.

Anonymkode: e7133...458

Forsåvidt sant. Men sex uten samleie er ikke helt det samme, mer som gjensidig onani. I beste fall. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Topper og daler skrev (37 minutter siden):

Hva er poenget ditt? Hvis han var dårlig gift, så var det han gjorde helt ok? 

Det var i så fall forståelig.

Han kunne jo til og med ha blitt oppfordret til det av ei sur og frigid kone, som ville slippe unna alt som lignet på sex. Det finnes mange slags...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Resignert skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke tilgang til noen pålitelig statistikk for dette. Hvordan definerer du "fortsetter" Er en gang i kvartalet eller en gang i måneden "å fortsette", hvis frekvensen i 40 årsalderen var f.eks annenhver dag? 

Min helt udokumenterte påstand er at kvinner i/ etter overgangsalder som gruppe har VESENTLIG mindre sexlyst, men desto dårligere humør, og dermed er mindre interessante å ha med å gjøre.

Dette er individuelt for begge kjønn. Etter 50 er det noen menn og noen kvinner som ikke «får det til». 
Jeg og partneren er 50+, traff hverandre i fjor, begge like aktive med tanke på sex, dvs daglig når vi er sammen. Vi bor ikke sammen riktignok, men har det bedre med han enn jeg hadde det som gift for 20 år siden- så alderen er nok ikke avgjørende. Mye som spiller inn😊

Anonymkode: 35c2b...67f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Resignert skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke tilgang til noen pålitelig statistikk for dette.

Nettopp, noe som er problemet her. Løse påstander basert på fordommer. Som jo innlegget ditt illustrerer til fulle. 

Resignert skrev (6 minutter siden):

Hvordan definerer du "fortsetter"

Hvorfor skal jeg avkreves definisjon? Det er du og dine meningsfeller som mener så mangt og meget om kvinner som er 50+. 

• Liker 1
Skrevet
Topper og daler skrev (1 minutt siden):

Nettopp, noe som er problemet her. Løse påstander basert på fordommer. Som jo innlegget ditt illustrerer til fulle. 

Hvorfor skal jeg avkreves definisjon? Det er du og dine meningsfeller som mener så mangt og meget om kvinner som er 50+. 

Noe VET jeg, ut fra egen erfaring,  og noe observerer jeg hos par jeg omgås. Pardynamikken endres ofte når sexlivet tørker ut.... 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Resignert skrev (16 minutter siden):

Det var i så fall forståelig.

Ok, det er altså forståelig at en godt voksen mann utnytter unge jenter i den tredje verden, fordi han ikke får sex av kona. Greit. 

Endret av Topper og daler
  • Liker 1
Skrevet
Resignert skrev (11 minutter siden):

Noe VET jeg, ut fra egen erfaring,  og noe observerer jeg hos par jeg omgås. Pardynamikken endres ofte når sexlivet tørker ut.... 

Denne «innsikten» din har liten verdi dersom den ikke kan dokumenteres. Da egner den seg nok best inne i ditt eget gode. 

Skrevet
Topper og daler skrev (24 minutter siden):

Denne «innsikten» din har liten verdi dersom den ikke kan dokumenteres. Da egner den seg nok best inne i ditt eget gode. 

Litt ovenfra og ned i dag? Damer som ikke har sexlyst kan jo f.eks oppfatte det som et aldri så lite nederlag,  og gi inntrykk av at det står bedre til enn det faktisk gjør. Og mitt hode er sikkert like bra som ditt. Selv om du skrev gode 

• Liker 1
Skrevet
Resignert skrev (2 minutter siden):

Litt ovenfra og ned i dag?

Sier han som mener at:

- det er forståelig at hvite, middelaldrende menn unytter unge jenter fra den tredje verden hvis de ikke får sex hjemme. 

- han sitter på fasiten hva gjelder kvinner 50+ sitt sexliv. 

- han ikke trenger å dokumentere dette, for det bare er sånn fordi han har tenkt at det er sånn. 

- kvinner 50+ er surere og mer misfornøyd enn andre, uten heller å ha dokumentasjon på det. 

Ja, ja .. slik går nå dagene på kg. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde denne tråden i dette forumet vert kun forbeholdt kvinner, er jeg helt sikker på at det hadde kommet frem flere ærlige svar på dette emnet. Gamle mannegriser forsurer hele forumet med sine kvalme og usanne påstander.

Anonymkode: 9e5f5...9d9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Topper og daler skrev (35 minutter siden):

Sier han som mener at:

- det er forståelig at hvite, middelaldrende menn unytter unge jenter fra den tredje verden hvis de ikke får sex hjemme. 

- han sitter på fasiten hva gjelder kvinner 50+ sitt sexliv. 

- han ikke trenger å dokumentere dette, for det bare er sånn fordi han har tenkt at det er sånn. 

- kvinner 50+ er surere og mer misfornøyd enn andre, uten heller å ha dokumentasjon på det. 

Ja, ja .. slik går nå dagene på kg. 

Jeg skjønner meg ikke på sånne som deg, som tenker at det å filosofere over sammenhenger er det samme som å moralsk forsvare handlinger. At man skal insistere på at handlinger er uforklarlige og kun skyldes isolert ondskap i en hjerne, for å få lov, sosialt sett, til å fordømme. Hvor oppstod denne svart/hvit tankegangen? Er det sånn bare på områder hvor du har sterke egeninteresser, slik som seksuelt herredømme på sexmarkedet/partnermarkedet?

Kvinneguiden er full av folk som deler anekdoter. Hele fora lever på spekulasjon og anekdoter. Og så forlanger du akkurat her, når noen deler anekdoter, at de skal ha publisert kvalitative studier, eller ha en link?

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

. Jeg vet om mange damer på 55-60+ som ikke har sex lenger.

Og jeg vet om mange som HAR sex ... masse.   Noen mister lysten, andre ikke. Noen menn blir impotente før 40, andre ikke . Dessuten finnes det hjelpemidler for begge kjønn i dag.  

Folk er forskjellige .... individer, skjønner du det ?  Så slutt og elt på dette, du fremstår bare barnslig og idiotisk. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
PrivatiserAlt skrev (23 minutter siden):

Jeg skjønner meg ikke på sånne som deg, som tenker at det å filosofere over sammenhenger er det samme som å moralsk forsvare handlinger.

Han filosoferte ikke over sammenhenger. Han stilte seg bak en svært bastant og konkret påstand: At flertallet av norske kvinner slutter helt med sex når de når overgangsalderen. Det er normal debattskikk å legge ved dokumentasjon på såpass kontroversielle svart/hvitt -påstander. 

Skrevet
Topper og daler skrev (3 minutter siden):

Han filosoferte ikke over sammenhenger. Han stilte seg bak en svært bastant og konkret påstand: At flertallet av norske kvinner slutter helt med sex når de når overgangsalderen. Det er normal debattskikk å legge ved dokumentasjon på såpass kontroversielle svart/hvitt -påstander. 

Resignert skrev (På 29.7.2025 den 17.23):

Det er nok dessverre et ugjendrivelig faktum at NOEN kvinner mister/ får kraftig redusert sexlyst i forbindelse med overgangsalder. Og at NOEN menn får problemer med potensen/ ereksjonssvikt når de blir eldre. Men slett ikke alle.....

• Nyttig 2
Skrevet
Topper og daler skrev (4 timer siden):

Ok, det er altså forståelig at en godt voksen mann utnytter unge jenter i den tredje verden, fordi han ikke får sex av kona. Greit. 

Det er nesten så man kan tro at du er en av de damene som blir direkte mannevonde når hormon-nivåene blir lite hensiktsmessige.

At man kan forstå at ting som ikke oppfyller de høyeste moralske idealer likevel skjer, betyr slett ikke at man støtter eller promoterer prostitusjon eller annen utnytting.

Du bør forøvrig holde deg godt fast, for å falle fra en såpass høy hest som du later til å sitte på, må være direkte livsfarlig....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Resignert skrev (6 timer siden):

Forsåvidt sant. Men sex uten samleie er ikke helt det samme, mer som gjensidig onani. I beste fall. 

Kommer veldig an på hvem du spør det. For både meg og flere av mine venninner, så er samleie kanskje det minst viktige ved sex. Det er så mye annet som gir mer nytelse av sex en hva et samleie gjør.

Samleie er veldig intimt og koselig, men jeg hadde gitt opp samleie lenge før mange andre ting.

Rart at så mange voksne menn virker å tro at kukk i fitta er det ultimate av seksuell nytelse.

Anonymkode: 2502d...df6

AnonymBruker
Skrevet
Resignert skrev (5 timer siden):

Litt ovenfra og ned i dag? 

I dag?😂

Vedkommende har som sin favorittsyssel å avspore tråder med usakelige kommentarer som går på debattanter. Han bidrar med null utover å kverulere.

Anonymkode: 2502d...df6

• Liker 1
Skrevet

Knull..pul opp ned i taklampa så lenge dere kan ...

Dere lever bare EN gang ...

En skikkelig GOD orgasme forlenger LIVET..............

M@ster.

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det der stemmer ihvertfall godt med min egen erfaring. Sexlivet nærmest bråstoppet da hun var 50/51.  Det vil si vi gikk fra å ha sex minst annenhver dag, til i beste fall annenhver uke. Jeg kjenner jo selvsagt og at jeg blir eldre etterhvert, men det er overhodet ikke snakk om noen tilsvarende bråstopp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...