Gå til innhold

Foreldre som ikke dusjer

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine besteforeldre (rundt samme alder) dusjer 3–4 ganger i uken.

Anonymkode: a4eb1...839

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dusjer ikke hver dag. Jeg lukter ikke, heller ikke av hodebunnen. Huden min blir tørr og ekkel om jeg dusjer hver dag og håret mitt blir helt krise. Jeg vet at jeg ikke lukter. Broren min tror at jeg lukter, kun fordi han vet at jeg ikke dusjer hver dag, fx på hytta. 

Da pappa, og jeg, trengte hjemmesykepleie, var tilbudet en gang pr uke. Og de burde vel vite det, eller? Hadde det vært behov, hadde vi fått tilbud om en dusjedag til, det er jeg helt sikker på. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes også det er rart at ikke eldre dusjer oftere, en til to ganger i uken burde de vel klare? Jeg var sammen med en eldre slektning i sommer og begynte å undre meg når det hadde gått over to uker og hen hadde enda ikke dusjet . Og med den varmen som var da, pluss fjellturer og lange bilturer. Jeg vet ikke hvordan det endte for jeg reiste hjem, kanskje vedkommende enda ikke har dusjet?

Anonymkode: 0cb13...e88

Skrevet

Jeg tenker at ikke alle trenger å dusje hver dag, men det er noe man må få vurdere selv. Hadde aldri falt meg inn å nekte en gjest å dusje. Folk svetter ulik mengde, og hår oppfører seg forskjellig. Noen må vaske håret hver dag for at det ikke skal være fett, andre kan vente lengre.

Mange asiatere svetter lite og har sjeldent kroppslukt, noe som gjør at de ikke trenger å dusje en gang om dagen hvis de ikke vil. Noen har eksem og kan ikke dusje hver dag uten at det fører til forverringer i huden. Andre produserer mye fett og talg, og må dusje ofte for å unngå kroppsakne. 

Jeg ville ikke dratt på besøk til folk som skal bestemme hvor ofte jeg får lov til å vaske meg

AnonymBruker
Skrevet

Min mor på 77 år dusjer hver dag, hun sier at hun har det som vane i frykt for å begynne å slurve og kanskje lukte. 

Anonymkode: 5bf95...32c

AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (29 minutter siden):

Jeg dusjer ikke hver dag. Jeg lukter ikke, heller ikke av hodebunnen. Huden min blir tørr og ekkel om jeg dusjer hver dag og håret mitt blir helt krise. Jeg vet at jeg ikke lukter. Broren min tror at jeg lukter, kun fordi han vet at jeg ikke dusjer hver dag, fx på hytta. 

Da pappa, og jeg, trengte hjemmesykepleie, var tilbudet en gang pr uke. Og de burde vel vite det, eller? Hadde det vært behov, hadde vi fått tilbud om en dusjedag til, det er jeg helt sikker på. 

Om man lukter eller ei får være opp til andre mennesker å bestemme. Stadig vekk er det folk på jobben eller på bussen som sikkert tror at de ikke lukter…

Anonymkode: 515c7...6fc

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...