AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:37 #1 Skrevet mandag kl 18:37 Hender jeg er hos dem over flere dager. De dusjer aldri når jeg er der. De har selv sagt at det ikke er nødvendig å dusje. De syns heller ikke at det er nødvendig at jeg dusjer og de mener jeg kan dra bort til andre selv om jeg har fett hår og lukter svette, men jeg gjør ikke det, for den følelsen når man ikke har dusjet på noen dager er ekkel og jeg vil være ren når jeg møter folk. De bryr seg vist ikke da. Kan ikke være der for lenge for stort sett får jeg ikke lov til å dusje når jeg er der. Er de ekstremt eller er dette vanlig for den generasjonen? De er 66 og 70 år. Jeg kan ikke bare fra hjem å dusje når jeg er hos dem da det er et stykke unna. Anonymkode: 6bcb3...167
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:50 #2 Skrevet mandag kl 18:50 Er vel litt forskjellig hva som er vanlig. Men kan hende det er vanlig for den generasjonen da det sikkert ikke var vanlig å vaske håret og sånn hver dag når de vokste opp. Men jeg vet ikke. Anonymkode: 7e351...2f6 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:54 #3 Skrevet mandag kl 18:54 Sånn er mine foreldre også... Skikkelig ekkelt. Og de lukter svette og skittent hår... Anonymkode: d39a9...791 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:56 #4 Skrevet mandag kl 18:56 Mine foreldre er på ish samme alder, og hvis mine foreldre er representative for den generasjonen er det IKKE et generasjonsproblem, mer ett dine-foreldre-problem. Jeg ser ikke poenget med å dusje hver dag jeg heller, men jeg dusjer da alltid før jeg drar bort, man vil jo føle seg ren Anonymkode: 3ff26...aeb 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:57 #5 Skrevet mandag kl 18:57 Kan hende de vasker seg med klut fordi om de ikke dusjer. Da jeg var barn dusja vi stort sett engang i uka og mine foreldre dusja ikke mange ganger i uka. Man kan være ren likevel. Anonymkode: 7f8c0...711 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:58 #6 Skrevet mandag kl 18:58 Jeg tror at mange innbiller seg at folk er skitne og lukter bare fordi at de vet at de dusjer sjelden. Anonymkode: 7f8c0...711 8 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:05 #8 Skrevet mandag kl 19:05 Hvorfor i all verden får du ikke til å dusje... høres jo helt koko ut.... Men det er vanlig at folk i den alderen ikke dusjer særlig ofte ja- var på besøk på hytta til min onkel på 70 for et par år siden - jeg hadde dusja, som vanlig er om morgenen er, så får jeg spørsmålet: HAR DU DUSJA... merkelig spørsmål, dog var det heldigvis ikke ment som kritikk. Anonymkode: 36a63...261 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:06 #9 Skrevet mandag kl 19:06 Når dem var små så hadde dem ikke bad en gang. Hvert fall ikke mine foreldre. Hun husker når dem flytta og det var et bad der. Det var stort. Men mine foreldre dusjer hver dag. Min farmor slutta å dusje til slutt når hun var i den alderen. Hun sa hun dusja. Men hun gjorde jo ikke det. Hun glemte å gjøre det. Og det lukte ikke godt. Vi prøvde å hjelpe henne. Det endte med at hun måtte på eldre hjem. Anonymkode: 34cac...876 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:08 #10 Skrevet mandag kl 19:08 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor i all verden får du ikke til å dusje... høres jo helt koko ut.... Men det er vanlig at folk i den alderen ikke dusjer særlig ofte ja- var på besøk på hytta til min onkel på 70 for et par år siden - jeg hadde dusja, som vanlig er om morgenen er, så får jeg spørsmålet: HAR DU DUSJA... merkelig spørsmål, dog var det heldigvis ikke ment som kritikk. Anonymkode: 36a63...261 Får ikke lov når jeg er der fordi de ikke syns det er nødvendig. Jeg mener ikke at man må dusje hver dag, men når det er aldri så syns jeg det er ekkelt. Er ikke der veldig ofte da. Ja, det var litt merkelig spørsmål fra han😄 Anonymkode: 6bcb3...167
Linneah2013 Skrevet mandag kl 19:11 #11 Skrevet mandag kl 19:11 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hender jeg er hos dem over flere dager. De dusjer aldri når jeg er der. De har selv sagt at det ikke er nødvendig å dusje. De syns heller ikke at det er nødvendig at jeg dusjer og de mener jeg kan dra bort til andre selv om jeg har fett hår og lukter svette, men jeg gjør ikke det, for den følelsen når man ikke har dusjet på noen dager er ekkel og jeg vil være ren når jeg møter folk. De bryr seg vist ikke da. Kan ikke være der for lenge for stort sett får jeg ikke lov til å dusje når jeg er der. Er de ekstremt eller er dette vanlig for den generasjonen? De er 66 og 70 år. Jeg kan ikke bare fra hjem å dusje når jeg er hos dem da det er et stykke unna. Anonymkode: 6bcb3...167 Tror ikke det er så vanlig, har ikke hørt om det i hvertfall. Er dette noe de har begynt med i det siste?
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:14 #12 Skrevet mandag kl 19:14 Jobber i hjemmesykepleien så har hjulpet en del eldre å dusje, og fra det jeg har hørt fra dem så var det visst ikke vanlig å dusje veldig ofte, men (og det er et stort MEN) de pleide å vaske seg med klut og balje med vann og såpe to ganger om dagen, så de holdt seg jo fortsatt rene. Anonymkode: be6e6...81d 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:16 #13 Skrevet mandag kl 19:16 Linneah2013 skrev (5 minutter siden): Tror ikke det er så vanlig, har ikke hørt om det i hvertfall. Er dette noe de har begynt med i det siste? De har vært sånn lenge så ikke noe nytt. Anonymkode: 6bcb3...167
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:19 #14 Skrevet mandag kl 19:19 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Får ikke lov når jeg er der fordi de ikke syns det er nødvendig. Jeg mener ikke at man må dusje hver dag, men når det er aldri så syns jeg det er ekkelt. Er ikke der veldig ofte da. Ja, det var litt merkelig spørsmål fra han😄 Anonymkode: 6bcb3...167 Hadde sagt at jeg ikke ville komme på besøk om jeg ikke fikk dusja - eventuelt prøve på en liten hvit løgn om at du må dusje pga noe hudgreier eller lignende... Anonymkode: 36a63...261
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:20 #15 Skrevet mandag kl 19:20 For den generasjonen er det vanlig å dusje/ta et bad én gang i uka, og vaske seg med klut de andre dagene. Men om man skulle på besøk så er det jo greit å ha dusja, og særlig om man hadde en fysisk jobb og ble svett. Anonymkode: 69503...43c 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:21 #16 Skrevet mandag kl 19:21 Mine foreldre dusjer også veldig sjeldent. Eller de dusjer ikke, men bader. Altså ligger å vaker i sin egen dritt, også tørker seg. Tidligere når jeg var der fikk jeg ikke dusje, men nå er jeg over 40, og dusjer om jeg vil. Det er skikkelig ekkelt når de lukter uvasket og fett hår. Her er heller ingen vasking med klut, og klærne vaskes heller ikke ofte. I tillegg røyker pappa inne, så jeg føler meg skikkelig møkkete av å være der i det store og hele. Føler med deg, TS! Anonymkode: 6206a...567 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:25 #17 Skrevet mandag kl 19:25 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For den generasjonen er det vanlig å dusje/ta et bad én gang i uka, og vaske seg med klut de andre dagene. Men om man skulle på besøk så er det jo greit å ha dusja, og særlig om man hadde en fysisk jobb og ble svett. Anonymkode: 69503...43c Nei, det er ikke vanlig for «den generasjonen». Kjenner ingen på den alderen som driter i å dusje og holde seg rene/lukte godt. Hadde jeg ikke fått dusje hos mor og far hadde jeg ikke dratt på overnatting der. Merkelig å nekte det. Er det ikke bare å ta se en dusj? Anonymkode: 700d4...67b 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:25 #18 Skrevet mandag kl 19:25 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For den generasjonen er det vanlig å dusje/ta et bad én gang i uka, og vaske seg med klut de andre dagene. Men om man skulle på besøk så er det jo greit å ha dusja, og særlig om man hadde en fysisk jobb og ble svett. Anonymkode: 69503...43c Jeg er 62 så jeg vet ikke om jeg regnes til «den generasjonen», men blant meg og de jeg omgås på min alder er det vanlig å dusje hver dag, iallfall om man skal treffe andre. Vi er ikke antikke, alle jeg kjenner vokste opp med ordentlige baderom, og nå i voksen alder har vi både sex og trener, så (nærmest) daglig dusj er en selvfølge. Anonymkode: c4fcd...052 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:30 #19 Skrevet mandag kl 19:30 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er 62 så jeg vet ikke om jeg regnes til «den generasjonen», men blant meg og de jeg omgås på min alder er det vanlig å dusje hver dag, iallfall om man skal treffe andre. Vi er ikke antikke, alle jeg kjenner vokste opp med ordentlige baderom, og nå i voksen alder har vi både sex og trener, så (nærmest) daglig dusj er en selvfølge. Anonymkode: c4fcd...052 Jeg er på samme alder og dusjer ikke hver dag. Dusjer etter trening, dvs tre dager i uka, og hvis det er noe spesielt. På hytta hvor det ikke er dusj blir det dusj en gang i løpet av påskeferien Det er ikke noe problem å holde seg ren og luktfri med kroppsvask med klut, vann og såpe. Anonymkode: 77bdd...f5e 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:35 #20 Skrevet mandag kl 19:35 Min mor på 85 dusjer hver morgen, og det samme gjør jeg 🙂. Det er jo faktisk lettere å hoppe inn i et dusjhjørne og ta en rask dusj enn å styre med klutvask. Høres utrolig rart ut at de nekter deg å dusje. Anonymkode: 1a9a4...919 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå