AnonymBruker Skrevet 28. juli #1 Skrevet 28. juli Jeg har hørt både og, noen er fullstendig anti at partner kan ha venner av det kjønnet de blir tiltrukket av, mens for noen er det en selvfølge at det er greit. Så jeg blir nysgjerrig, hva mener du og hvorfor? Bare så det er klart så mener jeg selvsagt ikke at man kan styre over partners sosiale liv, dette handler om hva slags grenser folk vil sette for seg selv og forholdet de er i, ville du f.eks. gått fra samboer/ektefelle dersom hen plutselig stiftet et vennskap du i utgangspunktet ikke ønsker at hen skal ha? Eller omvendt, ville du gjort det slutt dersom partneren din sa at det var en grense for hvilke venner de er komfortable med at du har? Anonymkode: e961c...633
AnonymBruker Skrevet 28. juli #2 Skrevet 28. juli Vennskap handler først og fremst om felles verdier, interesser, respekt og tillit, ikke kjønn eller seksuell legning. Jeg har samboer og flere mannlige venner (som jeg kjente lenge før vi ble sammen). Samboer har også et par kvinnelige venner. Men vi omgås disse sammen også, ikke bare hver for oss. Jeg hadde ikke likt om han skulle hele tiden møte en venninne jeg ikke hadde møtt eller kjente, og hadde ikke gjort det selv. Det handler om åpenhet. Å være utro handler ikke om at man har venner av motsatt kjønn. Venninnen min er i en prosess hvor hun har funnet ut at mannen har vært kronisk utro. Hun trodde hun var safe fordi mannen bare hadde mannlige venner - så han har sneket og lurt bak hennes rygg. Anonymkode: 73c5a...c1b 4 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli #3 Skrevet 28. juli Selvsagt er det greit, man er jo bare tiltrukket av en svært liten andel av det kjønnet. Det som derimot ikke er greit, er partnere som ikke tillater venner av samme kjønn. Det er fullstendig dealbreaker. Og ikke vet jeg hvor sånne folk er i det virkelige liv. Ser dem jo ofte på kg, men kjenner ingen som kun har venner av det ene kjønn, eller som kvitter seg med halvparten av vennene sine når de får partner. Anonymkode: cc827...48e 5 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #4 Skrevet 28. juli Selvfølgelig er det greit. Anonymkode: 3732b...c5a 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #5 Skrevet 28. juli Hadde ikke giddet hvis partneren drev å "stiftet vennskap" med det motsatte kjønn. Anonymkode: b341c...819 2
Virrevirrevapp Skrevet 28. juli #6 Skrevet 28. juli Tja. Vi bifile, hvem skal vi være venner med om man ikke kan være venn med et kjønn man teknisk sett er tiltrukket av? 😃 6 8
AnonymBruker Skrevet 28. juli #7 Skrevet 28. juli Er det null seksuell historie i bildet ser jeg ikke problemet med venner av motsatt kjønn. Likevel forventer jeg at dama skal være litt mottakelig til innspill fra meg hvis dømmekraften min sier at en av kompisene har andre upassende intensjoner. Jeg fikk inntrykk om at to av kompisene hennes hadde andre intensjoner i det forrige forholdet mitt og jeg tok det opp med henne, og jeg hadde rett om begge to. Hun var utro mot meg med nr 2. Anonymkode: 5b4ab...f55 1 1
Mezzosoprena Skrevet 28. juli #8 Skrevet 28. juli For min del så er det helt umulig å ha en generell regel om dette, da det alltid vil komme an på kjemien mellom min partner og den spesifikke vennen.
AnonymBruker Skrevet 28. juli #9 Skrevet 28. juli Partnere som ønsker å bestemme slikt fortjener å bli single. Anonymkode: a14af...75f 4 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli #10 Skrevet 28. juli Har selv flere venner av kjønnet jeg tiltrekkes av, som bare er venner og ikke noe annet. Ser ikke problemet. Anonymkode: 7d100...9fd 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #11 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Partnere som ønsker å bestemme slikt fortjener å bli single. Anonymkode: a14af...75f Det er jo ikke noe som bestemmer slikt. Det er jo snakk om hva slags folk man ikke velger som partner. Ingen gidder å sitte hjemme mens skjørtejeger en er ute med venninnene sine. Anonymkode: b341c...819 1
Miss Foster Skrevet 28. juli #12 Skrevet 28. juli For meg hadde det vært uaktuelt å være i et forhold hvor det var restriksjoner på hvem vi kunne være venner med, fordi det ville betydd at vi ikke hadde tillit til hverandre. 1 2
Irak Skrevet 28. juli #13 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hørt både og, noen er fullstendig anti at partner kan ha venner av det kjønnet de blir tiltrukket av, mens for noen er det en selvfølge at det er greit. Så jeg blir nysgjerrig, hva mener du og hvorfor? Bare så det er klart så mener jeg selvsagt ikke at man kan styre over partners sosiale liv, dette handler om hva slags grenser folk vil sette for seg selv og forholdet de er i, ville du f.eks. gått fra samboer/ektefelle dersom hen plutselig stiftet et vennskap du i utgangspunktet ikke ønsker at hen skal ha? Eller omvendt, ville du gjort det slutt dersom partneren din sa at det var en grense for hvilke venner de er komfortable med at du har? Anonymkode: e961c...633 Ingen får lov til å bestemme hva slags venner jeg kan ha. Det hadde jeg sett på som frihetsberøvelse og en total dealbraker! En partner som ikke stoler på meg er ikke verdt noe for meg i et parforhold. 2
sicario Skrevet 28. juli #14 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Så jeg blir nysgjerrig, hva mener du og hvorfor? Anonymkode: e961c...633 For meg er hele problemstillingen litt absurd. For det første så er jeg ikke seksuelt tiltrukket av «et kjønn». Jeg blir tiltrukket enkeltpersoner. For det andre, så er de siste her i verden jeg blir tiltrukket av mine venner. Det er like fjernt som å skulle bli seksuelt tiltrukket søsteren eller kusinene mine. Både jeg og min kone har flere venner av motsatt kjønn. Jeg har prøvd å tenke igjennom folk jeg kjenner og deres venneforbindelser. Jeg klarer ikke å komme på en, eneste jeg kjenner som ikke har venner av begge kjønn. Jeg vil trekke det så langt som å påstå at voksne mennesker som ikke har venner av begge kjønn, er litt sosialt inkompetente. Det i beste fall ekstremt sært og spesielt. 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli #15 Skrevet 28. juli Jeg er bifil. Så kan ikke ha venner i det hele tatt. 🥺💔 Anonymkode: b474f...948 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli #16 Skrevet 28. juli TS her: må bare presisere at jeg ikke er typen som vil nekte partneren min vennskap, men jeg har hørt fra noen venninner at det er HELT uaktuelt at deres kjæreste har kvinnelig vennskap, og også at de selv har mannlige vennskap. Så jeg blir naturligvis veldig nysgjerrig på hva andre tenker og mener rundt dette. Anonymkode: e961c...633
AnonymBruker Skrevet 30. juli #17 Skrevet 30. juli Jeg som heterofil kvinne har mange mannlige venner. Det er så hinsides uaktuelt å bare i det hele tatt gå på en date med en fyr som synes det ikke er greit. Jeg er faktisk litt skeptisk til menn som ikke har venninner. Jeg synes det er litt rart å bare ha venner av samme kjønn. Anonymkode: 86e14...288 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli #18 Skrevet 30. juli Jeg tenner ikke på alle innen et kjønn, jeg tenner på min partner. Anonymkode: 7f278...712
AnonymBruker Skrevet 30. juli #19 Skrevet 30. juli Mannen min har noen kvinnelige venner og de hjelper hverandre innimellom (er bønder) Jeg kan ikke nekte han å snakke eller hjelpe eller være med disse, da er jo ikke forholdet vårt liv laga. Anonymkode: ad41b...e9b 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #20 Skrevet 30. juli Nei, slike restriksjoner er fullstendig uaktuelt. Dersom noen er vi/panfil må de altså sitte hjemme alene så sant ikke partner er der..? 🤷 Dersom det skulle vise seg at noen har "uærlige intensjoner", blir de selvfølgelig kuttet ut. Trenger ikke en partner som noen over her som skal overvåke og eventuelt finne ut av det for meg. Like lite som jeg ville vært utro om en vilt fremmed kom bort på gata, ville en venn vært aktuelt. Anonymkode: 7f1f1...55d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå