AnonymBruker Skrevet 28. juli #1 Skrevet 28. juli Jeg har et fagbrev og jobber 100 %. Min årslønn er 468.000 kroner. Timelønn 240 kroner. Dette er med 8 års ansiennitet. Føler det er fryktelig lavt, og virker som alle andre lavtlønte yrkesgrupper tjener bedre. Til og med butikkansatte har høyere timelønn hvis man går litt opp lønnstrinnene. Merker det gir meg svært lav motivasjon til å yte i yrket og en anger på at jeg valgte det. Jeg har uansett ikke evner til høyere utdannelse, så den er jo grei. Tjener jeg virkelig så dårlig? Noen dårligere med 100 % jobb og som har fagbrev og minst like mange års ansiennitet? Anonymkode: 18893...1e3
AnonymBruker Skrevet 28. juli #2 Skrevet 28. juli Vet ikke om det hjelper, men jeg har master i naturvitenskap, og søkte på en stilling I staten som krevde nettopp denne masteren + minimum 5 års erfaring. Ble tilbudt 460 000. Jobber riktignok ikke der, men det er det de ligger på. Der jobbet det også folk med doktorgrad som tjente ca det samme. Anonymkode: 5ad7c...16d 8 5 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli #3 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet ikke om det hjelper, men jeg har master i naturvitenskap, og søkte på en stilling I staten som krevde nettopp denne masteren + minimum 5 års erfaring. Ble tilbudt 460 000. Jobber riktignok ikke der, men det er det de ligger på. Der jobbet det også folk med doktorgrad som tjente ca det samme. Anonymkode: 5ad7c...16d Jeg skal vel ikke klage, for jeg har i alle fall ikke studiegjeld. Riktignok boliglån, men det må jo alle ha. Og greit med penger på bok fordi jeg har vært smart med de pengene jeg har tjent. Ville aldri akseptert en slik lønn hvis jeg hadde mastergrad eller doktorgrad. Det skal jo lønne seg å ta utdannelse, det støtter jeg helt og fullt. Så jeg skjønner at jeg ikke kan tjene 600k med mitt fagbrev, men opplever at andre yrkesgrupper på samme utdanningsnivå har høyere lønn. Anonymkode: 18893...1e3 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #4 Skrevet 28. juli Fagbrev i hva? Det er store forskjeller. Er du helsefagarbeider eller elektriker? Prosessoperatør? Er du organisert? Videreutdanning ved fagskole kan muligens gi deg økt lønn. Jeg synes ikke det er så ille om jeg skal sammenligne med meg selv som har langt over 16 års ansiennitet, er over 50 år og har ca 590.000 (kontorjobb i det offentlige). Anonymkode: 6dba0...6db 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #5 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ville aldri akseptert en slik lønn hvis jeg hadde mastergrad eller doktorgrad. Det skal jo lønne seg å ta utdannelse, det støtter jeg helt og fullt. Anonymkode: 18893...1e3 Det står jo gjerne mellom aksept og ledighet da. Anonymkode: 01ddc...e66 3 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli #6 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg skal vel ikke klage, for jeg har i alle fall ikke studiegjeld. Riktignok boliglån, men det må jo alle ha. Og greit med penger på bok fordi jeg har vært smart med de pengene jeg har tjent. Ville aldri akseptert en slik lønn hvis jeg hadde mastergrad eller doktorgrad. Det skal jo lønne seg å ta utdannelse, det støtter jeg helt og fullt. Så jeg skjønner at jeg ikke kan tjene 600k med mitt fagbrev, men opplever at andre yrkesgrupper på samme utdanningsnivå har høyere lønn. Anonymkode: 18893...1e3 Alle må ikke ha boliglån? Hvor får du det fra? Ikke alle som vil sette seg i flere mill i gjeld. Anonymkode: 6f790...6c4 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #7 Skrevet 28. juli Det er mange andre stillinger du kan ta, med bedre lønn ts. Anonymkode: a5378...379
AnonymBruker Skrevet 28. juli #8 Skrevet 28. juli Jobber på tannlegekontor, dagbrev og anisitet her også. Men heg tener mindre, jeg kjenner flere som tjener midre enn deg i samme situasjon. Dette er ikke så lite ts! Anonymkode: 4314f...331 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #9 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Timelønn 240 kroner Du får trøste deg med at i følge en anonym på "tips-diskusjon" tjener servitører i oslo 30 kroner pr time. Så da har du ikke mye å klage over Men du tjener ikke så ille. Du er ikke godt betalt heller. Er bransjen din organisert? Er yrker som tjener mindre og yrker som tjener mer. Vaskere som jeg anser som samfundskritisk tjener mindre. Før økningen i år snakker vi 228 pr time med fagbrev og 10 år ansiennitet Med lønsøkningen i år er det vel ca 235 pr time. Hentet fra YTF sine sider Anonymkode: cae22...9b4 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #10 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg skal vel ikke klage, for jeg har i alle fall ikke studiegjeld. Riktignok boliglån, men det må jo alle ha. Og greit med penger på bok fordi jeg har vært smart med de pengene jeg har tjent. Ville aldri akseptert en slik lønn hvis jeg hadde mastergrad eller doktorgrad. Det skal jo lønne seg å ta utdannelse, det støtter jeg helt og fullt. Så jeg skjønner at jeg ikke kan tjene 600k med mitt fagbrev, men opplever at andre yrkesgrupper på samme utdanningsnivå har høyere lønn. Anonymkode: 18893...1e3 Spørs jo veldig på utdannelsen da Anonymkode: 851a3...915
AnonymBruker Skrevet 28. juli #11 Skrevet 28. juli Bachelor i politi, jobber som etterforsker. Tje er 430 000, 4 års ansiennitet i etaten og 5 år annet relevant. Anonymkode: fcd5c...c13 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #12 Skrevet 28. juli Har jeg fortsatte i mitt yrke så hadde det vært timelønn 236,5kr. Og jeg hadde langt over ti års ansiennitet. Så det er ikke voldsomt. Kan klare å øke den litt hvis jeg var rå på å selge. Men det var ikke bestandig det var lett heller. Anonymkode: 84c61...0f7
AnonymBruker Skrevet 28. juli #13 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet ikke om det hjelper, men jeg har master i naturvitenskap, og søkte på en stilling I staten som krevde nettopp denne masteren + minimum 5 års erfaring. Ble tilbudt 460 000. Jobber riktignok ikke der, men det er det de ligger på. Der jobbet det også folk med doktorgrad som tjente ca det samme. Anonymkode: 5ad7c...16d Staten er ikke stedet å søke jobb… har naturvitenskaplig mastergrad, 15 års erfaring, tjener ca 1 mill i året i en norsk kommune. Staten utgår som arbeidsgiver for min del. Anonymkode: 7e3b6...126
AnonymBruker Skrevet 28. juli #14 Skrevet 28. juli Hadde 220,- i timen som fagarbeider i industrien for bare to år siden. Bare få år før det igjen var lønna under 200 kroner i timen. Anonymkode: ab23c...140 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #15 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Staten er ikke stedet å søke jobb… har naturvitenskaplig mastergrad, 15 års erfaring, tjener ca 1 mill i året i en norsk kommune. Staten utgår som arbeidsgiver for min del. Anonymkode: 7e3b6...126 Jo takk. Tjente 1.1 i privat sektor i fjor med 12 års erfaring, så er klar over det😅 Holder meg unna det offentlige. Anonymkode: 5ad7c...16d
AnonymBruker Skrevet 28. juli #16 Skrevet 28. juli Jeg har en lederstilling og tjener mindre om det er en trøst. Anonymkode: a3b33...62e 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #17 Skrevet 28. juli Minstelønn i Norge for hjelpemann i byggebransjen uten fagbrev og erfaring er vel 268,- Så ja det er lite ts Anonymkode: 12555...007 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #18 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har et fagbrev og jobber 100 %. Min årslønn er 468.000 kroner. Timelønn 240 kroner. Dette er med 8 års ansiennitet. Føler det er fryktelig lavt, og virker som alle andre lavtlønte yrkesgrupper tjener bedre. Til og med butikkansatte har høyere timelønn hvis man går litt opp lønnstrinnene. Merker det gir meg svært lav motivasjon til å yte i yrket og en anger på at jeg valgte det. Jeg har uansett ikke evner til høyere utdannelse, så den er jo grei. Tjener jeg virkelig så dårlig? Noen dårligere med 100 % jobb og som har fagbrev og minst like mange års ansiennitet? Anonymkode: 18893...1e3 Om du er misfornøyd kan du jo ta en ny utdannelse? Mange 3 årige utdannelser som man kan tjene godt etter fullført. Sykepleier, Vernepleier, Ingeniør osv. Også fult mulig og kombinere endel jobbing ved siden av disse utdannelsene. Anonymkode: a428f...a0b 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #19 Skrevet 28. juli Hvorfor kan du ikke si hvilket fag du har? Min sønn har fagbrev i IT, har noen få folk under seg, og han tjener 470 000,- i en privat bedrift. Det er ikke så mye, men fagbrev er jo heller ikke mye utdannelse. Anonymkode: 0fd26...80b 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #20 Skrevet 28. juli Jeg er bibliotekar i staten og tjener 750k i året, jeg kan aldri slutte, ingen andre bibliotekarjobber med så lite ansvar for så mye penger. Godt jeg trives på jobben da. Anonymkode: 6852d...ad2 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå