AnonymBruker Skrevet 28. juli #1 Skrevet 28. juli Et par jeg kjenner legger veldig tilrette for at sønn og kjæreste skal dele rom. De skal på ferie sammen og 15-åringene får eget rom. Er ikke dette litt spesielt? De vil jo finne et passende sted om de virkelig vil, men er det greit at foreldrene «dekker på bordet» for dem? Anonymkode: 0f141...c34
AnonymBruker Skrevet 28. juli #2 Skrevet 28. juli Er du sjalu eller hvorfor bryr du deg? Anonymkode: f4527...9ce 10 1 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli #3 Skrevet 28. juli Mye tryggere for ungdom å debutere og utvikle et trygt, sunt og positivt sexliv på den måten enn å hooke opp med en random person drita i en grøft. Jeg ser ikke problemet. Anonymkode: 6bec2...1cb 17 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #4 Skrevet 28. juli Finner det helt naturlig jeg. Da får foreldrene mulighet til å ha sex selv, uten å måtte ta hensyn til ungene. Tviler på at dem er jomfruer for å så det sånn. Ser virkelig ikke problemet her. Anonymkode: f0977...b46 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #5 Skrevet 28. juli Husker min mor nektet overnatting av en «kjæreste» da jeg var 16… husker jeg egentlig ble lettet, hadde ikke klart å si nei 🤦♀️ tenker at 15 er for tidlig.. graviditet så tidlig? Nei Anonymkode: 1db55...778 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #6 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Husker min mor nektet overnatting av en «kjæreste» da jeg var 16… husker jeg egentlig ble lettet, hadde ikke klart å si nei 🤦♀️ tenker at 15 er for tidlig.. graviditet så tidlig? Nei Anonymkode: 1db55...778 Vel, selv har jeg lært mine barn at de skal være sikre på seg selv og aldri være redd for å si nei. Uansett. Dessuten går det fint an å sikre seg mot både graviditet og kjønnssykdommer på flere måter. At to 15 åringer utforsker sex er nesten normalt hvis de har vært sammen en stund. Anonymkode: c4a62...f13 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli #7 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): tenker at 15 er for tidlig.. graviditet så tidlig? Nei Anonymkode: 1db55...778 Høres ut som 15-åringene TS snakker om har såpass oppegående foreldre at de har lært hvordan man unngår graviditet. Anonymkode: 94486...928 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli #8 Skrevet 28. juli Hvis kjæresten skal være med på tur, ville disse to greie å ha sex uansett om de deler rom eller ikke. Mest sannsynlig vil det ene rommet står tilnærmet urørt hele turen. Jeg ser derfor ikke problemet. Anonymkode: c5689...a06 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli #9 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vel, selv har jeg lært mine barn at de skal være sikre på seg selv og aldri være redd for å si nei. Uansett. Dessuten går det fint an å sikre seg mot både graviditet og kjønnssykdommer på flere måter. At to 15 åringer utforsker sex er nesten normalt hvis de har vært sammen en stund. Anonymkode: c4a62...f13 Du kan ikke være trygg på at de greier det, selv on du har lært dem det. Jeg tenker 16 års grense er der av en grunn. Sjenker dere 16 åringer også? ..og uhell skjer selv med kondom, eller p- pille, som er lett å glemme. Ingen er perfekt..heller ikke ungene deres. Anonymkode: 68481...384 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #10 Skrevet 28. juli Hvis de vil ha sex så har de sex, uavhengig av om de deler rom eller ikke. Jeg gikk selv "tur i skogen" med min kjæreste på den alderen for å ha sex. Synes det er mye bedre at de praktiserer trygg sex på soverommet for å si det slik. Anonymkode: 3c94f...485 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli #11 Skrevet 28. juli Jeg mistet jomfrudommen i uteområdet i en barnehage fordi vi ikke hadde noen steder å være. Var ikke akkurat noe hyggelig. Vil heller se at disse foreldrene er fornuftige ❤️ Anonymkode: 37046...0d2 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli #12 Skrevet 28. juli Det er for tidlig! Absolutt. Anonymkode: 4ebbe...1f2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #13 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du sjalu eller hvorfor bryr du deg? Anonymkode: f4527...9ce Altså, det er meget spesielt at disse rare svarene som dette her får mange likes. Jeg slutter aldri å undres. Tror du virkelig TS bryr seg fordi hu er sjalu? I alle dager. Klarer du ikke å tenke på en eneste logisk årsak til at TS lurer? Jeg kan nevne noen. Kanskje hun syns det er rart fordi hu er vokst opp med annen oppdragelse og av den årsak syns det var fint å vente med sex. Kanskje hu syns det er for tidlig da barna er under den seksuelle lavalder. Det er slik at hu egentlig ikke har noe med det. Men mulig hun trenger svar rett og slett fordi hun lurer på hva tanken bak er. Det går an å ytre et ønske om å forstå noe, og høre hvilke andre logiske meninger det finnes der ute omkring dette temaet. Anonymkode: 130e7...11c 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #14 Skrevet 28. juli Jeg hadde satt av to rom, fordi det å stue dem begge sammen på ett er faktisk press på sex. Det skaper en forventing om at de må dele seng og at det skal gå videre til noe mer. Spesielt jenter på den alderen kan ha vansker for å si nei. Så jeg hadde foran dem begge, sagt at de skal sove på separate soverom hele turen, men, så, alene med min datter, hadde jeg sagt at hvis hun vil, kan hun invitere han inn på sitt rom "i hemmelighet". Men på denne måten får datteren min da en "out" hvis han er veldig keen og hun egentlig ikke vil. Da kan hun bare si "mammas regler". Eller så kan hun invitere han inn. Anonymkode: 1fa0a...9c3 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #15 Skrevet 28. juli Foreldrene mener at de ikke kommer til å ha sex, noe som høres rart ut…det kan jo stemme men TS Anonymkode: 0f141...c34
AnonymBruker Skrevet 28. juli #16 Skrevet 28. juli Husker når jeg gikk andre året på ungdomsskolen, da var det ungdommer som sneik seg unna å hadde seg i storefri. Vil man så får man det til. Anonymkode: c7eaa...45e 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #17 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Du kan ikke være trygg på at de greier det, selv on du har lært dem det. Jeg tenker 16 års grense er der av en grunn. Sjenker dere 16 åringer også? ..og uhell skjer selv med kondom, eller p- pille, som er lett å glemme. Ingen er perfekt..heller ikke ungene deres. Anonymkode: 68481...384 16 års grensen er ikke der for å stoppe to 15 åringer fra å ha sex. Folk må sette seg inn i lovers betydning før de skal bruke dem som et 'smart arguement'. At to 15 åringer har sex, kan ikke en gang sammenlignes med å sjenke en 16 åring. Hvirdan får du det i det hele tatt til å høres ut som en snart oppfølger i hode ditt? Anonymkode: a638c...112 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli #18 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg hadde satt av to rom, fordi det å stue dem begge sammen på ett er faktisk press på sex. Det skaper en forventing om at de må dele seng og at det skal gå videre til noe mer. Spesielt jenter på den alderen kan ha vansker for å si nei. Så jeg hadde foran dem begge, sagt at de skal sove på separate soverom hele turen, men, så, alene med min datter, hadde jeg sagt at hvis hun vil, kan hun invitere han inn på sitt rom "i hemmelighet". Men på denne måten får datteren min da en "out" hvis han er veldig keen og hun egentlig ikke vil. Da kan hun bare si "mammas regler". Eller så kan hun invitere han inn. Anonymkode: 1fa0a...9c3 Herregud for noe dumt noe.. Anonymkode: a638c...112 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #19 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Altså, det er meget spesielt at disse rare svarene som dette her får mange likes. Jeg slutter aldri å undres. Tror du virkelig TS bryr seg fordi hu er sjalu? I alle dager. Klarer du ikke å tenke på en eneste logisk årsak til at TS lurer? Jeg kan nevne noen. Kanskje hun syns det er rart fordi hu er vokst opp med annen oppdragelse og av den årsak syns det var fint å vente med sex. Kanskje hu syns det er for tidlig da barna er under den seksuelle lavalder. Det er slik at hu egentlig ikke har noe med det. Men mulig hun trenger svar rett og slett fordi hun lurer på hva tanken bak er. Det går an å ytre et ønske om å forstå noe, og høre hvilke andre logiske meninger det finnes der ute omkring dette temaet. Anonymkode: 130e7...11c Den seksuelle lavalder betyr ikke at unge ikke har lov til å ha sex før de er 16 🙄 Anonymkode: a638c...112 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #20 Skrevet 28. juli Jeg var ikke moden for sex da jeg var 15 år. Men mennesker er ulike og foreldre kjenner sine barn best. Hadde mange venninner som var både klare og modne og hadde debutert. Så her er det forskjeller. Også på relasjonen til hvem ditt barn er kjæreste med. I seg selv er sex jo bare fint - spesielt fint kanskje i ungdomsåra, så om man som foreldre har en intuisjon på at dette paret begge ønsker det, er klare for det og begge respekterer hverandre så ville jeg ikke gjort så mye ut av dette. Anonymkode: ec893...cda 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå