Gå til innhold

Blåbær - favorittoppskrifter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er deres favorittoppskrifter med blåbær? Har plukket masse og trenger inspirasjon sånn utover blåbær og vaniljesaus 😄

Anonymkode: 04fea...736

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blåbærpai, smuldrepai, blåbærsaft, syltetøy, rødgrøt med blåbær, pannekaker med blåbær, formkake og muffins med blåbær og mye, mye mer. 

Anonymkode: 91fcf...fe6

• Liker 1
Skrevet

Blåbærkake.

Jeg bruker denne oppskriften og bytter rabarbra ut med blåbær. Den er veldig god. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Frys det ned i passelige porsjonsposer, og bruk det i næringsrike vitaminbombe-smooties utover vinteren?

Anonymkode: fda65...2ef

• Hjerte 1
Skrevet
Brunhilde skrev (12 minutter siden):

Blåbærkake.

Jeg bruker denne oppskriften og bytter rabarbra ut med blåbær. Den er veldig god. 

Bytter du ut rabarbra med lik vekt blåbær? Og beholder resten av oppskriften som den er? 

Den så veldig god ut :) 

Skrevet
visp skrev (Akkurat nå):

Bytter du ut rabarbra med lik vekt blåbær? Og beholder resten av oppskriften som den er? 

Ja, jeg har gjort det, men har blandet litt maizena i blåbærene siden de avgir litt mer væske enn rabarbra.

Jeg syns den er veldig god. 😊

AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (5 minutter siden):

Samme kake fungerer med det meste av frukt og bær. Den blir saftigere/soggy hvis man ikke bruker maisenna som nevnt over. Rabarbra gir fra seg lite væske.

Skrevet
Brunhilde skrev (7 minutter siden):

Ja, jeg har gjort det, men har blandet litt maizena i blåbærene siden de avgir litt mer væske enn rabarbra.

Jeg syns den er veldig god. 😊

Ja, det var smart- å blande i litt maizenna. Har jeg aldri tenkt på før. Må notere meg det :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hender vi plukker opp noen bær fra fryseren og lager rørte blåbær til pannekaker eller vafler feks. 

Vi fryser ned bærene på brett så de ikke blir en stor klump, lett å ta opp ønsket mengde da. Vi har de i muffins, kaker etc og.

Anonymkode: 0d24b...ee1

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samme kake fungerer med det meste av frukt og bær. Den blir saftigere/soggy hvis man ikke bruker maisenna som nevnt over. Rabarbra gir fra seg lite væske.

Ja, så i kommentarfeltet at folk hadde prøvd litt forskjellig. Kunne kanskje tenkt å prøve meg med kirsebær (for det prøver jeg å dytte inn overalt :) ).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...