Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte i covid hvor det ikke var lov med besøk på sykehuset. Jeg var der i to dager, og syntes det var veldig deilig å få til ammingen og bli kjent med baby alene med mannen min. Skal nå føde igjen, og tenker jeg kommer til å bli i 2 dager denne gangen også om alt er ok. Er det sært å først ta imot besøk når vi kommer hjem? Er jo lov med besøk på sykehuset igjen.. Tenker besteforeldre, tanter og onkler til babyen kan komme på besøk samme dag som vi kommer hjem, sånn som de gjorde sist. 

Anonymkode: b1510...52b

• Hjerte 1
Skrevet

Det må være helt fint. Det er faktisk også bedre for de besøkende å komme hjem, enn å komme på sykehuset. 

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig

Anonymkode: 122bf...74a

Skrevet

Gjør som du selv vil! selv har jeg aldri skjønt denne hypen med å få besøk på sykehuset. Ja selvfølgelig til besøk av far og søsken til barnet, men noe utover det,  nei det har jeg aldri skjønt. 

besteforeldre og andre kan jo besøke når mor og baby er kommet hjem.

• Liker 2
Skrevet

På barselhotellet på st. Olavs er det fortsatt ikke lov med besøk 😊 

Bruk heller tiden til å komme deg og få i gang ammingen! (Men storesøsken må kanskje få komme en tur da 😉)

Anonymkode: 8bc5d...161

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt. Fødte i desember og tok ikke i mot besøk de 5 dagene vi var der. 

Anonymkode: 5d031...04e

Skrevet

Det får jo fint det, for nå har du jo et barn til - som det nok kan være smart at møter nytt søsken først. 

Men nr 1 dro jeg hjem under et døgn etter fødsel, og tok i mot hele hurven med besøk hjemme samme dag. 

Med nr to ble det KS, og storebror og pappaen kom på besøk på kvelden. 
Dro hjem etter to dager - og da kom hele gjengen der hjemme. Veldig greit ø ta i mot besøket hjemme Når vi også hadde storebror å ta vare på oppe i dette. 
Jeg lå på sofaen, mens hele besøket ordnet med både baby og storebror :)

Anonymkode: 48c5f...804

Skrevet

Spør du en kommende bestemor som er familiens viktigste person så nei: du må ha besøk på sykehuset og det skal være like etter fødsel så de kan se det lille nurket. Ellers så orker de aldri å være barnevakt. 

Spør du oss andre oppegående mennesker så JA! Det er selvfølgelig greit å si nei til besøk på sykehuset. Jordmødrene anbefalte oss å vente.

Anonymkode: 5e760...042

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spør du en kommende bestemor som er familiens viktigste person så nei: du må ha besøk på sykehuset og det skal være like etter fødsel så de kan se det lille nurket. Ellers så orker de aldri å være barnevakt. 

Spør du oss andre oppegående mennesker så JA! Det er selvfølgelig greit å si nei til besøk på sykehuset. Jordmødrene anbefalte oss å vente.

Haha den tråden er faktisk helt vill. Snakk om å bekrefte alle steretypier om boomer-generasjonen som tidenenes mest egoistiske generasjon. Flere bestemødre i den tråden vil HEVNE seg på datteren sin ved å ikke sitte barnevakt, som du sier, fordi datter trenger litt tid etter fødsel før hun er klar for besøk. 

Huttetu.

Anonymkode: 9d417...82f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Haha den tråden er faktisk helt vill. Snakk om å bekrefte alle steretypier om boomer-generasjonen som tidenenes mest egoistiske generasjon. Flere bestemødre i den tråden vil HEVNE seg på datteren sin ved å ikke sitte barnevakt, som du sier, fordi datter trenger litt tid etter fødsel før hun er klar for besøk. 

Huttetu.

Du drar alltid inn Boomer. Men jeg er absolutt ingen boomer. Jeg er 41, og er en av de du kaller boomer. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fødte i covid hvor det ikke var lov med besøk på sykehuset. Jeg var der i to dager, og syntes det var veldig deilig å få til ammingen og bli kjent med baby alene med mannen min. Skal nå føde igjen, og tenker jeg kommer til å bli i 2 dager denne gangen også om alt er ok. Er det sært å først ta imot besøk når vi kommer hjem? Er jo lov med besøk på sykehuset igjen.. Tenker besteforeldre, tanter og onkler til babyen kan komme på besøk samme dag som vi kommer hjem, sånn som de gjorde sist. 

Anonymkode: b1510...52b

Det er selvfølgelig helt ok 🙂 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

"Spør du noen kommende bestemødre", mener du vel?

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Huttetu.

Vi må snart slutte å gjøre dette til en generasjonsgreie hvor alle i den gitte generasjonen oppfører seg på akkurat samme måte. Det er forskjell på folk - punktum!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Absolutt, og jeg tror det er lurt også. 
Hadde kun besøk av babyens storesøster og tante ved siste fødsel. Ellers mest mulig ro den lille tida før man sendes hjem. 

Anonymkode: 22d27...c7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du drar alltid inn Boomer. Men jeg er absolutt ingen boomer. Jeg er 41, og er en av de du kaller boomer. 

Jeg vet ikke hvem du er og jeg har aldri kalt deg boomer?

Boomer-generasjonen ER egoistisk, det betyr ikke at alle boomers er det (åpenbart.)

Vil man ha et fersk eksempel er det bare å lese tråden her inne som handler om en førstegangsfødende som muligens ikke ønsker besøk på sykehuset, hvor horder av bestemødre (boomers) KLIKKER, og regelrett sier at om døtrene deres gjør noe slikt skal de hevnes ved at de bare kan glemme å få barnevakt (det er begrepet boomerne bruker om å tilbringe tid med sine barnebarn.)

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

fxxx

Endret av Hermines
Skrevet

Ja, det er helt innenfor. Det er også flere sykehus som ikke har åpent for besøk på barsel av andre enn storesøsken til barnet 😊 

Anonymkode: b0562...5db

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Men du er vel millennial om du er 41. 

Anonymkode: 8d9a9...ed5

Skrevet

Jeg syns det var fantastisk å gjøre unna besøket på sykehuset. Ingen forventning om kaffe eller andre ting og alle var klare for å dra igjen etter en halvtime. 

Anonymkode: 43a92...374

• Liker 1
Skrevet

Heldigvis er det ikke lengre lov for andre enn babyens søsken og far/medmor på besøk på sykehuset, så da kan du skylde på det

Skrevet

Selvfølgelig ok! 

jeg fødte for snart 6 uker siden. På sykehuset mitt var det kun lov med besøk av søsken eller besteforeldre, og det mellom 17-18 om kvelden. Dette passet dessverre ikke for noen av besteforeldrene. Vi var der i 2 dager og hadde ingen på besøk. Var litt glad det var såpass «strengt» på sykehuset med besøkstid, så fikk vi være der i fred og bare nyte.

Anonymkode: 43fd1...3fb

Skrevet

Selvfølgelig! På vårt barselhotell var det fullt kjør hele døgnet, så det var virkelig ikke tid til besøk. Det var måltider til faste tider, ammeveiledning, ulike kurs (hvordan bade baby osv.), blodprøver og legevisitt osv. Alt gikk i ett.

Anonymkode: eb82d...038

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...