Gå til innhold

Er det for lite å gi vekk 300 kr. i måneden til de som trenger det (fattige) når jeg kun har utbetalt 24 000 kr. ca. i måneden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bør jeg gi mer vekk?

Anonymkode: 0fbfe...bfa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du gi bort dine egne penger?

Anonymkode: 42518...189

• Liker 14
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du burde gi bort så mye at du selv blir fattig og ulykkelig. 

Anonymkode: f3162...219

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har utbetalt mer enn det, og gir ikke noe fast. Skulle hatt vesentlig mye mer for å gi en fast sum slik. Tenker, ja jeg klarer meg greit nå, men viktig å spare til regnværsdager, eller så sitter man der plutselig selv... Kan gi noe nå å da, kjøper feks =Oslo fast til jul, og en gang i blant ellers...

Anonymkode: 5d340...380

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke lite - faktisk mye. Jeg gir det dobbelte, men har også det dobbelte utbetalt. Gir til Flytninghjelpen og Leger Uten Grenser. Begynte med det under pandemien og har fortsatt med det .

Anonymkode: 5d169...ba3

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at noen gir til bistand. Alt for mye går til administrasjon og korrupte regimer

Anonymkode: e35df...dee

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også at det går an å være godt sosial og bidra på dugnad i lokalmiljøet enn å gi penger til en byråkratisk og anonym organisasjon.

Tror det eller ei, men fattigdom begynner rett utenfor din dør. 

Anonymkode: ca059...70c

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gi bort penger til hvem, og hvem tenker du skal dømme deg for det? Føler du selv at det er lite? Føler du at du har råd til å gi mer? Hvem vet at du gir bort penger? 

Anonymkode: e0bb9...89f

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg skjønner ikke at noen gir til bistand. Alt for mye går til administrasjon og korrupte regimer

Mange gjør det jo for samvittighetens skyld

Anonymkode: 302ce...b7b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tjener mer enn deg og gir ingenting. Hvem tenker du skal dømme deg? Du gir i det minste noe.

Anonymkode: 9ee69...56b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange kristne gir vel bort 10% av det de tjener?

Anonymkode: b0aee...c2b

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har utbetalt det dobbelte men det jeg gir er over skatteseddelen. Det er ganske mye da! Og så gir vi masse klær og sko mm til gjenbruksbutikker og loppemarkeder.

Har ikke noe tru på organisasjoner der 80 % går til administrasjon og korrupte gjenger.

Anonymkode: 9dc10...59e

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har utbetalt det dobbelte men det jeg gir er over skatteseddelen. Det er ganske mye da! Og så gir vi masse klær og sko mm til gjenbruksbutikker og loppemarkeder.

Har ikke noe tru på organisasjoner der 80 % går til administrasjon og korrupte gjenger.

Anonymkode: 9dc10...59e

Samme her. 

Anonymkode: 1c465...3ab

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bør jeg gi mer vekk?

Anonymkode: 0fbfe...bfa

Jeg gi 0,- og har utbetalt det dobbelte av deg, gir nok gjennom staten

Anonymkode: 6b508...b4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De pengene kommer ikke fram. Jeg ville heller donert litt til transport avbhjelpesending lokalt. 

Du trenger de selv. 

Anonymkode: 6f432...512

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg gi 0,- og har utbetalt det dobbelte av deg, gir nok gjennom staten

Anonymkode: 6b508...b4f

Takk for bidrag.

Hilsen fattig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å gnål om 80 prosent administrasjon for å begrunne at dere ikke gidder å gi noe. Helt greit å ikke gi, selvsagt - men da får man begrunne det bedre.

Flyktninghjelpen og Leger Uten Grenser hjelper hundretusenvis - og mange er i verden er helt avhengig av humanitær hjelp. Om man vil gi til norske formål, så er f.eks. Frelsesarmeen et veldig godt eksempel.. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De pengene kommer ikke fram. Jeg ville heller donert litt til transport avbhjelpesending lokalt. 

Du trenger de selv. 

Hvilke penger kommmer ikke fram.. kan du begrunne dette - har du hørt om Røde Kors - Flyktninghjelpen - Redd Barna- mener du at de ikke hjelper folk. Jeg bare spør. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du forklare hvilke korrupte regimer som mottar pengene som jeg gir til Flyktninghjelpen og Leger Uten Grenser.

Leger Uten Grenser - leger og sykepleiere oferer sine egne liv for å hjelpe. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvilke penger kommmer ikke fram.. kan du begrunne dette - har du hørt om Røde Kors - Flyktninghjelpen - Redd Barna- mener du at de ikke hjelper folk. Jeg bare spør. 

Jeg har jobbet 6 år i Røde Kors, så jeg VET at mye av pengene brukes til flyreiser i business class og fancy hoteller til ansatte når de skal på et møte som kunne blitt tatt på Zoom…

Anonymkode: 302ce...b7b

• Liker 6
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...