Gå til innhold

Blir nedpsyket av å omgåes narsissistiske slektninger, min manns slektninger og andre bekjentskaper i ferien.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som om alle fisker etter komplimenter og skal konkurrere og finne ut om de selv er mye mere vellykket enn de andre. Min manns gamle tante, som også nok er temmelig narsissistisk, hadde tilbringet en stund med sin eldste noe storkjeftede sønn, og virket som om hun skulle kompensere overfor min mann med å være frekk i kjeften og kalle ham gammel. Han i 60 - årene, hun er i 80- årene. Hun ble fornermet av at vi ikke kom og besøkte henne tidligere i sommer som forespeilet av min mann da det ikke passet inn i vår timeplan allikevel. Noe av det verste jeg vet er slike som lever ekstremt sunt og ser på det å holde seg (virkelig) slank som religion nærmest. Ja det er blant annet noen veganere i min manns slekt jeg tenker på her. Vi har også noen andre bekjente vi omgåes litt. En fraskilt far, ca. 60 og hans sønn. Begge alkohol. Alt er vel så lenge de kutter ut mange måltider, så lenge de holder seg slanke, synes de. Å være slank er jo det aller viktigste i verden!! 

Nå tror sikkert leserne at jeg er en feit blubbe og at jeg bare er misunnelig. Nei da ikke helt der. Jeg har et par kilo for mye for jeg er faktisk glad i mat og er en livsnyter!

En annen bekjent fisket etter kompliment fordi at han noen å

Anonymkode: 68a51...55c

• Hjerte 1
Skrevet

Greide å poste ved en feil før jeg hadde skrevet ferdig. Han spurte "Er jeg ikke en skjerendes kjekk kar som er så og så gammel (først i 60 - årene ett sted) og ikke har ett grått hår?"  Selv så har jeg masse grått hår. Slik kan jeg fortsette i det uendelige om folk vi omgåes! De skryter og fisker etter oppmerksomhet på alle kanter. 

Skrevet

ikke tilbring tid med dem lenger 

Anonymkode: 3e04d...965

• Liker 1
Skrevet

Du virker litt opphengt i de negative sidene med dem, TS. Alle mennesker har negative sider. Hvis de ikke har noen positive sider det er verdt for deg å fokusere på, så bør dere slutte å omgås dem, også for dems del.

Forøvrig kan man fint si noe teit eller være en drittsekk uten å være narsissist.

Anonymkode: e1bd7...62a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det virker som om alle fisker etter komplimenter og skal konkurrere og finne ut om de selv er mye mere vellykket enn de andre. Min manns gamle tante, som også nok er temmelig narsissistisk, hadde tilbringet en stund med sin eldste noe storkjeftede sønn, og virket som om hun skulle kompensere overfor min mann med å være frekk i kjeften og kalle ham gammel. Han i 60 - årene, hun er i 80- årene. Hun ble fornermet av at vi ikke kom og besøkte henne tidligere i sommer som forespeilet av min mann da det ikke passet inn i vår timeplan allikevel. Noe av det verste jeg vet er slike som lever ekstremt sunt og ser på det å holde seg (virkelig) slank som religion nærmest. Ja det er blant annet noen veganere i min manns slekt jeg tenker på her. Vi har også noen andre bekjente vi omgåes litt. En fraskilt far, ca. 60 og hans sønn. Begge alkohol. Alt er vel så lenge de kutter ut mange måltider, så lenge de holder seg slanke, synes de. Å være slank er jo det aller viktigste i verden!! 

Nå tror sikkert leserne at jeg er en feit blubbe og at jeg bare er misunnelig. Nei da ikke helt der. Jeg har et par kilo for mye for jeg er faktisk glad i mat og er en livsnyter!

En annen bekjent fisket etter kompliment fordi at han noen å

Er ikke narsissistisk bare fordi de er opptatt av fasade og konkuanse om hvem som er best. 

Å irritere seg over alle man omgås er veldig spesielt, ser du ingen positive sider hos de?

Anonymkode: 19c5e...08a

Skrevet

Høres slitsomt ut. Typisk at de skal markere at de er bedre enn deg og alle andre i rommet. Du har god grunn til å unngå kontakt.

Anonymkode: 8e423...4b7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...