AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:54 #1 Skrevet mandag kl 15:54 Hvor lang tid tok det for deg før du måtte på do etter å ha drukket det? Og måtte du mange ganger på do de følgende timene etter at det var drukket opp? Jeg har nettopp begynt på dose 1. Skal til koloskopi i morgen. Anonymkode: 6818b...02e
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:56 #2 Skrevet mandag kl 15:56 Husker ikke helt, men tror det var ca 45 min etter jeg tok det. Tro jeg gikk til do 3 gsnger, men ble jo sittende i nesten 1 time hver gang 😅 Anonymkode: 2d3c1...152
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:10 #3 Skrevet mandag kl 16:10 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Husker ikke helt, men tror det var ca 45 min etter jeg tok det. Tro jeg gikk til do 3 gsnger, men ble jo sittende i nesten 1 time hver gang 😅 Anonymkode: 2d3c1...152 Det smaker kunstig smågodt-smak.... jeg er ingen fan av smågodt. Takk for svar. ts Anonymkode: 6818b...02e
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:36 #4 Skrevet mandag kl 18:36 For de som måtte lure på hvor lang tid ca det tar... det tok nøyaktig en time fra jeg var ferdig å drikke Plenvu til jeg måtte på do. Aldri opplevd maken til tømming... Jeg har normalt ikke flat mage, men det har jeg nå! ts Anonymkode: 6818b...02e
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:51 #5 Skrevet mandag kl 20:51 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For de som måtte lure på hvor lang tid ca det tar... det tok nøyaktig en time fra jeg var ferdig å drikke Plenvu til jeg måtte på do. Aldri opplevd maken til tømming... Jeg har normalt ikke flat mage, men det har jeg nå! ts Anonymkode: 6818b...02e Var det ubehagelig og langvarig? Jeg hater diare, får ofte magesmerter da. Anonymkode: 75e5f...167
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:59 #6 Skrevet mandag kl 20:59 Min erfaring var at det tok i underkant av en time, måtte da 3-4 ganger i løpet av kort tid. Dose 2 gikk litt fortere, men roet seg etter en time. Det største problemet var at det smakte så vondt. Anonymkode: a4560...061
NinaLisa Skrevet tirsdag kl 03:59 #7 Skrevet tirsdag kl 03:59 Første dose tok bortimot en time før jeg måtte på do. Andre dose fikk jeg knapt i meg før jeg måtte løpe ivei. Synes ikke det smakte så ille heller. Har alltid sagt at koloskopi skal jeg ikke ta, om det ikke står om liv og helse. Men etter å ha vært igjennom det synes jeg ikke det var ille på noen måte.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:33 #8 Skrevet tirsdag kl 19:33 Plenvu smaker så forferdelig. Dise 2 så spydde jeg opp alt igjen .. Ble så kvalm.. haha Anonymkode: 86e53...5d5 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:43 #9 Skrevet tirsdag kl 19:43 Litt usikker, time eller to tror jeg. Har ikke tallet på hvor mye, men man blir såppas tømt at tarmene nesten er skinnende rene til slutt, så da kan du forestille deg Anonymkode: 7fa13...eb3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:44 #10 Skrevet tirsdag kl 19:44 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Var det ubehagelig og langvarig? Jeg hater diare, får ofte magesmerter da. Anonymkode: 75e5f...167 For meg var det bare plagsomt, men ingen smerter Anonymkode: 7fa13...eb3
Minitroll Skrevet onsdag kl 17:34 #11 Skrevet onsdag kl 17:34 Jeg tok Toilax i to omganger i dagene før plenvu. Husker at det første glasset med plenvu smakte greit, men glass nummer to var så vondt at jeg holdt på å kaste opp. Dagen derpå var det ny runde, men da klarte jeg kun et glass. Orket ikke mer. Ble bra nok tømt likevel. Det er ofte mengden vann som avgjør hvor mye du driter. Du skal drikke mye utenom også. For meg tok det ca en halvtime så måtte jeg på do. Derfor er det lurt å slutte å drikke halvannen til to timer før undersøkelse slik at du ikke må løpe på do på veien. Du vet at du er tømt også når det kommer mest vann og litt «kaffegrut» ut rumpa.
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Skrevet 21 timer siden Tok i underkant av en time, det ekleste jeg noengang har drukket og dose 2 synes jeg var aller verst, kjente konstant trang til toalett besøk mot slutten men ingenting kom ut da. Masse lykke til! Undersøkelsen gjør ikke vondt, kun ubehagelig, forberedelsene er verre. Tok koloskopi i mai Anonymkode: d6f4b...861
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå