AnonymBruker Skrevet 28. juli #1 Skrevet 28. juli Jeg ble syk i en stilling. Virkelig syk og har måtte tatt en del måneder i sykemelding.. Dette er ikke noe jeg har selv ønsket. Hverken meg eller bedriften.. I møter blir det stadig nevnt hvor mye det har kostet bedriften og hvilken vanskelig situasjon jeg satte de i. Jeg kjenner at det gjør vondt når slike ting nevnes. Er det vanlig? Jeg syns der virker veldig uetisk. Anonymkode: c8316...24e 11
AnonymBruker Skrevet 28. juli #2 Skrevet 28. juli Nei, det er ikke vanlig, og ja, jeg er enig i at det er uetisk - i det minste ekstremt dårlig gjort. Har du tatt vedkommende til side og fortalt hvordan det føles? At man ikke kan noe for sykdom, at du mye heller ville vært frisk og jobbet, og at det er vondt å hele tiden bli minnet på at man har satt andre og bedriften i knipe? Skjønner om det er vanskelig, men det hadde vært "gøy" (i mangel av bedre ord) om du fikk det til - på en ordentlig måte, selvfølgelig. Det fortjener de! Anonymkode: 0a14f...74b 12
AnonymBruker Skrevet 28. juli #4 Skrevet 28. juli Det er dårlig ledelse, men samtidig er det jo helt sant. Anonymkode: a34de...f16 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli #5 Skrevet 28. juli Høres ut som min gamle sjef🤣 Anonymkode: 210dc...053
AnonymBruker Skrevet 28. juli #6 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er dårlig ledelse, men samtidig er det jo helt sant. Anonymkode: a34de...f16 Arbeidsgiver perioden er 16 dager, etter det overtar NAV utbetalingen. Anonymkode: 4cf59...d82 9 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli #7 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Arbeidsgiver perioden er 16 dager, etter det overtar NAV utbetalingen. Anonymkode: 4cf59...d82 Da snakker de om utgifter med hensyn til ny innleid person, som koster mer enn jeg. Samt selvfølgelig knipen de ble satt i når jeg ble syk. Anonymkode: c8316...24e 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #8 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg ble syk i en stilling. Virkelig syk og har måtte tatt en del måneder i sykemelding.. Dette er ikke noe jeg har selv ønsket. Hverken meg eller bedriften.. I møter blir det stadig nevnt hvor mye det har kostet bedriften og hvilken vanskelig situasjon jeg satte de i. Jeg kjenner at det gjør vondt når slike ting nevnes. Er det vanlig? Jeg syns der virker veldig uetisk. Anonymkode: c8316...24e Skal ikke arbeidsgiver kun dekke første 16 dager, så går sykepengeansvaret over til NAV? Bedrifter kan også tegne sykepengeforsikring? Du skal på ingen måte føle på at du har vært syk. Jeg ville ha tatt dette opp med arbeidsgivver. Anonymkode: fee6b...a75 8
AnonymBruker Skrevet 28. juli #9 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er dårlig ledelse, men samtidig er det jo helt sant. Anonymkode: a34de...f16 Det er uansett helt meningsløst å påpeke det overfor ts, hva skal hun gjøre med det, slutte å være syk? Anonymkode: 22255...9f4 9 7
AnonymBruker Skrevet 28. juli #10 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Arbeidsgiver perioden er 16 dager, etter det overtar NAV utbetalingen. Anonymkode: 4cf59...d82 Ja, men det betyr ikke at arbeidsgiver ikke taper penger. De må gjerne leie inn noen for å gjøre jobben, som kan koste mer enn å bare ha den fast ansatte der i utgangspunktet. Arbeidsgiver må også betale inn pensjons selv om nav dekker sykepengene. Anonymkode: a34de...f16
AnonymBruker Skrevet 28. juli #11 Skrevet 28. juli Jeg hadde begynt å se etter en annen jeg jobb... Det er jo toxic miljø om man skal gå rundt og bare "Bodil, du vet når du lå ekstremt syk fordi du hadde kreft vet du, når du lå nyoperert og jævlig, da tapte bedriften hele 3 millioner kroner fordi vi måtte jo trossalt leie inn konsulent som tok over din jobb". Anonymkode: 665ec...b42 8 5
Gaia Skrevet 28. juli #12 Skrevet 28. juli Det er både uetisk og umoralsk å drive på sånn. Jeg ville tatt en prat med sjefen din om det. Så slipper kanskje andre å oppleve det samme. Ta evt. med deg verneombud i samtalen. 7
AnonymBruker Skrevet 28. juli #13 Skrevet 28. juli Nå vet vi ikke hva grunnlaget til sykemeldingen var, men ofte er det jo ingenting. Katta mi døde, og jeg er så trist - det fortjener en slik melding fra arbeidsgiveren. Anonymkode: 2aaa2...6b1 1
NakenPanda Skrevet 28. juli #14 Skrevet 28. juli Det stemmer jo dog, noen liker ikke å bli kontrontert med konvekensene av sitt sykefravær, 16 dager = 7-8% sykefravær det året alene, Tenke deg en liten bedrift som stadig må dekke Gunn sitt sykefravær. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #15 Skrevet 28. juli Det er skikkelig dårlig, og jeg hadde lett etter annen jobb. Anonymkode: 9964a...066 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #16 Skrevet 28. juli Jeg hadde tatt det som et hint om at jeg var uønsket der... Anonymkode: bbfc4...818 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #17 Skrevet 28. juli NakenPanda skrev (2 minutter siden): Det stemmer jo dog, noen liker ikke å bli kontrontert med konvekensene av sitt sykefravær, 16 dager = 7-8% sykefravær det året alene, Tenke deg en liten bedrift som stadig må dekke Gunn sitt sykefravær. Og så skal dette bli tatt opp på møtet? Helt uakseptabelt og useriøst av arbeidsgiver. Så om en blir syk av kreft eller annen alvorlig sykdom så "fortjener" en sånn behandling? Anonymkode: cf4af...c06 6 1
NakenPanda Skrevet 28. juli #18 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og så skal dette bli tatt opp på møtet? Helt uakseptabelt og useriøst av arbeidsgiver. Så om en blir syk av kreft eller annen alvorlig sykdom så "fortjener" en sånn behandling? Anonymkode: cf4af...c06 Du gikk rett til kreft, sånn som man blir frisk etter noen måneder ikke sant. Neppe Det er nok i dårlig smak men uakseptabelt og useriøst er det vel en overdrivelse.
AnonymBruker Skrevet 28. juli #19 Skrevet 28. juli Jeg ville aldri tatt opp hva enkeltarbeidstakeres sykefravær koster. Jeg er enig at det er dårlig ledelse. Men én årlig gjennomgang av hva sykefravær koster bedriften kan være på sin plass. Det er alt for mange som ikke skjønner hva sykefravær faktisk koster. Anonymkode: 6f2d2...d7e
AnonymBruker Skrevet 28. juli #20 Skrevet 28. juli NakenPanda skrev (2 minutter siden): Du gikk rett til kreft, sånn som man blir frisk etter noen måneder ikke sant. Neppe Det er nok i dårlig smak men uakseptabelt og useriøst er det vel en overdrivelse. Da jeg kom tilbake i arbeid etter en alvorlig depresjon var jeg fremdeles ikke frisk. Slike uttalelser fra leder hadde neppe bidratt til at jeg ble raskere frisk, akkurat. Skyld og skam hadde jeg mer enn nok av fra før. Anonymkode: 22255...9f4 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå