Gå til innhold

Feit = ingen komplimenter (ennå)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.7.2025 den 21.18):

Ja, han er en fin fyr. Forstår likevel at basert på kun et innlegg her, kan han virke 100% idiot. 

Tror han bommer fælt på hva som motiverer, for de aller fleste ville dette vært skivebom. 

Den siste timen har jeg gjort et tankeeksperiment: at bordet var snudd slik at det var han som hadde levd en bedriten livsstil og lagt på seg 40+ kilo...jeg hadde nok likevel delt positive ord om og til ham, men jeg hadde nok kjent på den samme irritasjonen dersom han aldri gjorde et helhjertet forsøk på å snu. 

Han går aldri og snakker meg ned, men holder kjeft (også når det gjelder å gi komplimenter). Nå kommenterte jeg det selv, og da svarte han ærlig. Jeg ble lei meg! Synes det er en dårlig løsning å aldri kommentere noe positivt selv om det åpenbart er gode grunner til å være bekymret for meg. Ja, jeg har veldig mange gode sider som jeg ser selv. Likevel, det betyr jo noe når man hører det fra den man deler livet med. Jeg vet han synes jeg er smart, god på kommunikasjon og sosialt flink...men man vil jo gjerne være flott i hans øyne også...

Så interessant å lese innspillene deres, takk for det 👍 Noen er sort-hvitt på at han er en løk ikke verdt å samle på, mens andre ser at dette kan bunne i bekymring/håpløshet men at han likevel kan være en god følgesvenn. Jeg forstår begge 😊

Anonymkode: 74654...d21

Jeg forstår ikke dette jeg. Hvordan er han en skikkelig fin fyr på ordentlig, når han ALDRI gjennom ti år sier fine ting til deg, at han liker deg for verken det ene eller det andre? Når han lar vekten din få være det viktigste med deg, som han mener er en skavank. Tenk om jeg ble sammen med en mann som var skalla og så lot det få overskygge absolutt alt annet, jeg hadde jo vært helt løk. 

Jeg tror ikke vektnedgang fungerer før en gjør det for seg selv. Ikke for å bli likt av andre, ikke for å bli god nok i samfunnets øyne, ikke for å bli god nok for en partner. Da tror jeg det bare vil skape forakt. Når virker du som du har en del selvtillit allerede, men greia er jo ofte at hvis du da begynner å gå ned i vekt, så innser du også plutselig at du fortjente bedre enn å være med en mann som aldri ga deg komplimenter. 

Samtidig skjønner jeg jo at livet er bedre i et parforhold som funker på mange måter, enn å være enslig. 

Anonymkode: 8b961...2fe

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde avsluttet forholdet.

Fordi han er rasshøl uten normale sosiale antenner, og fordi jeg uansett fremtidig utseende og vekt aldri ville klart å føle meg vel sammen med ham. 

Han gir ikke dem komplimenter - han prøver spesifikt å komme inn i hodet ditt slik han nå gjør. På en helt feil måte. 
Han vil du skal føle deg dårlig, og at det skal gi motivasjon til å bli slank.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Oi, skjønner veldig godt at det der traff. Det er jo lov å ønske seg et kompliment, spesielt når man prøver å føle seg fin. Han kan godt være frustrert, men det går an å være støttende og kjærlig samtidig. Ærlighet er fint, men det betyr ikke at man må droppe alt av varme ord. Det koster så lite å si noe fint. 🫠

Kanskje han sier så mye fint om venninnene dine for å prøve å gi deg et lite dytt, men det treffer jo ikke alltid sånn som han kanskje håper.

Endret av Lilafit
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår ikke dette jeg. Hvordan er han en skikkelig fin fyr på ordentlig, når han ALDRI gjennom ti år sier fine ting til deg, at han liker deg for verken det ene eller det andre? Når han lar vekten din få være det viktigste med deg, som han mener er en skavank. Tenk om jeg ble sammen med en mann som var skalla og så lot det få overskygge absolutt alt annet, jeg hadde jo vært helt løk. 

Anonymkode: 8b961...2fe

Det er jo overhodet ikke sammenlignbart! Om man er skallet er det genetisk. Om man er 40 kilo overvektig spiser man feil/for mye og/eller beveger seg for lite. Overvekt kan man gjøre noe med, å være skallet kan man ikke. Å være skallet er sammenlignbart med om man kritiseres for for tynt hår, for krøllete hår, feil øyefarge, for lav, for høy, for små eller for store pupper.

Anonymkode: 75841...7c5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...