Gå til innhold

Hva ville du brukt denne kurven til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns denne soppkurven fra europris var veldig fin, men problemet er at jeg kan ingenting om sopp og har aldri plukket sopp.

Er også den typen person som gjerne ser noe og tenker "oi det var fint, den må jeg ha / den er kjekk å ha, osv" uten å egentlig ha noe plan for hva det skal brukes til.

Jeg har nå altså kjøpt meg en sånn, og vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre med den 😅🤣 

Hva ville dere ha brukt den til, altså som er noe annet enn det den egentlig skal brukes til som er å plukke sopp i.

Screenshot_20250728_173531_Chrome.jpg

Anonymkode: 7bfa3...9e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Syns denne soppkurven fra europris var veldig fin, men problemet er at jeg kan ingenting om sopp og har aldri plukket sopp.

Er også den typen person som gjerne ser noe og tenker "oi det var fint, den må jeg ha / den er kjekk å ha, osv" uten å egentlig ha noe plan for hva det skal brukes til.

Høres ut som meg når jeg stadig kjøper tote bags som aldri blir brukt til noe annet enn å ha andre ubrukelige ting oppi. :D Den kurven kunne evt blitt godteskål.

Anonymkode: 3b163...d37

AnonymBruker
Skrevet

Har du strikketøy du kan legge her, TS? 

Anonymkode: 1ca1e...313

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du strikketøy du kan legge her, TS? 

Anonymkode: 1ca1e...313

Nei, det har jeg ikke. Men det var absolutt ett godt forslag. Den hadde nok vært fin til å ha strikketøy i. Jeg prøvde å lære meg å strikke i mine yngre dager, men det ble bare noen få stusselige grytekluter og så var min strikkekarriere over 😄

AnonymBruker
Skrevet

Nå ser jeg ikke hvor stor den er, men i nærheten av sofa/godstol for å holde orden på ladere/penn/småtterier som er kjekt å ha i nærheten? 

Anonymkode: 39b8d...d26

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Til å sortere sokker i sokkeskuffen. Eller annet småtteri i garderoben.

Anonymkode: 73339...dfd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville brukt den til egg! Men du har kanskje ikke høner TS? 😅

Andre forslag: 

- blomsterpotter: ulike blomster i ulikt rom

- sytøy sprtering eller andre ting som gjerne kan sorteres, feks klistremerker eller penner 

- alt som egentlig kan sorteres i ulike rom :)

Anonymkode: 471e5...129

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har nå altså kjøpt meg en sånn, og vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre med den 😅🤣 

Hva ville dere ha brukt den til, altså som er noe annet enn det den egentlig skal brukes til som er å plukke sopp i.

Screenshot_20250728_173531_Chrome.jpg

Man trenger ikke kjøpe alt som er fint. Har du ikke en klar intensjon for varen er det jo ikke vits i å kjøpe den. 

Kommer du til å lengte etter denne kurven om 2-3 måneder? 

Å kjøpe ting fordi de glitrer er bare tullete. Har sett masse fint i butikken i dag, men har jo ikke et brennende behov for det. 

Du kommer til å kaste den etterhvert.

Anonymkode: c2e2a...af5

• Liker 5
Skrevet

Som mann, så hadde jeg brukt den til sokker. 😂 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nå ser jeg ikke hvor stor den er, men i nærheten av sofa/godstol for å holde orden på ladere/penn/småtterier som er kjekt å ha i nærheten? 

Anonymkode: 39b8d...d26

Den er ganske stor syns jeg. Det vises kanskje bedre på disse bildene:

Screenshot_20250728_180949_Google.jpg

Screenshot_20250728_180941_Google.jpg

Screenshot_20250728_180922_Facebook.jpg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Kan du ha den på badet til smykker og stæsj (ty hårstrikk, klemmer osv) eller er den større så du kan ha vaskeklurer, såpe, dorull og bommull i den kanskje? Eller sette den på kjøkkenbenken til smågreier eller krydderglass? På stuebordet med sjokolade og annet snæks i de ulike kurvene kanskje? Eller er den så stor at du kan ha luer og votter i den i gangen? 

Anonymkode: 15dac...b34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må bare legge til her. Kurven var fint altså...Men har du brukt 400 kroner for en kurv? En kurv som hadde blitt solgt til 70 kroner på finn eller loppemarked? Som du har så lite peiling på hva du skal bruke den til at du må spørre KG som ikke kjenner deg og dine vaner i det hele tatt? 

Du kan bruke den til kattunger. Kjøper 6 kattunger å legge de oppi. De blir glad og du får brukt kurven din til noe. 

6 kattunger, 6 par votter, 6 enda mindre kurver... 

Anonymkode: c2e2a...af5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Støtter innleget over om at mann ikke trenger å kjøpe alt som er fint. Det eneste du skaper for deg selv er utfordringer med hva du skal bruke ting til som fyller opp hjemmet ditt og fører til overforbuk. Øv deg på å si nei til deg selv og vent noen uker. Viss du fortsatt MÅ ha ting kjøp den da men antar at det er flere ting som har glitret i mellomtiden som du da heller vil ha. Men når kjøpt er kjøpt her er noen ideer.

Jeg synes den ser veldig upraktisk ut da den er såpass stor. Ser ingen god bruk av den utenom til det den er ment til eller for å sanke egg fra et hønsehus som noen nevner over her.

Bor du i et stort hus så har du jo plass til å ha den som støvsamler. Og kan forsåvidt fylle den med mye tull som også vil samle støv når det står slik åpent til. Ved sofaen. Ha bøker, penner, fjernkontroller osv oppi den. Finnes mer praktisk oppbevaring til dette.

I gangen. Fyll den med votter, luer, nøkler, små paraplyer, handlenett osv som du egentlig burde oppbevare i lukkede skuffer eller hylle i skap.

På kjøkkenet. Ha den til å fylle opp kjøkkenbenken og legg ulike kjøkken artikler oppi. Eller mat produkter.

Ha den ved veranda døren og bruk den til å frakte ting du vil ha med ut og inn av terrassen/hagen i sommer.

Bruk den til hage utstyr og ta den med når du liker i hagen.

Tving den på barna og sleng oppi leker i de ulike rommene. Leiebiler, tegnesaker osv.

Sikkert 1000 andre ting å ha oppi den, men ikke nødvendigvis så praktisk.

Anbefaler deg til å heller kjøpe aksjer for penger du sparer ved å unngå overforbruk. Ettervært vil du få et større kick ut av det enn enda noe dill fra europris eller lignende.

Anonymkode: dc295...4dd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Picknic kurv 😋

AnonymBruker
Skrevet

Der jeg bodde før ville jeg satt den på kommoden i entreen, og hatt refleks i ett rom, nøkler i ett, solbriller i ett. 

Nå har jeg ikke kommode, men kunne hatt en sånn i bilen for å samle småting som handleposer, refleks, tyggis, hundeposer, og slikt. 

Anonymkode: 1772a...5ea

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Høres ut som meg når jeg stadig kjøper tote bags som aldri blir brukt til noe annet enn å ha andre ubrukelige ting oppi. :D Den kurven kunne evt blitt godteskål.

Anonymkode: 3b163...d37

Både ditt og TS sitt innlegg høres ut som meg. Jeg har faktisk en totebag i bilen for å ha alle de andre totebagene mine i. 🤣

AnonymBruker
Skrevet

Piknikkurv eller plante blomster i den. Så noen nevnte strikketøy.

Anonymkode: 80ddd...796

Skrevet

Å plukke sopp

AnonymBruker
Skrevet

Håper du har stort hus da! Vi hadde ikke hatt plass til den hos oss. Har selv en helt vanlig kurv som jeg syns er fin. Mindre enn den du har. Men vi har rett og slett ikke plass, så den står under trappa!

Men om du har plass: 

Sett den på en kommode i gangen eller stua og ha småtterier oppi. Som lader, nøkler, reflekser, lommebok, en tyggisboks osv. 

Ha den på kjøkkenet og fyll med urteplanter og/ eller krydder, flasker, te osv.

Ha den ute på terrassen med blomster oppi. 

På soverommet til å ha smykker, strikker, parfyme osv i.

Anonymkode: bdd73...c8f

• Liker 1
Skrevet

For min del hadde den vært fin som handy- kurv jeg kunne hatt diverse i når jeg pusser opp. Skrujern, skruer, vinkler, og hva jeg nå trenger til jobben jeg holder på med. Pleier å ha slikt i en bag, som jeg fyller med det jeg trenger før en jobb. Denne var mer sjarmerende, men jeg hadde ikke fått store verktøy med meg i den, så tanken er nok bedre enn praksis. 

Eller den kunne stått i bagasjerommet på bilen med diverse nyttig, fra våtservietter til poser, pappkrus og lignende. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...