Gå til innhold

En positiv tråd for de som sliter med depresjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte at vi kan ha en samletråd der vi deler positive opplevelser som har gjort humøret bedre? :) Kan være fint for inspirasjon og for å bare dele små fremskritt!! 

Jeg kan starte med at jeg i dag har luftet leiligheten min godt, det er bare 14 grader her og det er deilig med frisk luft etter mange dager med varme! Det føles kjempe godt! 

Anonymkode: f9d78...359

• Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke diagnosen depresjon fra en lege, men jeg er i dyp sorg for tiden. 

Jeg kom meg på butikken å handlet, jeg greide å få i meg noe næringsdrikke og holde på den, og jeg har til en viss grad greid å fokusere litt på andre ting idag. Lest bok og sett film. 

Anonymkode: b5bb8...6df

• Hjerte 12
AnonymBruker
Skrevet

En positiv opplevelse i dag, der ting egentlig er bekmørkt er det faktum at du TS opprettet denne tråden. Og minnet meg på at ting som at vi kan lufte ut i 14 grader går an. Takk til deg for at du er et lys for meg i dag. ❤️ 

Anonymkode: 1da60...297

• Liker 1
  • Hjerte 13
AnonymBruker
Skrevet

Kvinnene på Kvinneguiden hater å snakke om noe positivt eller godt så denne tråden kommer ikke til å leve lenge :) 

Anonymkode: 4938c...3a1

AnonymBruker
Skrevet

At jeg klarte å vaske gulvet i gangen grundig i går i tillegg til at det er ryddig der nå. Og at jeg holder på å rydde badet. Har en stor plan for hvordan jeg skal klare å rydde alle rom og holde det ryddig. Utfordringen er at jeg prokastinerer vanligvis mye og begynner, men aldri kommer noe langt pga kaos og lite system. Endelig nå har jeg overskudd (pga ro, endret kosthold og trening + hjulpet mye med det fine været som har vært)  Er inne i en god greie nå, som jeg håper varer. Har det ikke bra i hodet i dag, masse tanker som drar meg ned, men skal se hvor mye jeg får gjort i dag. Litt er bedre enn ingenting.

Kjempefin tråd ts! 🫶🏽 Deilig å få luftet ut, er som er slippe inn ny energi det 🥰

Anonymkode: 01bea...f8e

• Hjerte 13
AnonymBruker
Skrevet

I dag var det skikkelig deilig lyd av bris i trærne. Og behagelig tur-temperatur! Stolt av meg som kom meg på tur, det koster alt. Og en spesiell ting var at det akkurat ble åpning i skydekket der jeg gikk, så sola skinte på meg. ☀️

• Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet

Klarte å gjennomføre noe som trigget angsten i dag, klarte å stoppe angsten i døra, for å si det sånn. Anerkjente at den kom, og så pustet rolig, den fikk ikke tak og snudde. Så gjennomførte jeg oppgaven min. Er ikke i dyp depresjon om dagen, men har gjentatte depresjoner.

Anonymkode: 840b9...32d

• Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke diagnostisert med depresjon fra lege, men tror jeg er på vei inn i et slags mørke som ikke slipper taket. I dag var jeg på skogstur med pappa og det gjorde enormt godt. Å være i naturen sammen med noen som man faktisk bryr seg om og har en så dyp tilknytning til, betyr mye i en så overfladisk og platt tilværelse jeg syns jeg svever i ellers. 

Anonymkode: d4895...161

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så filmen Me before you. Et helt halvår. Basert på en bok tror jeg. 

Den er trist å rørende, men gir et så fint perspektiv på livet så vil anbefale alle å se den …spesielt hvis man sliter med å være deprimert og ikke se meningen med livet.

Jeg er inne i en depressiv periode igjen og følte virkelig noe bra etter å ha sett den❤️

Har klart å spise blåbær, jordbær og protein yoghurt fremfor masse godteri som jeg bruker å trøste meg med. Føler jeg har fått i meg noe bedre 🤗💪

Fin tråd

Anonymkode: 30e62...acd

• Liker 1
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kvinnene på Kvinneguiden hater å snakke om noe positivt eller godt så denne tråden kommer ikke til å leve lenge :) 

Anonymkode: 4938c...3a1

Gratulerer med det første negative innlegget, i en tråd som var positiv helt til du kom innom. 

Anonymkode: 0527d...304

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg så filmen Me before you. Et helt halvår. Basert på en bok tror jeg. 

Den er trist å rørende, men gir et så fint perspektiv på livet så vil anbefale alle å se den …spesielt hvis man sliter med å være deprimert og ikke se meningen med livet.

Jeg er inne i en depressiv periode igjen og følte virkelig noe bra etter å ha sett den❤️

Har klart å spise blåbær, jordbær og protein yoghurt fremfor masse godteri som jeg bruker å trøste meg med. Føler jeg har fått i meg noe bedre 🤗💪

Fin tråd

Anonymkode: 30e62...acd

Husker jeg leste den og begynte å hylgrine i midten. Husker ikke hvorfor. Tror det var fordi jeg misunnet han mannen, noe jeg syntes var så fælt å erkjenne. Men den var innmari rørende og fikk meg i kontakt med følelsene. ❤️

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

En fin tråd! Følger ❤️

Anonymkode: 0ca7e...a35

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg er ikke deprimert for tiden, men har shizoaffektiv lidelse så det ligger jo til diagnosen at jeg har mye erfaring med depresjon. Var tvangsinnlagt I syv måneder med alvorlig depresjon. Ble bra av ECT behandling. Så ja. 

Jeg er veldig takknemlig for å være bedre. Mitt største problem er ensomhet og kjedsomhet. Men det får jeg forhåpentligvis orden på etter hvert. 

Jeg har lært at selv etter masse behandling og mange håp som ble knust, så er det fortsatt mulig å bli bedre. Det er det. :)

• Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Igjen tusen takk TS for å lage denne tråden. I dag så jeg etter den, og gransker hodet mitt for å finne noe lys. Når det er så mørkt betyr disse tingene mye, å vite at andre faktisk forstår selv om det ikke er noen en har i livet. Viktig ❤️ 

Et annet lys i dag er en hund jeg passet litt. Den var så glad for å se meg. Den avviser meg ikke, gjør ikke forskjell, den bare logret og ville klappes og leke. Og var veldig søt, så kanskje det drypper inn litt bak apatien! 

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

å, så godt å finne denne tråden akkurat nå!! 

Det går riktig skeiss for tiden, men ..... denne tråden skal fokusere på det positive, så; idag startet jeg faktisk dagen med energi! Jeg klarte å trene styrke og orket faktisk flere kilo enn jeg har gjort på en stund. 

Anonymkode: 401fc...32a

• Hjerte 5
Skrevet

Jeg elsker denne tråden! Så bra at noen opprettet den ❤️ Heier på dere alle sammen 🌸

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

dagens positive: Jeg startet dagen med noen mini-yoga-øvninger. Jeg ble kjent med et nytt menneske i helga og vi skal ut å danse imorgen kveld:-)   

Anonymkode: 401fc...32a

• Hjerte 4
Skrevet

Jeg er ikke deprimert per nå. Men jeg er stadig vekk takknemlig for hvor lenge jeg har hatt det bra etter behandling og ECT.

Lenge siden jeg har holdt så lenge. Det kan skje dere også. :)

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått diagnosen depresjon, men jeg har en slags langvarig høytfungerende depresjon som jeg har slitt med i alle fall i 2 år. 

I dag mediterte jeg litt, og kjente plutselig en ny følelse: jeg er glad i kroppen min! Den humper og går og er stort sett frisk, og den har jaggu meg produsert to unger også. Takk til den 😊

Anonymkode: 5c731...878

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Dagens positive: 

I dag er jeg så overveldet positivt overrasket over fremmede på nett. Jeg tenker en del på at livet mitt mangler det nettverket jeg ser at andre har. Men på nett, så er det så mange fremmede som viser en omtanke og omsorg jeg ikke har sett maken til, og det gjør meg virkelig håpefull for livet. Og takknemlig for livet her og nå. 

En annen tanke jeg har hatt som gjorde humøret bedre: hørte podkast der noen sa "omgi deg med mennesker som inspirerer deg", jeg gikk tur så der får tankene vandre litt friere, så slo det meg at gurimalla, jeg ikke bare omgir meg med mennesker som ikke inspirerer meg, jeg har VALGT mennesker som ikke inspirerer meg, og jeg oppfører meg som at jeg trenger og lengter etter dem. Og hvorfor det? De inspirerer meg ikke en gang. De passer meg ikke. Og jeg passer mest sannsynlig ikke dem. Og så oppfører jeg meg som at livet mitt avhenger av dem, disse folkene som fyller meg med frustrasjon og avmakt og mismot og misnøye med livet? Sprø oppførsel fra meg, fordi jeg ikke tenker at jeg greier bedre, fortjener bedre. (Ikke fordi det er noe feil med disse folkene, overhodet ikke, bare er ikke kompatible!) Men det gjorde humøret mitt så mye bedre fordi jeg da innså at jeg trenger ikke jobbe så hardt for folk jeg egentlig ikke liker. Og at jeg omgir meg med mer enn nok som egentlig inspirerer meg, som de fremmede på nett faktisk, de inspirerer meg egentlig. ❤️ 

• Liker 3
  • Hjerte 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...