Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pleier man å gjøre det? Har aldri vært i syden før så vet ikke hva gjør man? Jeg har prøvd å ikke dusje etter å ha badet i saltvann men klærne blir ekle hvis ikke.

Anonymkode: fcc68...3c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke klær bli ekle? 
jeg dusjer aldri etter å ha badet i saltvann. Hvis jeg skifter til vanlige klær etter jeg har badet blir ikke de påvirket av at huden min har vært i kontakt med saltvann. 

Anonymkode: 9a29b...11d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det av og til, men det er godt for huden å ikke dusje saltet av også. Men føler jeg meg sandete dusjer jeg før jeg legger meg. 

Anonymkode: ff95d...d21

Skrevet

Hvorfor skulle man ikke? Etter en hel dag med svette, vann, sand og saltvann er det ikke rart klærene dine oppleves som ekkelt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du tenker underveis? Mulig hvis det er en utedusj rett ved. Dusjer ikke om morgenen, tar et morgenbad. Bader et-par ganger til. Tar på en omslagskjole og går til lunsj. Bader litt til.

Men dusjer selvfølgelig med såpe når dagen er over, temperaturen lavere, og vi skal spise middag. 

Anonymkode: 554eb...d12

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det kombinasjon solkrem og saltvann jeg vil dusje bort.

Anonymkode: 23db6...2ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer ikke før jeg kommer hjem igjen, og noen ganger glemmer jeg det helt bort - eller ikke kommer hjem på en god stund :D

Det går helt fint, både i Norge og i sydligere strøk ❤️ 

Anonymkode: f052a...877

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvilke klær bli ekle? 
jeg dusjer aldri etter å ha badet i saltvann. Hvis jeg skifter til vanlige klær etter jeg har badet blir ikke de påvirket av at huden min har vært i kontakt med saltvann. 

Så klærne dine oppleves ikke ekle etter saltvann, sand, svette og solkrem når du kommer hjem og skifter? Hmmm….

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

For meg er det kombinasjon solkrem og saltvann jeg vil dusje bort.

Anonymkode: 23db6...2ae

Det er akkurat det jeg tenker på.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt dusje etter man har badet, uansett om det er saltvann eller ferskvann, og i Norge eller utlandet. Det er også helt normalt å dusje etter å ha svettet store deler av dagen. 

Anonymkode: ca684...98f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes både lukten og følelsen på huden blir veldig god etter å badet i saltvann, så med mindre jeg har blitt gjørmete eller skitten pleier jeg faktisk å la det være. Ofte er det nok å skylle føttene etter en dag (er mann, så føttene skylles av etter en dag stort sett uansett..).

Anonymkode: 2bebd...c5e

Skrevet

Jeg dusjer når jeg kommer opp fra stranden. Har gjerne en/to strandkjoler jeg bytter på med (og evt skyller opp) som jeg bruker til og fra solsenga, til lunsj etc

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes både lukten og følelsen på huden blir veldig god etter å badet i saltvann, så med mindre jeg har blitt gjørmete eller skitten pleier jeg faktisk å la det være. Ofte er det nok å skylle føttene etter en dag (er mann, så føttene skylles av etter en dag stort sett uansett..).

Anonymkode: 2bebd...c5e

Nei uff, det blir alt annet en god for meg. Jeg har prøvd og klarer ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å skylde ut saltvann fra håret og lett for å få vekk sand i alle fall.

Anonymkode: 35728...9af

AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo hva du mener med "etter". Rett etter, og etter hvert eneste bad? Nei.

Jeg dusjer om ettermiddag/kveld når jeg er ferdig med all bading og soling for dagen. Før vi skal ut og spise middag. Det er mest solkrem og sand og svette jeg vil vaske bort, selve saltvannet er mindre viktig.

Anonymkode: 482f0...b49

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør ikke det. 

Anonymkode: e798c...2eb

Skrevet

Jeg dusjer når jeg er ferdig for dagen, men har en "solkjole" jeg smetter på meg hvis jeg skal i baren eller spise lunsj etc. Denne kan jeg bruke 2-3 dager før jeg skyller den opp, og det gjør ikke noe om det er litt solkrem eller saltvann på den mår jeg bare bruker den litt her og litt der. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva man skal men jeg liker å dusje bort litt av saltvannet. Mulig det er bra for huden men jeg liker ikke følelsen. 

Anonymkode: 5e4e2...a92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så klærne dine oppleves ikke ekle etter saltvann, sand, svette og solkrem når du kommer hjem og skifter? Hmmm…

Ts

Du spurte om jeg dusjet av meg saltvannet etter jeg har badet. Ikke solkrem, svette, sand osv. jeg bader i sjøen tidlig morgen og sen kveld. Bruker da ikke solkrem da det ikke er behov. Har ikke problemer med svette eller sand når jeg bader. Jeg svømmer 1-2 timer så drar jeg hjem. Dusjer ikke av meg saltvannet etter det. Huden min er tørket før jeg tar på klær. De blir derfor ikke påvirket av saltvannet. Jeg skifter på stranden, ikke når jeg kommer hjem. Så nei, jeg har ikke behov for å dusje etter å ha svømt i saltvann. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bader i saltvann, er det lurt å skylle av kroppen med ferskvann etterpå for å fjerne saltet. Salt er ikke farlig, men kan gi tørr hud / hår. Trenger ikke å ta full dusj med såpe, bare rask skylling

Anonymkode: 35728...9af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...