AnonymBruker Skrevet 28. juli #1 Skrevet 28. juli Jeg har så lyst til å se «The middle» igjen, og kanskje kjøpe noen cd-er. Hvilken nettbutikk bruker du?😊 Anonymkode: a924f...9f0
Stacy__ Skrevet 29. juli #5 Skrevet 29. juli Platekompaniet. Men har egentlig sluttet med det, siden Netflix kom 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #8 Skrevet 1. august Amazon, men blitt mest streaming etter hvert. Hender jeg kjøper noe som samleeksemplar eller fordi jeg ikke finner det på streaming. Anonymkode: 85651...b39
Scherbatsky Skrevet 4. august #9 Skrevet 4. august Finn og eBay. Liker best å kjøpe brukt. eBay er alltid mitt førstevalg, der finnes SÅ mye og ofte til god pris hvis man har tid til å legge inn søk og vente litt. Platekompaniet hvis ikke. Unngår Amazon så langt det går. Mellom Finn, eBay, Platekompaniet og evt cdon, så finner man jo det meste. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #10 Skrevet 4. august Har så store mengder fysiske plater fra før av at jeg for lengst har mistet oversikten hva jeg egentlig har, og de gangene jeg finner noe på et loppemarked eller i en bruktbutikk, oppdager jeg ikke sjeldent senere at jeg faktisk har dette fra før av. Vil jeg finne noe jeg aldri har hørt før, er det bare å begi seg på en arkeologisk ekspedisjon til naborommet. Angående Platekompaniet - for oss som husker Platekompaniet som den billigkjeden de en gang var, virker dagens priser ganske langt unna nivået de lå på den gang for å si det pent; når til og med bruktbutikker som Fretex for eksempel nå har begynt å prise dobbelt-CD-er til dobbel pris av enkel plate (en praksis man hadde i CD-ens barndom frem til rundt 1990), kan man prise seg lykkelig over at man ikke stolte på streaming, men fikk bygget opp en omfattende samling av fysisk materiale mens det enda var mulig, og man fikk både film og musikk nærmest slengt etter seg. Men selv om prisene er høyere nå, kan man berømme Platekompaniet for å bidra til et glimrende initiativ, og det er å digitalisere og gi ut eldre, ofte svært vanskelig å få tak i, norsk film på nytt i serien "Norske filmklassikere"; initiativet er så godt at man kan legge igjen noen hundrelapper der for å støtte dette av idealistiske grunner, noe jeg ikke hadde gjort ellers. Anonymkode: 64829...1f6
AnonymBruker Skrevet 4. august #11 Skrevet 4. august jegerrinne skrev (På 29.7.2025 den 15.09): Platekompaniet, cdon, finn, brukt butikker AnonymBruker skrev (På 31.7.2025 den 9.24): på CDON.no Anonymkode: aa60d...615 CDON var bra for 15 år siden. Nå selger de mye brukt til høye priser. Seriøst, hvordan kan man selge en random BRUKT dvd til 400 kroner? Anonymkode: 341ae...2cb
AnonymBruker Skrevet 5. august #13 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (På 4.8.2025 den 21.51): CDON var bra for 15 år siden. Nå selger de mye brukt til høye priser. Seriøst, hvordan kan man selge en random BRUKT dvd til 400 kroner? Anonymkode: 341ae...2cb Enig i at CDON har forfalt svært mye. Men en brukt DVD til 400 kan godt være en pris som tilsvarer prisen andre steder; det spørs hvilken tittel det er snakk om. Nå som mange har kvittet seg med DVD-ene sine, er det enkelte filmer som blir lagt ut til ganske syke priser siden filmene ikke lenger er å få kjøpt i butikken; om folk er villige til å betale det, er en annen sak. På Finn.no har jeg sett en ny DVD i plast til kr.1600 bare på grunn av at den nye utgaven av filmen har fått en annen tittel, og noen svenske bokser med et par filmer bys ut til flere tusen kroner på Tradera (svensk bruktmarked). Anonymkode: 64829...1f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå